Cum te „fură” ING-ul la tranzacțiile în valută?

Nu mai este o noutate faptul că ING-ul, are un curs total neavantajos la plățile în valută, de pe un cont curent.

Dar asta nu e problema principală, deoarececomisioanele la tranzacții sunt zero și făcând comparație a cursului valutar și a comisioanelor percepute de BCR cu cele percepute de ING, am ajuns la concluzia că tot pe acolo sunt costurile totale.

Am avut ocazia să fac această comparație în luna septembrie a acestui an, când am fost plecat în Turcia.

Monitorizând tranzacțiile mele în Home’Bank , cu cele ale tatălui meu, care are card la BCR, am observat că ING-ul e puțin mai costisitor în ceea ce privesc tranzacțiile în valută.

Modul de calcul al celor de la ING, pentru plățile în lire turcești este următorul: suma în lire turcești este convertită în euro (la un curs prost), apoi noua sumă în euro este convertită în lei (la un curs și mai prost), sumă care în final este retrasă din cont.

În ceea ce privește BCR-ul, modul de calcul e mai simplu: suma în lire turcești este convertită direct în lei (la un curs relativ ok), la suma respectivă se adaugă un comision mic și suma totală se retrage din cont.

Toate cursurile sunt cele din ziua în care se face tranzacția.

Comisionul 0 al celor de la ING este compensat de cursul valutar prost și de conversia în două etape a sumelor în monezi non-Euro.

Deși, costurile finale sunt relativ aceleași, tranzacțiile cu cardul BCR, în acest caz sunt mai avantajoase (nu cu mult), decât cele cu cardul ING.

Cu ocazia recentei mele vizite în Anglia, am putut observa (mai bine) două lucruri foarte importante:

  •   Schimbarea cursului valutar pe parcursul procesării unei tranzacții

Observasem de ceva timp că ING-ul și-a luat prostul obicei de a amâna procesarea tranzacțiilor (mai ales al celor în valută) cu cel puțin 24 de ore.

Ce înseamnă asta în mod concret?

În momentul în care se face o tranzacție, suma (calculată după modelul prezentat mai sus) este blocată și apare ca tranzacție în așteptare în Home’Bank .

Iar după mai bine de 24 de ore, când, în sfârșit, este procesată tranzacția, suma blocată este recalculată la noul curs din ziua respectivă. 

Culmea e că în 99% din cazuriacest nou curs din data procesării tranzacției, este și mai prost decât cel din ziua în care suma a fost inițial blocată.

  • Întârzierea de 24 de ore între efectuarea unei plăți și blocarea sumei în cont

Plimbându-mă puțin și cu metroul prin Anglia, am constatat ceva ce, până atunci, numai în cazul serviciului de roaming întâlnisem și nu aș fi crezut că ar putea fi valabil și în cazul serviciilor bancare.

Dacă pentru serviciul de roaming, poate dura și câteva zile până când operatorul gazdă trimite nota de plată către operatorul tău, rezultând astfel întârzieri în afișarea costurilor suplimentare, în cazul serviciilor bancare este vital ca sumele să fie măcar blocate în momentul în care se face o plată.

Am făcut câteva tranzacții cât am fost în Anglia, nici multe, dar nici puține. Acestea au inclus atât retragere de numerar, cât și cumpărarea de diverse produse și servicii.

În aproape toate cazurile, sumele mi-au fost blocate instant, cu excepția a două tranzacții către serviciile de metrou.

Aceste 2 tranzacții au fost blocate la aproape 24 de ore de la efectuarea plății.

Nu pot să nu mă întreb, ce s-ar fi întâmplat dacă aveam mult mai puțini bani în cont și în timpul scurs între plățile cu cardul și blocarea sumelor, respectiv procesarea plăților nu mai erau suficienți bani în cont… 

Ajungeam oare cu contul pe minus????

3 comentarii la „Cum te „fură” ING-ul la tranzacțiile în valută?

    • Madalin Autor articolRăspunde

      Nu aveam Revolut pe vremea aceea. Între timp mi-am făcut și îl folosesc atât pentru plecările în afară, cât și pentru orice plată online în valută.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *