Am portat recent un număr prepay din rețeaua Digi.Mobil în rețeaua LycaMobile pentru a îl oferi ulterior unui prieten plecat în Marea Britanie. Fiind întrebat de un coleg de pe un forum: care a fost experiența mea legată de procesul de portare și dacă am întâmpinat probleme? am decis să scriu acest articol pentru toți cei interesați să își porteze numărul în această rețea.
Rețeaua LycaMobile este o rețea internațională de tip MVNO (Mobile Virtual Network Operator) ce folosește infrastructura 2G și 3G a rețelei Telekom România (acesta putând fi deja un motiv pentru a evita această rețea).
E singura rețea din România unde clientul trebuie să completeze cererea de portare
Asta nu ar fi o tragedie, dacă formularul de portare , ar avea câmpurile în care se completează seriile SIM-urilor suficient de mari.
Clienții sunt nevoiți ca după ce descarcă formularul de portare de pe site-ul operatorului să îl editeze în Microsoft Word , completând câmpurile cu un font suficient de mic pentru a încâpea toate datele necesare.
Pasul următor este tipărirea formularului completat în Microsoft Word, semnarea și scanarea lui.
Formularul scanat împreună cu o copie a actului de identitate se trimit pe adresa de e-mail: [email protected] , pentru ca cererea de portare să fie procesată.
Din ianuarie 2020, odată cu schimbarea site-ului, formularul de portare a fost înlocuit cu unul care se completează online. Noul formular îl găsiți aici.
Durata procesului de portare
În cazul meu, cel puțin, procesul, efectiv, de portare a durat circa 5 zile, timp în care nu am putut primi apeluri pe numărul portat, deoarce deși SIM-ul LycaMobile avea noul număr, iar SIM-ul Digi.Mobil fusese dezactivat, numărul apărea în continuare în rețeaua RCS & RDS. Astfel că, oricine mă apela pe acel număr, primea mesajul de număr deconectat din centrala RCS & RDS.
Această durată, încalcă termenul legal de nefuncționare a serviciilor, de 3 ore, prevăzut în cadrul punctului 9, al Termenilor și condițiilor din formularul de portare.
În perioada de 5 zile de nefuncționare, am apelat serviciul de Relații cu clienții pentru a semnaliza această problemă, unde am primit răspunsul:
”Atât durează procesul de portare în rețeaua LycaMobile România.”
Bonusul de portare pe care nimeni nu îl primește
Conform ofertei promoționale de pe site-ul LycaMobile :
clienții ”care solicită, pentru prima dată, portarea numărului din alte reţele din România în Lycamobile” vor primii un bonus de 10 euro credit în tranșe de câte 2.5 euro, timp de 3 luni (primii 5 euro în prima lună de la portare) în maxim 24 de ore de la reîncărcare.
Numai că, din 2008, de când s-a început portabilitatea în România, în principiu, cine a vrut să se porteze , s-a portat (cel puțin o dată).Iar din cei care se hotărăsc abia acum să se porteze, puțin probabil să aleagă fix Lycamobile , ca primă rețea în care să plece.
În plus, mai există cazuri de numere portate și dezactivate, care după o perioadă au revenit la operatorul inițial. Oare acele numere, când vor fi reactivate și eventual portate în Lycamobile, vor mai fi considerate ca primă portare??? Mă îndoiesc!
Procesul de recuperare a SIM-ului pierdut/furat
În cazul nefericit în care clientul își pierde SIM-ul sau îi este furat, acesta trebuie să contacteze departamentul de Relații cu clienții pentru a bloca SIM-ul. Lucru perfect normal, numai că blocarea nu se face instant, ca la orice alt operator, ci poate dura până la 48 de ore (timp suficient pentru cel care a furat SIM-ul sa consume tot creditul / traficul din extraopțiune).
Următorul pas este să primească un SIM nou cu numărul respectiv, numai că acest lucru nu se poate face în mod direct.
Clientului îi sunt prezentate 2 opțiuni:
a) să se ducă în cel mai apropiat magazin de unde să cumpere un SIM nou
b) să comande un SIM nou de pe site (poate dura până la 7 zile lucrătoare ca clientul să intre în posesia noului SIM)
După ce clientul a intrat în posesia noului SIM, acesta va trebui să sune din nou la departamentul de Relații cu clienții pentru a i se muta numărul vechi pe noul SIM. Acest proces poate dura maxim 2 zile. Asta dacă nu apar alte probleme tehnice…
Problemă apelare / interconectare
Din rețeaua Lycamobile nu se pot apela numerele de tip TelVerde 0800 și nici nu se pot primi SMS-uri de la numere scurte, cum ar fi cele de la bancă.
Serviciul de recomandare unui prieten nu (prea) funcționează

Roaming în țări din afara Uniunii Europene
Dacă până la ultima reglementare a tarifelor de roaming în Uniunea Europeană era avantajos să folosești o cartelă Lycamobile în orice țară în care acest operator este prezent (beneficiind de opțiuni cu minute internaționale incluse), după intrarea în vigoare a acestei reglementări acest beneficiu a dispărut.
Î: Ce înseamnă asta?
R: Că nu mai ai absolut niciun beneficiu că folosești o cartelă Lycamobile într-o altă țară în care Lycamobile este prezentă (comparativ cu orice alt operator local de telefonie mobilă).
Ca să subliniez și mai bine acest lucru voi da un exemplu concret. Să spunem că doresc să plec în SUA și vreau să folosesc cartela Lycamobile.
Dacă înainte puteam activa o extraopțiune de 6 Euro cu 300 minute internaționale pe care să le folosesc în rețeaua Lycamobile SUA…


…acum trebuie să plătesc 2.14 Euro/min pentru apelurile către numere din SUA, respectiv 3.04 Euro/min pentru apelurile către numere din România.
Lasă un răspuns