avion 1 1avion 1 1

Anul acesta aveam de gând să plec prin multe țări în concediu. Prima țară pe listă era Israel, în care urma să ajung în luna martie.

Însă cu circa o săptămână înainte de a pleca a început pandemia și Israelul a fost prima țară care a închis granițele.

Ca urmare a închiderii granițelor, zborurile au fost anulate.

Astfel a urmat o întreagă aventură, ce nici acum nu s-a încheiat…, de recuperare a banilor pe bilete.

Cum probabil era de așteptat, compania BlueAir, la fel ca alte companii din domeniul turismului (inclusiv cazări), au oferit clienților posibilitatea de a își reprograma gratuit vacanțele sau de a obține un voucher egal cu suma cheltuită pe bilete, detalii aici.

De asemenea, clienții puteau opta pentru restituirea banilor. Dacă în cazul reprogramării vacanței sau primirea voucherului, acestea se făceau instant, în cazul restituirii banilor trebuia așteptat. Lucru de altfel firesc, având în vedere situația neprevăzută și numărul mare de solicitări de restituire, detalii aici.

Având în vedere amploarea pandemiei, nu aveam cum să anticipez când voi putea pleca iar în vacanță, așa că am optat pentru restituirea banilor.

2 luni mai târziu, văzând că banii nu au intrat în cont, am sunat iar la relații cu clienții și am aflat că mai am de așteptat mult și bine, după ce se va ieși din starea de urgență, detalii aici.

Atunci a fost ultima oară când am putut intra în legătură cu un consultant de la relații cu clienții.

Au mai trecut 2 luni de atunci și nu exista nici o noutate privind timpul de așteptare pentru restituirea banilor.

Zilele trecute, compania BlueAir a transmis un mail oficial tuturor clienților săi, prin care aceasta își cereau scuze pentru întârzierea restituirii banilor, alături de un motiv pentru întârziere.

Dacă inițial termenul de restituire al banilor era de 120 de zile de la ieșirea din starea de urgernță, acum acesta s-a extins la

”maxim o lună după finalizarea procesului privind împrumutul aprobat și garantat de către statul român”

Asta se traduce în: mai e mult și bine de așteptat.

De Madalin

Un comentariu la „Cât mai durează până veți recupera banii de la Blue Air?”
  1. Am 18 luni de cand tin banii blocati la Blue Air si 10 luni de la anularea zborului. Contractul in baza caruia s-au facut biletele nu are nici o valoare si respect pentru B.A. Am multe retururi pline de scuze – sunt standard, cu copy/past- dar care evita sa spune concret macar o data de returnare a banilor. In luna septembrie, B.A. a confirmat incasarea de la guvernul Romaniei a imprumutului de 62 de milioane de lei si nu s-au tinut de cuvant cu transferul banilor. Nici Protectia Cumparatorilor – ANPC nu indrazneste sa ia masuri impotriva lor. Mi-a recomandat sa contactez B.A. sau sa-i dau in judecata. Asta stiam si eu. Pe cine protejeaza, la ce ne mai foloseste acest organism in care nu ma pot baza si permite perpetuarea sistemului? Plus ca nici macar nu au raspuns intr-o luna cum prevede legea ci dupa 2 luni fiindca merge si asa. Acum ma pregatesc pt una din variante: recuperare printr-o firma specializata dar voi pierde 25% din valoare sau prin judecata. Cunosc un caz care a reusit sa recupereze banii in 2 saptamani. Este vorba de aceiasi perioada si ruta dar nu a fost B.A. ci o firma straina si serioasa low cost. Multa bafta in lupta cu morile de vant!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *