Digi.Mobil volteDigi.Mobil volte

Dorind să schimb vechiul telefon, Microsoft Lumia 950, în special din cauza abandonării sistemului de operare Windows 10 Mobile de către Microsoft, m-am hotărât să mă reîntorc la mult mai popularul sistem de operare Android și totodată să aleg un telefon compatibil cu serviciul VoLTE și VoWiFI al celor de la Digi.Mobil.

Am ales telefonul Allview P9 Life pentru a testa personal serviciile VoLTE și VoWiFi.

Activarea VoLTE la DIGI.Mobil și setările necesare pentru a fi funcțional

La scurt timp după ce am introdus SIM-ul în noul telefon, s-a activat extraopțiunea VoLTE în DIGI.Care.

Telefonul vine cu setările de internet și VoLTE preinstalate, precum și cu funcția VoLTE preactivată.

APN-ul hos este momentan nefuncțional. Acesta va permite setarea redirecționării apelurilor direct în 4G fără a mai fi nevoie de comutarea în 3G pentru asta ca până acum.

Va fi o funcție în premieră pentru operatorii din România, pe care nici orange nu o are. Acest lucru demonstrează încă o dată dorința DIGI.Mobil de a fi mereu cu un pas înaintea concurenței (Vodafone la 3 ani după anunțarea serviciilor VoLTE în 2014 au renunțat complet la acest serviciu, practic nelansat, odată cu trecerea la Supernet 4.5 G, iar Telekom abia anul trecut a început testele pentru VoLTE).

APN-ul mms este prezent și el, deși DIGI.Mobil nu a oferit niciodată serviciul de Mesaje Multimedia și nici nu pare să aibă de gând să îl ofere vreodată. Existența acestui APN rămâne un mister.

Și nu în ultimul rând, cel mai important APN, ims. Cunoscut și sub numele IP Multimedia System, acest APN permite funcționarea serviciului VoLTE, prin asigurarea unui canal dedicat de 512 Kbps prioritar pentru voce peste rețeaua 4G, astfel că în cazul în care rețeaua 4G este prea aglomerată pentru a mai funcționa internetul în parametrii optimi să se poată efectua și primii în continuare apeluri în 4G.

Însă pentru a deveni funcțional serviciul VoLTE a fost nevoie să reinițializez SIM-ul, urmând pașii de mai jos:

  1. am deschis aplicația Administrator SIM din meniul telefonului.
  2. am accesat funcția Change IMSI a SIM-ului DIGI.Mobil.
  3. după confirmarea celor 2 mesaje de mai sus, am putut comuta SIM-ul de pe modul National pe modul Roaming.
  4.  am revenit pe modul National repetând pașii de la punctele 2 și 3.

La circa 15 secunde după ce am reinițializat SIM-ul a apărut iconița VoLTE lângă semnal. Din acel moment puteam efectua apeluri 4G.

Activarea serviciului VoWiFi DIGI.Mobil

În primul rând, pentru a putea activa serviciul VoWiFi trebuie să aveți activat întâi serviciul VoLTE și să dețineți un telefon compatibil cu ambele servicii. Lista telefoanelor compatibile o puteți vedea aici.

Serviciul VoWiFi nu apare în DIGI.Care, doar VoLTE.

Așadar, după ce ați activat serviciul VoLTE urmând pașii de mai sus, iată ce am făcut pentru a activa și serviciul VoWiFI:

  1.  am intrat în Setări la Wireless și rețele.
  2. am intrat la Apelare prin Wi-Fi și am activat funcția (după cum se poate vedea mai jos, telefonul setează ca preferat apelarea prin Wi-Fi).
  3. tot ce a mai rămas de făcut acum era să mă conectez la o rețea Wi-Fi.

În scurt timp iconița VoLTE a fost înlocuită de cea VoWiFi.

Notă: meniurile de setări prezentate mai sus sunt valabile pentru telefonul Allview P9 Life și pot diferi față de alte telefoane în funcție de model și de versiunea de Android.

Avantajele serviciului VoWiFi de la DIGI.Mobil

În primul rând, rezolvă problema semnalului slab din interiorul clădirilor sau din zonele greu de acoperit ajutând astfel clienții să nu mai piardă apeluri și să poată suna chiar și atunci când au semnal slab sau deloc.

În al doilea rând, nu există restricționare în ceea ce privește rețeaua Wi-Fi pe care se poate conecta utilizatorul acesta putând practic folosi orice ISP din țară și chiar de afară.

Mai mult decât atât, apelurile efectuate în afara țării prin VoWiFi sunt taxate ca apeluri din țară. Având în plus față de aplicația DIGI.Oriunde și posibilitatea de a primi apeluri, funcția VoWiFi de la DIGI.Mobil elimină astfel complet costurile de roaming.

Problemele serviciilor VoLTE și VoWiFi de la DIGI.Mobil în funcție de telefonul folosit

Am adunat de pe forumuri de la utilizatorii VoLTE și VoWiFi ai DIGI.Mobil o listă de probleme cu care s-au confruntat pe diverse modele de telefoane

  1. Apelurile VoLTE/VoWiFi către numere portate ce se află în alte rețele sunt câteodată fără audio în ambele direcții (lipsa audio 5-6 secunde sau mult mai mult timp) și câteodată pică apelul când apelatul răspunde. Digi lucrează la asta.
  2. Apel tip conferință: câteodată nu e notificat inițiatorul că ceilalți au părăsit conferința.
  3. Apelurile către numere din alte rețele apar câteodată HD câteodată SD. DIGI.Mobil nu are acorduri de interconectare pentru apelurile HD cu ceilalți operatori de telefonie, așadar toate apelurile în alte rețele trebuie (cel puțin momentan) să fie SD.
  4. ZTE A320  îi pică apelul primit după 15 minute. Motivul pare să fie reînregistrarea ims la fiecare 15 minute.
  5. Allview P7 lite nu poate iniția apel tip conferință.
  6. Allview P4 Pro nu face CSFB (comutare înapoi) în 3G  când sa schimbe serviciile suplimentare cum ar fi redirecționarea apelurilor.
  7. Allview P4 Pro, P7 Lite, P9 Life nu activează VoWiFi când nu are semnal 3G/LTE. Nu se conectează la VoWiFi nici când sunt în flight mode cu WiFi ON. Dacă sunt conectate la VoWiFi și pierd semnalul 3G/4G între timp, nu mai pot efectua apeluri, însă pot primi apeluri.
  8. Allview P9 Life când are semnal 4G foarte slab nu mai poate iniția apeluri în 4G, dar poate primi. Pare să aibă probleme în a comunica cu serverul când semnalul este prea slab. Acest lucru se întâmplă dacă telefonul este blocat în 4G.
  9. Samsung S8/ S8 DUOS în cazul apelurilor către numere portate, telefonul arată apelul ca fiind HD ,când defapt defapt este SD
  10. Huawei Mate 10 Pro se resetează câteodată, când are VoWiFi activat.
  11. Când se inițiază un apel VoWiFi și se iese din aria de acoperire a routerului, telefonul nu comută apelul pe VoLTE, ci îl întrerupe.
  12. Se pare că nici apelul către 112 nu ar funcționa pe 4G. Eroarea fiind de același tip ca cea descrisă la punctul 8 (însă în acest caz nu era o problem de semnal).
  13. Uneori nu se pot primi apeluri pe VoLTE. Persoana care te apelează primește ton de ocupat și ești nevoit săresetezi telefonul la setările din fabrică. Acest lucru nu apare pe VoWiFi.

De Madalin

95 de comentarii la „Am testat VoLTE de la Digi.Mobil”
    1. la ora actuala 5 august 2022 pt un samsung a72 singura metoda e sa suni in call center si sa ceri activare. nush pt alte telefoane. motivul principal pt care nu renunt la orange ca principal operator mobil e faptul ca ei sunt singurii care ofera plati pe factura din google play intr un cuantum suficient de mare. cost suplimentar digital mai exact

          1. Bună ziua am achi, itionat un huawei p smart dar nu pot apela prin vowifi de ce?

    1. iPhone încă nu este compatibil cu serviciul VoLTE de la Digi.Mobil.
      Pentru asta trebuie să fie rețeaua Digi.Mobil certificată de cei de la Apple și asta durează și costă

    1. Le pun degeaba, pentru că la marea majoritate a telefoanelor, utilizatorul nu are acces la aceste setări pentru a le introduce manual (excepție: Allview).
      Telefoanele care sunt compatibile cu serviciul VoLTE au setările incluse în soft.
      Găsești pe blogul meu articole dedicate, atât pentru telefoanele compatibile cu serviciul VoLTE, cât și cu toate setările de internet mobil, MMS și lista centrelor SMS

    2. Bună, eu am un A8 2018, este compatibil cu Volte însă nu merge. Am introdus cartela Digi intr.un a5 2017( fostul telefon) si a mers imediat volte. Am introdus și intr.un s8 și a mers. Telefonul este cumpărat din România. Care să fie cauza pentru care nu merge Volte? Multumesc anticipat!

      1. Salut!
        În primul rând, trebuie să te asiguri că pe telefonul respectiv ai ultima versiune de soft instalată.
        În al doilea rând, în funcție de producătorul și modelul de telefon, timpul de activare a serviciului VoLTE poate varia de la câteva minute la o jumătate de oră.
        De asemenea, înțelesesem că DIGI are un sistem prin care verifică periodic (la intervale de 15 sau 30 minute parcă) dacă SIM-urile sunt introduse într-un telefon compatibil (pentru a activa serviciul).
        În al treilea rând, după ce serviciul a fost activat pe SIM, este recomandat că telefonul să fie restartat pentru ca totul să funcționeze corect.

        1. A8 ul, după ce știu eu, trebuie să primească update la One Ui prin aprilie. La asta te referi cu ultima versiune de soft? În prezent are Oreo ca soft și tot Oreo era și pe A5 2017 și pe S8.

          1. Mă refer la ultima versiune de soft disponibilă în prezent, pentru a te asigura că telefonul are setările necesare pentru profilul IMS al DIGI

  1. Salut. Am un galaxy s9 cumparat dintr-un magazin vodafone la liber. Telefonul este liber de retea. Eu il folosesc in reteaua digi mobil. Problema este ca nu am in meniu butonul de activare VoLte. Ce pot face. Multumesc

    1. Salut. În primul rând asigură-te că softul telefonului nu este customizat de către cei de la Vodafone.
      Apoi verifică dacă ai ultima versiune de soft

      1. Pana aseara aveam aceeasi problema dar cei de la Samsung au venit cu update pentru Apel WIFI . Am behait cautand tot internetul motivul pentru care butonul de “apel wifi“ era semiactiv in meniul rapid si lipsea cu desavarsire din setarile telefonului ( sper ca stii despre ce vorbesc , sigur ai avut aceeasi problema – eu am S9 plus ) . Eu zic totusi ca la tine ( si la mine , implicit ) am avut Volte activat inca de la bun inceput , dinaintea aparitiei update-ului asta . Iconita in bara de sus ( unde apare semnalul ) mi-a fost in permanenta activa . Nu vad nici o deosebire majora insa in calitatea apelurilor ( nu am vorbit inca cu cineva din RDS pt a face o comparatie, toti cunoscutii mei sunt in alte retele ). In schimb am testat Apel WIFI si deja e altceva…Eu foloseam de vreo 4 – 5 ani “ Digi Oriunde “ . Acum si-a pierdut din utilitate odata cu aparitia tehnologiei asteia ..

  2. Din pacate autonomia telefonului cu serviciul Volte activat scade drastic. In loc sa tina 2 zile,telefonul tine numai o zi.
    Este o pierdere mare pt baterie, un castig mare pt calitatea apelului.
    Insa pe marea majoritate din pacate nu ii intereseaza sau nu stiu despre ce e vorba in tehnologia asta.
    Din pacate…

    1. Într-adevăr! Am întâlnit oameni care își țineau telefoanele pe 2G pentru a mări autonomia bateriei.
      Însă acesta nu este singurul factor în diminuarea autonomiei bateriei.
      Un alt factor care impactează major consumul bateriei este utilizarea telefonului într-o zonă cu semnal slab.
      Telefonul încercând să rămână în rețea, sau căutând în permanență semnal, consumă enormă energie.
      Și diagonala display-ului afectează bateria.
      Din păcate, tehnologia de fabricare a bateriilor nu poate ține pasul cu restul tehnologiilor implementate în telefoane.

  3. Ca o…ciudățenie… Pe un Xiaomi redmi note 4 și sim Digi…daca sunt conectat la wifi apelul se conectează practic instant și tipul conexiunii din bara de stare rămâne 4G. Daca opresc wifi in timpul apelului tipul rețelei se schimba in H+ și dacă repornesc revine 4g…să înțeleg că se folosește vowifi fara să apară nici un iconostas/setare etc? In meniu nu există wifi calling ci doar volte.

    1. Salut,
      În mod normal ar trebui să apară o iconiță care să îți semnaleze faptul că telefoanul folosește VoWiFi, iar trecerea de pe VoWiFi pe VoLTE sau pe 3G depinde de telefon, însă fiind vorba de un telefon nesuportat oficial…
      Poți încerca și un update de soft dacă e ceva disponibil

  4. Salut.
    Am un samsung j5 2017dual sim luat de la orange .
    Pe orange functioneaza apelul wifi,dar pe digi nu apare nici in setari apel wifi.iconita cu volte apare.ce se poate face.multumesc

    1. Orange are o „tradiție” în ceea ce privește modificarea softului telefoanelor.
      Totuși poți să faci următoarele lucruri:
      1. Asigură-te că ai instalată ultima versiune de soft.
      2. Dacă ai 2 cartele in telefon lasă doar cartela DIGI pe slotul 1
      3. Obligatoriu să fie telefonul setat pe 4G pe cartela DIGI
      4. Încearcă o revenire la setările din fabrică.

  5. am un s9+ si nu reusesc sa activez simul pe vowifi si volte mentionez ca tel era destinat pt Spania is am intalat softul pentru romania si acum am in setari activat apel wifi si 4g ,din cate am inteles trebuie sa activez simul in alt telefon numai ca nu am pe nimeni cu tel compatibil sa activez simul …exista alta varianta de a activare simul?

    1. Salut,
      in mod normal ar trebui să meargă pe telefoanele vândute în UE.
      Dacă ai softul de România pe el, asigură-te că ai ultima versiune de soft, telefonul setat pe 4G cu VoLTE și voWiFi activat din meniul telefonului. Dă un reset la setările din fabrică și așteaptă / asigură-te că apare serviciul VoLTE în Digi.Care pentru SIM-ul respectiv.
      În funcție de telefon poate dura până la 30 min activarea serviciului.
      Dacă totuși nu se activează, sună la Relații cu clienții și spune-le că ai un telefon S9+ pe care nu ți se activează serviciul. Nu le spune că l-ai luat din Spania și i-ai schimbat softul, că nu o să te rezolve. Oricum o să îți ceară IMEI-ul ca să îți activeze serviciul manual din sistem.

      1. am rezolvat problema ,am activat simul in alt telefon compatibil de la un prieten si acum am vowfi si volte.multumesc pentru raspuns

  6. BUna ziua Madalin!
    Am un Nokia 5 care suporta VOLTE,are android 9 iar optiunea VOLTE nu imi apare in telefon.Mentionez ca sunt in reteaua DIGI si am schimbat recent sim-ul.Ce este de facut?

    1. Salut,

      Telefonul Nokia 5 nu suportă serviciul VoLTE de la Digi.Mobil pentru simplu fapt că cei de la DIGI nu folosesc IPv6 pentru VoLTE ca majoritatea operatorilor de telefonie mobilă, ci IPv4.

  7. Salut! Huawei Honor Play suporta volte si vowifi de la Digi sau Orange? (telefonul in specificatii suporta volte si vowifi). Multumesc.

  8. Buna!
    Locuiesc intr-o zona fara semnal Digi, si as vrea sa imi iau un telefon (cat mai ieftin) special pt serviciul de VoWifi de la Digi (avand nevoie de abonamentul cu mii de minute internationale).
    Ce telefon mi-ati recomanda pt asta?

    Nu sunt dispusa sa investesc prea mult intr-un telefon, intrucat am deja un Samsung Note 8, dar pe cale il folosesc in sistem VoWifi la Orange – numarul de baza al meu.

    Abonamentul Digi si serviciul VoWifi ma intereseaza exclusiv pt multutudinea de minute internationale, daca acest serviciu poate fi folosit cand nu exista receptie Digi deloc.

    1. Bună!
      În primul rând, dacă adresa la care dorești să faci contract nu are nici măcar semnal 3G nu te vor lăsa să faci contract pentru că nu îți pot oferi servicii acolo.
      Ca alternativă, poți face contractul la o altă adresă unde există semnal.
      În al doilea rând, nu toate telefoanele care suportă vowifi îți permit să apelezi când nu ai semnal de la operatorul de telefonie mobilă (primești mesaj de eroare că nu ești conectată la o rețea de telefonie mobilă). Exemplu: Allview
      În schimb poți primi apeluri.
      Telefoanele Samsung permit apelare vowifi fără semnal GSM.
      Oricum ca preț al telefonului vei avea cam 800 – 1000 lei.
      Pentru ce ai tu nevoie, era bună aplicația Digi.Oriunde, dar momentan nu mai este disponibilă în Google Play.

  9. Salut, am un HTC U Ultra care nu este in lista de telefone compatibile Digi VoLTE, nu am VoLTE pe telefon dar cand sun imi apare HD pe ecran si intradevar se aude super clar apelul. Care e explicatia?

    1. Salut
      Am observat și eu când am apelat de pe DIGI 3G pe DIGI 4G că apare HD pe ecran.
      Sunt două posibile cauze pentru asta:
      1. Să fi implementat HD Voice pe 3G ( foarte puțin probabil având în vedere că au micșorat viteza de download pe 3G de la 21,6 la 15 Mbps și au redus spectrul radio utilizat pentru 3G la minim)
      2. Cel mai probabil poate fi o eroare software a telefonului ( mai ales dacă e apel 3G – 4G)
      Mă voi interesa cu privire la acest aspect și voi reveni cu detalii.

      1. Multumesc mult pentru promptitudinea raspunsului. Cumva exista vreo varianta de a pune VoLTE si VoWifi pe acest model de telefon?

        1. Salut
          În principiu da, numai că e nerecomandat.
          Telefonul trebuie rootat (obținut drepturi de administrator) și adăugate manual în fișierele sistemului setările VoLTE și VoWiFi pentru DIGI.
          După asta este posibil să funcționeze serviciul, însă nu e garantat că merge în parametrii OK.

          1. Salut
            Nu am mai rootat un telefon până acum și te-aș sfătuii să nu o faci nici tu, deoarece poți strica telefonul (și implicit să îl scoți din garanție)

  10. P.S.: Am dat mail la Digi si mi-au spus ca apelul HD functioneaza pe telefonul meu pentru ca am activat VoLTE pe sim intr-un alt telefon compatibil VoLTE chiar daca telefonul meu nu este compatibil cu serviciul VoLTE.

    1. Păi ce ți-au răspuns ei nu prea are legătură, pentru că codecul pentru HD Voice e disponibil la DIGI doar pe 4G.
      Tu având un telefon ce nu e compatibil VoLTE, apelul se face pe 3G, unde DIGI AMR-WB pentru HD Voice.

        1. HD Voice ține de codecul folosit de rețea 3G / 4G și nu de activarea serviciului VoLTE în sine, de asta nu înțeleg legătura.
          Dar mă voi mai interesa legat de acest aspect

          1. Mersi pentru informatii. Mai am un LG K11 dual sim cumparat la liber cu cartela de Orange in el. E compatibil VoLTE Orange dar nefiind cumparat de la ei nu am VoLTE pe el. La fel am HD Voice dar nu VoLTE.

          2. Asta e altă poveste. Atât în cazul Orange, cât și Vodafone, serviciul VoLTE este disponibil și pe 3G, însă în cazul DIGI doar pe 4G

  11. Am inteles ca daca vreau sa am VoLTE trebuie sa am telefon cumparat direct de la Orange altfel nu beneficiez de serviciu. La Digi beneficiez de VoLTE chiar daca nu e telefonul cumparat de la ei

    1. Nu contează de unde cumperi telefonul, fie că este pentru Orange, fie că e pentru DIGI, atâta timp cât telefonul este printre cele suportate oficial pentru VoLTE și este luat din România sau altă țară UE

        1. Deci, trebuie să ai un telefon care să suporte serviciul și care să aibă inclus în soft setările VoLTE ale operatorului pe care îl folosești.
          În cazul Orange, dacă telefonul este compatibil, primești automat un SMS cu confirmarea activării serviciilor VoLTE și VoWiFi, precum (în unele cazuri) și un SMS cu niște configurații suplimentare făcute de Orange.
          După ce ai primit aceste mesaje vei fi nevoit să restartezi telefonul pentru ca serviciul să funcționeze.

          1. Cei de la Orange mi-au spus ca trebuie sa am telefonul cumparat de la ei cu setarile astea. Degeaba e in lista de telefoane compatibile daca nu e cumparat direct de la ei, asa mi-au spus.

          2. Am telefon Allview X4 Infinity Soul S luat de la eMag și merge foarte bine VoLTE pe el atât de la DIGI, cât și de la Orange.
            Pentru HD Voice Plus trebuie luat telefonul de la ei, pentru că pun un custom soft pe el

    1. În primul rând, nu știu dacă modelul acela de LG e compatibil cu VoLTE de la Orange.
      În al doilea rând, de unde este luat telefonul? (contează să aibă și soft pentru România, astfel încât să aibă setările incluse).
      În al treilea rând, asigură-te că are ultima versiune de soft pe el și apoi că funcția este activată din meniul telefonului

      1. Pe siteul Orange apare in lista telefoanelor compatibile VoLTE Orange dar nu stiu daca si varianta dual sim sau doar varianta single sim. E cumparat de la Emag si nu are setarile incluse. Cei de la LG mi-au spus ca varianta dual sim nu suporta VoLTE

        1. Contează foarte mult dacă telefonul este dual SIM sau nu.
          Și la DIGI sunt multe cazuri în care merg modelele dual SIM și single SIM nu, sau invers

  12. Am și eu un telefon redmi a2 lite și îmi atîta iconițele că nu sunt active doar banda radio da. M-am dus la Rds RCS sa aștept alta versiune dar el are dar nu le pot activa nu știu dacă

  13. Au mai făcut niște actualizări la rețea și funcționează perfect pe J4+ și J7. Înainte spuneau că J4+ e compatibil dar nu funcționa , acum după această actualizare functioneaza perfect! Am băgat simu de pe J7 in J7 și se activează imediat J7 ne fiind compatibil momentan și pentru activare trebuie simul băgat într-un telefon compatibil…
    Apelul e foarte rapid max.2 secunde + că poți suna fără semnal! ?

    1. Am tot auzit / văzut că pe Samsung merge apelarea prin VoWiFi și atunci când nu există semnal de la operator.
      O să trebuiască să îmi cumpăr și eu un telefon nou care să suporte această funcție, mai ales că la locul meu de muncă nu (prea) este semnal de la niciun operator.

  14. Buna,
    Pentru un OnePlus 7, varianta China cum se poate activa volte la digi ? Am activat volte si l-am folosit pe un Samsung s8 inainte. Am facut setarile, imi apare volte si apelare Wi-fi dar nu apare iconita sus si nu pot face apeluri Wi-fi. Mai trebuie ceva activat ?

    1. Bună,
      Chiar dacă ai pe SIM activat serviciul VoLTE, pentru a îți funcționa trebuie să ai o variantă de telefon care să fie comercializată în România și care să se afle pe lista de telefone compatibile cu cele 2 servicii VoLTE și VoWiFi.
      OnePlus 7, din păcate, nu îndeplinește niciuna dintre aceste condiții.

  15. Salutare!

    A testat cineva într-o încăpere cu semnal slab, serviciul Volte 4G vs 4G ? La mine in apartament semnalul 4G e cam 15% . Când trec în 3G intre 40-60%. Acasă trebuie sa trec pe 3G. E mai puternic semnalul prin Volte ?
    Mulțumesc!

    1. Salut!

      Semnalul 4G va întotdeauna mai slab (din punct de vedere al ariei acoperite de o antenă) față de semnalul 3G în aceeași frecvenţă.
      La fel este și în cazul tehnologiei 3G vs 2G.
      Cu cât generația e mai nouă, cu atât aria de acoperire scade, pentru a se asigura funcționarea în parametrii optimi a rețelei.

  16. Bună seara,

    Eu am un smartphone Motorola Moto G7 Power la care nu mi s-a activat VoLTE și VoWifi, am sunat la Serviciu clienși și mi-au zis că s-a înregistrat automat în sistem vechitura mea Nokia Lumia 1020, și că nu merge.

    De pe această pagină am aflat să intru în SIM Toolkit și de acolo am parcurs pașii și apoi primesc mesaj că nu există setări pentru modelul telefonului meu, totuși cred că se poate să scriu manual toate setările, ați putea să puneți screenshoturi cu APN-urile necesare? La mine nu apare ca la dvs pe telefon.

  17. Salut. Am cumpărat un Samsung A51 de la EMAG și am încercat toate posibilitățile dar nu pot folosi Volte sau Wi-Fi calling pe cartela de la Digi. Am sunat la ei și au spus ca acest telefon nu este în lista. Temporar locuiesc în Serbia. Are legătură ca sunt în roaming in acest moment?

    1. Salut,
      In primul rand, asigura-te ca serviciul VoLTE este activ pe SIM-ul tau (nu știu daca se poate face activare autoamta ata timp cat esti in roaming).
      In al doilea rand, verifică dacă ai ultima actualizare de soft pe telefon.
      Apoi verifica daca ai serviciul de apel Wi-Fi activ in meniul telefonului

    1. Salut, iconița de VoLTE indică faptul că serviciul este activ și funcțional.
      Serviciul este gratuit și foarte util în cazul rețelei Digi.Mobil, în mare parte rețeaua fiind 4G.
      Dacă dezactivezi serviciul vei putea apela doar pe 2G și 3G, unde resursele sunt mult mai limitate.
      Dacă totuși vrei să dezactivezi VoLTE, o poți face intrând la setări – rețele și să dezactivezi apel 4G / VoLTE

  18. Salutari! Redmi note 10 pro,abonament Digi, langa bargraful de semnal imi apar functiile volte si vowfi dar la functia apel, nu gasesc setarea „apeluri wifi” In setari am doar „prefer wifi” activat si binenteles „apeluri wifi” activat! Ar trebui sa functioneze ok comutand automat? Mentiune..nu am IMS la APN..Doar Internet si mms!
    Multumesc anticipat de un eventual raspuns!

    1. Salut,

      În primul rând, la telefoanele cu Android așa apare opțiunea de VoWiFi în Setări – prefer apel WiFi.
      În al doilea rând, comutarea intre VoWiFi și VoLTE nu se face (cel puțin la DIGI). În cazul în care semnalul Wi-Fi se pierde, se întrerupe pur și simplu apelul.
      În ceea ce privește profilul IMS, acesta nu este vizibil pe toate telefoanele.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *