Dorind să schimb vechiul telefon, Microsoft Lumia 950, în special din cauza abandonării sistemului de operare Windows 10 Mobile de către Microsoft, m-am hotărât să mă reîntorc la mult mai popularul sistem de operare Android și totodată să aleg un telefon compatibil cu serviciul VoLTE și VoWiFI al celor de la Digi.Mobil.
Am ales telefonul Allview P9 Life pentru a testa personal serviciile VoLTE și VoWiFi.
Activarea VoLTE la DIGI.Mobil și setările necesare pentru a fi funcțional
La scurt timp după ce am introdus SIM-ul în noul telefon, s-a activat extraopțiunea VoLTE în DIGI.Care.

Telefonul vine cu setările de internet și VoLTE preinstalate, precum și cu funcția VoLTE preactivată.


APN-ul hos este momentan nefuncțional. Acesta va permite setarea redirecționării apelurilor direct în 4G fără a mai fi nevoie de comutarea în 3G pentru asta ca până acum.
Va fi o funcție în premieră pentru operatorii din România, pe care nici orange nu o are. Acest lucru demonstrează încă o dată dorința DIGI.Mobil de a fi mereu cu un pas înaintea concurenței (Vodafone la 3 ani după anunțarea serviciilor VoLTE în 2014 au renunțat complet la acest serviciu, practic nelansat, odată cu trecerea la Supernet 4.5 G, iar Telekom abia anul trecut a început testele pentru VoLTE).
APN-ul mms este prezent și el, deși DIGI.Mobil nu a oferit niciodată serviciul de Mesaje Multimedia și nici nu pare să aibă de gând să îl ofere vreodată. Existența acestui APN rămâne un mister.
Și nu în ultimul rând, cel mai important APN, ims. Cunoscut și sub numele IP Multimedia System, acest APN permite funcționarea serviciului VoLTE, prin asigurarea unui canal dedicat de 512 Kbps prioritar pentru voce peste rețeaua 4G, astfel că în cazul în care rețeaua 4G este prea aglomerată pentru a mai funcționa internetul în parametrii optimi să se poată efectua și primii în continuare apeluri în 4G.
Însă pentru a deveni funcțional serviciul VoLTE a fost nevoie să reinițializez SIM-ul, urmând pașii de mai jos:
- am deschis aplicația Administrator SIM din meniul telefonului.
- am accesat funcția Change IMSI a SIM-ului DIGI.Mobil.
- după confirmarea celor 2 mesaje de mai sus, am putut comuta SIM-ul de pe modul National pe modul Roaming.
- am revenit pe modul National repetând pașii de la punctele 2 și 3.
La circa 15 secunde după ce am reinițializat SIM-ul a apărut iconița VoLTE lângă semnal. Din acel moment puteam efectua apeluri 4G.

Activarea serviciului VoWiFi DIGI.Mobil
În primul rând, pentru a putea activa serviciul VoWiFi trebuie să aveți activat întâi serviciul VoLTE și să dețineți un telefon compatibil cu ambele servicii. Lista telefoanelor compatibile o puteți vedea aici.
Serviciul VoWiFi nu apare în DIGI.Care, doar VoLTE.
Așadar, după ce ați activat serviciul VoLTE urmând pașii de mai sus, iată ce am făcut pentru a activa și serviciul VoWiFI:
- am intrat în Setări la Wireless și rețele.
- am intrat la Apelare prin Wi-Fi și am activat funcția (după cum se poate vedea mai jos, telefonul setează ca preferat apelarea prin Wi-Fi).
- tot ce a mai rămas de făcut acum era să mă conectez la o rețea Wi-Fi.
În scurt timp iconița VoLTE a fost înlocuită de cea VoWiFi.
Notă: meniurile de setări prezentate mai sus sunt valabile pentru telefonul Allview P9 Life și pot diferi față de alte telefoane în funcție de model și de versiunea de Android.
Avantajele serviciului VoWiFi de la DIGI.Mobil
În primul rând, rezolvă problema semnalului slab din interiorul clădirilor sau din zonele greu de acoperit ajutând astfel clienții să nu mai piardă apeluri și să poată suna chiar și atunci când au semnal slab sau deloc.
În al doilea rând, nu există restricționare în ceea ce privește rețeaua Wi-Fi pe care se poate conecta utilizatorul acesta putând practic folosi orice ISP din țară și chiar de afară.
Mai mult decât atât, apelurile efectuate în afara țării prin VoWiFi sunt taxate ca apeluri din țară. Având în plus față de aplicația DIGI.Oriunde și posibilitatea de a primi apeluri, funcția VoWiFi de la DIGI.Mobil elimină astfel complet costurile de roaming.
Problemele serviciilor VoLTE și VoWiFi de la DIGI.Mobil în funcție de telefonul folosit
Am adunat de pe forumuri de la utilizatorii VoLTE și VoWiFi ai DIGI.Mobil o listă de probleme cu care s-au confruntat pe diverse modele de telefoane
- Apelurile VoLTE/VoWiFi către numere portate ce se află în alte rețele sunt câteodată fără audio în ambele direcții (lipsa audio 5-6 secunde sau mult mai mult timp) și câteodată pică apelul când apelatul răspunde. Digi lucrează la asta.
- Apel tip conferință: câteodată nu e notificat inițiatorul că ceilalți au părăsit conferința.
- Apelurile către numere din alte rețele apar câteodată HD câteodată SD. DIGI.Mobil nu are acorduri de interconectare pentru apelurile HD cu ceilalți operatori de telefonie, așadar toate apelurile în alte rețele trebuie (cel puțin momentan) să fie SD.
- ZTE A320 îi pică apelul primit după 15 minute. Motivul pare să fie reînregistrarea ims la fiecare 15 minute.
- Allview P7 lite nu poate iniția apel tip conferință.
- Allview P4 Pro nu face CSFB (comutare înapoi) în 3G când sa schimbe serviciile suplimentare cum ar fi redirecționarea apelurilor.
- Allview P4 Pro, P7 Lite, P9 Life nu activează VoWiFi când nu are semnal 3G/LTE. Nu se conectează la VoWiFi nici când sunt în flight mode cu WiFi ON. Dacă sunt conectate la VoWiFi și pierd semnalul 3G/4G între timp, nu mai pot efectua apeluri, însă pot primi apeluri.
- Allview P9 Life când are semnal 4G foarte slab nu mai poate iniția apeluri în 4G, dar poate primi. Pare să aibă probleme în a comunica cu serverul când semnalul este prea slab. Acest lucru se întâmplă dacă telefonul este blocat în 4G.
- Samsung S8/ S8 DUOS în cazul apelurilor către numere portate, telefonul arată apelul ca fiind HD ,când defapt defapt este SD
- Huawei Mate 10 Pro se resetează câteodată, când are VoWiFi activat.
- Când se inițiază un apel VoWiFi și se iese din aria de acoperire a routerului, telefonul nu comută apelul pe VoLTE, ci îl întrerupe.
- Se pare că nici apelul către 112 nu ar funcționa pe 4G. Eroarea fiind de același tip ca cea descrisă la punctul 8 (însă în acest caz nu era o problem de semnal).
- Uneori nu se pot primi apeluri pe VoLTE. Persoana care te apelează primește ton de ocupat și ești nevoit săresetezi telefonul la setările din fabrică. Acest lucru nu apare pe VoWiFi.
Lasă un răspuns