ing homebanking homebank

Sunt client ING încă din timpul facultăţii şi până acum am fost foarte mulţumit de serviciile acestei bănci.

Tot de atunci folosesc şi serviciile de online banking Home’Bank.

În primă fază ofereau ca metodă de autentificare un sistem securizat de un dispozitiv ce genera parole automat, numit DIGIPass.

Ulterior au introdus un al doilea sistem de autentificare prin parolă aleasă de client, ce trebuia să conţină atât cifre, cât şi litere mici şi mari şi avea o dimensiune suficient de mare încât să ofere siguranţă.

În plus utilizatorul primea SMS-uri de fiecare dată când se autentifica pe un dispozitiv nou sau autoriza o tranzacţie.

O altă îmbunătăţire a serviciului a constat în permiterea schimbării numelui de utilizator.

Ieri însă, încercând să mă autentific din aplicaţia de pe telefon, mă trezesc că după ce introduc parola îmi cere să o resetez.

Mai încerc de câteva ori, cu acelaşi rezultat.

Cum era imposibil să greşesc parola în repetate rânduri, mă gândesc că poate mai trebuie să schimb parola dat fiind că nu o mai schimbasem niciodată.

Am zis totuşi să sun la ei să îi întreb ce se întâmplă.

După ce le-am explicat situţia, mi-au zis că ar fi fost posibil ca cineva să fi încercat să îmi spargă contul.

Lucru care nu se mai întâmplase până atunci.

Dar oare nu ar fi fost normal să fi primit un mesaj / notificare în acest sens?

După ce închei apelul mă apuc să schimb parola şi constat că noua parolă trebuie să conţină doar 5 cifre care să nu se repete.

Am sunat din nou la ei şi mi-au spus că asta este noua versiune de parolă.

Bineînţeles că am cerut suspendarea serviciului până mă voi duce într-o sucursală să iau iar un DIGIPass pe care să dau 5 lei-lună.

Cum e posibil ca în 2017, când parolele trebuie să fie cât mai complexe, ca ING să le simplifice atât de mult?

Singura explicație logică ar fi că cei de la ING nu mai doresc ca serviciul Home’Bank să fie gratuit.

De Madalin

5 comentarii la „ING dă cu securitatea de pământ”
  1. Serviciile bancii ing devin din ce in ce mai slabe.
    Multe erori, in aplicatie, in home bank, probleme cu serviciul de „portare”…etc
    Comisioanele crescute fata de celelalte banci.

  2. Cică nu mai folosesc digipass….doar aplicația cu user și parola fixa….mi se pare nesigur.
    Dacă am telefon digital, cum folosesc aplicația?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *