Google LLC este o corporație americană multinațională care administrează motorul de căutare pe Internet cu același nume.

A fost fondată în 1998, pe 27 septembrie, de către doi doctoranzi de la Universitatea Stanford, Larry Page și Sergey Brin.

Google oferă o metodă simplă și rapidă de găsire a informațiilor pe web, având o bază de date despre peste 8 miliarde de site-uri web. La începutul anului 2004 Google răspundea zilnic la mai mult de 200 milioane de consultări.

Compania a pornit cu o investiție de 100.000 de dolari care a venit din partea unuia dintre cofondatorii companiei Sun Microsystems, Andy Bechtolsheim, care considera că un motor de căutare pe Internet poate revoluționa lumea.

Numele „Google” este un joc de cuvinte de la googol, neologism englez pus în circulație de către americanul Milton Sirotta în anul 1938, prin care acesta desemna numărul uriaș format dintr-un 1 urmat de 100 de zerouri (10100).

Google dispune și de motoare de căutare pentru imagini, cărți, bloguri, grupuri de știri și directoare web.

La sfârșitul anului 2007 a fost cotat drept cea mai puternică marcă globală, după criteriul valorii în milioane de dolari (86.057 milioane dolari SUA), dar și după modul de percepție de către utilizatori, următoarele locuri fiind ocupate de companiile General Electric, Microsoft, Coca-Cola, China Mobile, IBMApple, McDonald’s, Nokia și Marlboro.

De asemenea, conform unui sondaj realizat de compania Harris Interactive, Google a fost declarată, la sfârșitul lui 2007, ca fiind compania americană cu cea mai bună reputație, mai ales datorită modului în care își tratează angajații.

În iunie 2012 Google a lansat un site, EndangeredLanguages.com, destinat conservării limbilor pe cale de dispariție. Intitulat „proiectul limbilor în pericol”, acesta ia în considerare peste 3.000 de limbi și dialecte pentru care s-au creat înregistrări audio de înaltă fidelitate.

Ce vom găsi în articol?

Servicii oferite

Publicitate

Google a creat servicii și instrumente atât pentru publicul larg, cât și pentru mediul de afaceri, inclusiv aplicații web, servicii de publicitate și soluții pentru agenți economici.

În declarația fiscală pe anul 2006 compania a raportat 10,492 miliarde de dolari SUA profit de pe urma serviciilor de publicitate, și doar 112 milioane dolari profit din acordarea de licențe și din alte surse. Google are abilitatea de a urmări interesele utilizatorilor de pe siturile afiliate folosind tehnologiile „dublu clic” și Google AnalyticsGoogle AdWords permite agenților de publicitate web să afișeze anunțuri în mod automat în urma rezultatelor de căutare a informației prin motorul Google. Proprietarii de situri de tip Google AdSense pot afișa anunțuri pe propriul site și au dreptul de a încasa bani pentru fiecare anunț accesat.

În 2011, 96% din veniturile lui Google proveneau din publicitate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *