Digi.Mobil volte

De ce serviciul VoLTE de la DIGI.Mobil funcționează doar pe anumite telefoane?

Primesc frecvent din partea cititorilor acestui blog (cărora vreau să le mulțumesc pe această cale) întrebarea:

De ce pe telefonul meu care suportă funcția VoLTE, nu îmi funcționează serviciul cu SIM-ul de la DIGI?

Am să enumăr aici principalele motive pentru care serviciul VoLTE de la DIGI funcționează doar pe anumite telefoane certificate de DIGI:

Activarea serviciului VoLTE

Primul lucru care trebuie făcut pentru a beneficia de VoLTE de la DIGI este ca serviciul să fie activ pe SIM.

Acest lucru se poate verifica în platforma online DIGI.Care.

Serviciul se activează automat în momentul în care SIM-ul este introdus într-un telefon certificat de DIGI.

Lista completă de telefoane compatibile cu serviciul VoLTE de la Digi.Mobil o puteți găsi aici.

Filtrul aplicat de DIGI.Mobil pentru activarea serviciului VoLTE

Cei de la DIGI.Mobil nu perimt activarea serviciului VoLTE pe orice model de telefon, iar pentru asta și-au luat niște măsuri.

Înainte ca DIGI.Mobil să activeze pe SIM-ul clientului serviciul VoLTE, aceștia verifică în sistem producătorul și modelul telefonului, precum și IMEI-ul acestuia.

De asemenea, este de preferat ca telefonul să fie achiziționat dintr-un magazin din România, pentru ca acesta să includă setările personalizate ale operatorului pentru ca serviciul să fie funcțional.

Setările profilului IMS

Rețeaua 4G fiind o tehnologie concepută exclusiv pentru date este nevoie de un protocol special pentru ca serviciul de voce să fie disponibil pe această rețea.

Pentru ca acest protocol să funcționeze sunt necesare câteva setări.

Pe lângă activarea funcției VoLTE din meniul telefonului trebuie configurat corect profilul IMS.


APN-ul ims, cunoscut și sub numele IP Multimedia System, permite funcționarea serviciului VoLTE, prin asigurarea unui canal dedicat de 512 Kbps prioritar pentru voce peste rețeaua 4G, astfel că în cazul în care rețeaua 4G este prea aglomerată pentru a mai funcționa internetul în parametrii optimi să se poată efectua și primii în continuare apeluri în 4G.

Din păcate pe marea majoritate a telefoanelor acest profil nu este vizibil și adăugarea manuală a acestuia nu ajută cu nimic.

Setările acestui profil se fac doar prin actualizare software de la producătorul telefonului în urma unor teste și certificări obținute în parteneriat cu operatorul de telefonie mobilă care dorește funcționarea serviciului pe respectivul model de telefon.

Particularități ale setărilor VoLTE de la DIGI

O diferență importantă în sistemul de funcționare a serviciului VoLTE de la DIGI.Mobil comparativ cu majoritatea operatorilor de telefonie mobilă este folosirea protocolului IPv4 în loc de IPv6.


Publicat

în

,

de către

Comentarii

2 răspunsuri la „De ce serviciul VoLTE de la DIGI.Mobil funcționează doar pe anumite telefoane?”

  1. Avatar Florin
    Florin

    Bună ziua!
    Voiam să vă întreb dacă s-a schimbat ceva între timp. Am încercat la relații cu clienții să activez serviciul pe un Asus Zenfone 8, însă fără rezultat. Problema este că unde locuiesc eu nu este încă instalată antena de voce și atunci când vorbesc la telefon nu prea am semnal, se aude cu întreruperi (uneori se aude ok, alteori numai întrerupt), de aceea voiam să activez VoLte. Semnalul de date 4G este foarte bun, însă vocea este problema. Pe alte device-uri nu am problema aceasta cu semnalul de voce, doar pe Zenfone 8 și speram că voi rezolva ceva cu VoLte. La Orange, funcționa serviciul pe acest model de telefon, fără ca eu să fi activat ceva.

    1. Avatar Madalin

      Bună ziua,
      Lucrurile nu s-au schimbat. Dacă nu ai serviciul VoLTE activat pe SIM, prin introducerea acestuia într-un telefon suportat oficial de DIGI serviciul nu îți va funcționa.
      Ulterior vei putea folosi serviciul VoLTE și pe telefoane nesuportate oficial, cu câteva restricții.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *