avion 1 1avion 1 1

Din păcate, coronavirus mi-a dat planurile peste cap.

Deși nu aveam de gând să îmi anulez vacanța in Israel, Ambasada Israelului din România a anunțat închiderea granițelor începând cu 12 martie.

Anunțul a venit cu o săptămână înainte de data de decolare.

Cum era și normal într-un astfel de caz, zborul și cazările au fost anulate.

În cazul rezervărilor de pe Booking și Airbnb banii au fost stornați automat în urma anulării cazării de către gazdă.

Însă în cazul biletelor de avion, a fost puțin mai complicat.

Zborurile au fost anulate, iar compania trebuia să returneze banii pe bilete tuturor pasagerilor.

Cum recuperezi banii?

Deși biletele de avion fuseseră cumpărate cu voucher (50%) + diferență de pe card (50%), compania a oferit automat un voucher pentru toată suma valabil 1 an.

Probabil că era mai convenabil pentru ei așa.

Totuși BlueAir oferă clienților și varianta de restituire a banilor.

Problema este că pentru restituire era nevoie să suni în Call Center.

Imaginați-vă câtor oameni trebuie să li se restituie banii: circa 100 de pasageri / zbor * număr de zboruri / zi * număr de destinații * perioadă zboruri anulate.

Cifra devine astronomică, așa că nu este de mirare că a trebuit să aștept 70 de minute, în telefon, pentru a intra în legătură cu un operator.

Lucru pe care probabil s-au bazat și ei.

După ce am luat legătura cu operatorul, totul s-a rezolvat în mai puțin de 2 minute.

Tot ceea ce a trebuit să facă operatorul, a fost să trimită un mail la departamentul Restituiri.

Suma care a fost plătită de pe card, se va întoarce pe acel card, și se va genera un nou voucher pentru diferență.

Numărul la care trebuie să sunați pentru a cere banii înapoi este 0318 210 120.

Programul de lucru al Call Center-ului este de Luni până Duminică de la 8:00 la 22:00.

La o căutare pe Google veți mai găsi un număr de contact pentru BlueAir: 0374 281 841.
Însă acesta este al unui partener, ce nu vă poate ajuta în acest caz.

De Madalin

55 de comentarii la „Cum recuperezi banii pe bilete de la BlueAir?”
  1. Buna ziua,
    multumesc mult pentru informatiile foarte utile. Le-am folosit chiar azi, adica am sunat pentru a solicita restituirea pretului biletului la un zbor anulat. Singura deosebire fata de descrierea dumneavoastra a fost durata apelului – o ora si 42 de minute…

    1. Am sunat si eu si nu mi s au restituit banii ci mi au dat caucher pt toata suma ,si acel vaucher spun ei putea fi folosit oricand insa nu a fost asa cand am incercat sa l folosec mi au spus ca valabil incepad cu 10 iulie eu am vrut sa cumpar pe data de 8.

    2. AM COMPLECTAT ACEST CHESTINAR ȘI NU ÎNȚELEG DE CE NU POT RECUPERA BANII DE LA COMPANIA BLUE AIR, DE CE NU MI SE RAMBURSEAZA BANII

          1. Buna,
            Momentan nu am primit răspuns, în principiu durează circa 30 de zile până la primirea unui răspuns.
            Voi reveni cu detalii de îndată ce voi primi un răspuns.

        1. Buna ziua,
          Va rog sa ne spuneti si noua daca ati avut succes in demersul dvs. As vrea sa pornesc si eu o actiune de recuperare a banilor de la Blueair si nu stiu care actiune ar putea sa ma ajute.
          Multumesc

          1. Eu am primit raspuns ..dupa reclamatia la biroul consumatorului m a contactat blueair,spunand ca mi returneaza si ma rugau sa retrag plangerea.le am.raspuns ca am.sa retrag cand primesc banii..asta a fost acum.6 luni!.. n a.primit nimic,bu i afecteaza plangerile

        2. Buna ziua , ati primit răspuns de protecția consumatorului ? Am și eu aceeași problema …ati rezolvat ceva ?

    3. Ce noroc ați avut toți! Acum nu mai răspunde nimeni pentru că totul e pe automat și nu au de gând să restituie niciun ban!

  2. Buna ziua. Numarul de telefon este gratuit? Ca daca este cu plata cheltui toti banii pe care trebuie sa mi-i restituie.Multumesc!

    1. Bună ziua, numărul de telefon este cu tarif normal (vor fi consumate din minutele naționale conform planului tarifar activ pe abonament sau cartelă).

  3. Am avut 2 bilete pt Otopeni Arlanda in 23 Iunie 2020 . Băiatul meu care a cumpărat biletele a trimis o grămada de mesaje și nu a primit nici un răspuns . Când își primește banii înapoi ?

    1. Buna ziua,

      Din păcate prea multe opțiuni nu avem. Cei de la Blueair nu mai răspund la numărul de relații cu clienții și nici alt tichet de stornare nu se poate face.
      Din ce am auzit în presă, se pot reprograma zborurile gratuit până la 31 decembrie.
      Atât Blueair cât și Tarom au primit recent un ajutor din partea statului pentru plata datoriilor.
      Blueair a tot amânat termenul maxim de returnare a banilor, cel mai probabil în speranța că clienții își vor reprograma zborurile, însă în contextul actual este greu de estimat când se va mai putea călătorii, astfel că lumea preferă să își primească banii înapoi.
      Nici până în ziua de azi nu am recuperat banii pentru zborul către Israel

  4. Am avut 2 bilete rezervate ,destinatia Bucuresti Londra pe data de 18 mai 2020,din cauza, de stare de urgenta,zborurile au fost anulate.S au dat n emailuri catre firma Blue Air, fara raspuns.Am solicitat,Waucer,restituirea banilor,nu mi ati raspuns.Rog restituirea banilor

  5. Nici mie nu mi-a dat nici un răspuns la biletul cumpărat în 27 ianuarie 2020.
    Nu raspund la tel.la e-mailuri nimic!ce e de facut?????Am plătit un bilet pentru Romania de 2 ori.prima dată era situația actuală , apoi am mai dat bani pana la 485€ ca să plec de Paște 19 Aprilie si atunci nu s-a putut pleca.Dupa ,,,am stat si m-am certat cu Agenția de unde am cumparat biletul..apoi nimic nici in ziua de astazi !

    !!!

  6. La nr afisat(Call Center -ul ) …..nu raspunde decat un robot , am incercat in zile diferite,ore diferite ………nimic …..nu cred ca vom mai recupera banii …….

  7. Acest articol ar trebui sa se numeasca „Cum NU recuperezi banii pe bilete de la blueair”. Am si eu de recuperat banii pentru 2 rezervari (mai si iunie 2020) in valoare de 500EUR cel putin. Le-am facut cereri peste cereri si m-au asigurat ca voi primii banii. Nici inainte si nici dupa ce au primit acel ajutor de stat nu s-a intamplat nimic si nici pana in ziua de azi … Azi am revenit cu alte cereri de returnare a banilor si mi-au „solutionat” in cateva minute cererile dandu-mi un raspuns automat, in care isi cer scuze si imi spun ca voi primi banii inapoi insa nu se stie cand pentru ca sunt multi bani de rambursat..si sa am rabdare.

    Sunt tare curioasa ce v-au raspuns voua cei de la ANPC pentru ca unui prieten de-al meu in aceiasi situatie cu mine i-au spus ca nu au ce sa faca pentru ca in aceasta situatie nu se aplica regulamentul european 261/2004 pentru ca zborul nu a fost anulat de companie ci din cauza unei situatii de urgenta militara stabilita de autoritatile romane. In acest caz operatorul aerian nu este obligat sa restituie banii intr-un anumit interval de timp.. deci putem astepta mult si bine dupa acesti bani; sau poate nu ii mai primim deloc in cazul in care compania intra in insolventa.

  8. Contravaloare bilet-816 eur(aprox). Cumparat in martie 2020. Au trecut 14 luni. Am facut „n” solicitari de returnare…NIMIC. La telefon, nu mai raspunde nimeni. Efectiv,se intrerupe convorbirea cu robotul si nu apuci sa te preia cineva. Mi-am facut inclusiv cont pe site ul blueair si am incercat sa mut contravaloarea biletelor pe wallet….mi-a dat mesaj ca nu se poate muta in wallet pentru rezervarea respectiva…si mi se recomanda sa-i contactez. Pe cine sa contactez? Nimeni nu raspunde… Nu-mi ramane decat sa ma duc in fata firmei din sos bucuresti-ploiesti si sa tip la luna…! Bataie de joc!!!!

  9. Si eu ma lupt de un an si 3 luni cu Blue air pt a mi returna contravaloarea pe 3 bilete, scriu si aici, pt ca cu toate astea adunate( reclamatie pe site, reclamatie la anpc, vorbit cu n operatori in interval de un an carora a trebuit sa le spun, de fiecare data, de la capat care e problema si cererea mea, dupa care…..nu s a intamplat absolut nimic. Tacere. Si, apoi de la capat cu alt.operator, finalul fiind acelasi, adica nimic.Cu toate astea adunate vreau sa merg in instanta. Zborul meu , dupa ce la inceput a fost amanat, apoi a fost anulat de catre companie. Iar eiz nici pana in ziua de azi,.nu mi au restituit banii pe cele trei bilete.Nu mai spun despre.modil.mizerabil.in care mi au vorbit, in trei peri, de parca ceream ceva in plus, nu ceva ce e firesc sa restituie oamenilor inapoi.Mai vrea cineva sa se alature? Cu cat suntem mai multi, cu atat avem castig de cauza.

  10. Buna ziua,
    eu astept raspuns de la ANPC. Daca nu rezolv nimic cu ei, la instanta voi apela si eu, am vorbit deja cu mai multi avocati (informativ). Plangerea PENALA ramane ultima solutie pentru recuperarea banilor.

  11. Si eu as vrea sa merg in instanta cu ei, tocmai ptr ca nu numai ca nu te ajuta, dar nici nu comunica cu clientii. AM gasit 4 mailuri de ale lor, dar toate sunt desfintate. Am gasit 4 sau 5 numere de tel. dar toate in afara de unul au fost desfintate, iar la cel ramas nu raspund niciodata. Si nu numai ca nu raspund, dar te mai tin si 40 de min in asteptare pana sa iti puna placa cu defectiuni tehnice, ca sa lasa impresia ca incerca sa raspunda clientilor. Eu nu cred ca este nimeni in spatele acelui numar de tel, ci este un robot setat sa intre automat dupa cca 40 de min si apoi este setat sa inchida apelul.
    Si noi avem 3 bilete anulate, din iunie 2020 si suntem in stadiul de asteptare a rambursarii prin agentii. Adica agentiile asteapta banii de la Blue Air, ptr a ni-i putea da noua. Dupa atata timp de asteptare am hotarat sa acceptam portofelul electronic, dar ce sa vezi? Nu merge sa facem asta pe site, asa cum ar fi trebuit. Erorile sunt diferite ptr fiecare rezervare.

  12. Ma alătur celor ce doresc sa deschidă o acțiune în instanta.
    ANPC nu au răspuns iar Blue air, nici atât.

  13. Si eu astept de 8 luni banii pe un bilet anulat in valoare de £700 aproximativ.la e-mailuri nu mai raspund la telefon nici atat mai stai și 1h și ceva și după se întra ca e defectiune.isi bat joc de clienți efectiv.cine a recuperat banii raspunsurile sunt binevenite.

  14. Buna ziua,am cumparat un bilet pe 31.07.2020,zborul a fost anulat,am fost notificat cu 7 zile inainte.Am cerut restituirea sumei in nenumarate mailuri,am facut plangere la ANPC,raspunsul scris din partea lor a fost,compania a fost amendata dar, banii nu i-am primit,doar un mail in care mi se cerea datele contului pentru restituire,asta in 04.05.2021.Astazi am sunat la hoti,dupa aproximativ 20 min. de asteptare am intrat in legatura cu un consultant,am explicat situatia,raspunsul a fost,pot sa va transfer banii in portofelul electronic dar pentru restituire nu stiu cand va fi,insistand pentru restituirea sumei mi-a inchis telefonul in nas.Asta este atitudinea acestei companii si in urma celor intamplate, constat ca nu exista cale legala sau autoritate competenta care sa-i oblige sa returneze sumele.

  15. Va salut domnule Madalin Cristian. Sunt si eu intr-o situatie similara cu cea a dvs. privind achizitia unor bilete de avion, la compania Blue Air, in luna ianuarie 2020, destinatia Lisabona. Zborul era programat pentru septambrie 2020 si a fost anulat, desi alte companii aviatice efectuau zboruri catre destinatia Lisabona in perioada mentionata. As dori sa-mi precizati ce aspecte a cuprins sesizarea catre ANPC. Multumesc anticipat.

    1. Salut,
      In sesizare, am pus:
      – informațiile despre bilete
      – notificarea de anulare a zborului
      – o copie a desfășurătorului (precizând că am încercat de nenumărate ori să îi contactez pentru a îmi recupera banii)
      Menționez că au mai durat câteva luni bune de la primirea rezultatului favorabil din partea ANPC și până au reintrat efectiv banii în cont.
      Mai multe detalii găsești aici: https://madalincristian.ro/blueair-a-rambursat-banii-pe-bilete/

  16. Buna seara,am o situatie asemănătoare.
    In august am cumparat,de pe sait, un bilet Cluj-Amsterdam pentru 17.10.2021,după 10 zile m-au anuntat ca zborul a fost anulat.
    Am cerut returnarea sumei,am asteptat ceva si nu am primit nimic de la ei. Am sunat pe mai multe numere,dar nu raspundea nimeni si dupa cateva minute se intrerupea.Minutul costa 0,60euro sau 0,68,nu sunt sigură.
    Intr-o zi după ce am mai pierdut vremea cu câteva sesizări la care nu primeam răspuns,am sunat la un nr.nou,si,miracol, chiar a raspuns o fata,Raluca.
    Mi-a spus că nu stie cat durează sa imi returneze banii dar,imi ofera alt bilet in 31.10,tot direct,am acceptat.
    Astăzi,14.10,aflu de la cineva ca zborul iar este anulat.Nu am crezut pentru ca nu primisem mail.Am verificat rezervarea si culmea,zborul meu era modificat prin Bucuresti si in data de 01.11.
    Eu am aflat pe la 12 ca au anulat zborul,ei mi-au trimis mail la 16.
    Ma instintau ca s-a modificat ora la zborul de plecare,dar care nu era cel rezervat si zborul de întoarcere a fost anulat.
    Cum pot face asa ceva?
    Chiar ne cred fraieri,pe fb au reclama ca, daca achizitionezi un bilet in 13.10 mai primesti unul gratuit.
    Culmea tupeului!
    Cred ca o sa activez si eu Blue wallet ca nu astept 1 an sa imi returneze banii.
    La ANPC durează si am inteles ca nu raspund nici ei.

  17. Un pont pt cei care nu au depadit 13 luni de la achizitionarea biletelor(din pacate eu m-am trezit tarziu), sunati la banca unde aveti cardul de pa care ati platit biletele. Eu am sunat, le-am expus problema si mi-au spus ca daca nu depaseam termenul de 13 luni de la plata, puteau sa ma ajute. Incercati si voi. Eu ma chinui sa recuperez banii pt un bilet achizitionat in septembrie 2020…

    1. La mine au zis 3 luni.
      Am mai recuperat banii așa.
      Totuși nu e normal sa ne rugam de ei cu banii noștri.
      Ar trebui intentat un proces colectiv, cu tot cu daune morale.

        1. Soliciti deschiderea unui caz la :[email protected],aici trimiti dovezile referitoare(extras cont bancar,anularea de catre blueair a zborului ,alte solicitari de rambursare catre Blueair -evident DOAR pentru acest caz) pentru si scri :Cont debitat bunuri NEFURNIZATE!Solicit Expres remiterea banilor in contul bancar.

          Pentru alti cititotri cu alte conturi bancare :
          Daca ai facut plata cu alta banca atunci te vei adresa la acea banca .

  18. Buna!
    Eu am de primit 1050€, si m-au tot amanat. Acum cred ca ultima sansa este instanta. Sunt dispus la un proces colectiv sau alta forma pe care o recomandati.Va rog sa ma contactati daca se hotaraste cineva.

    1. Buna ziua tuturor,
      Eu am cumparat de doua ori bilete Blueair (cca 500 euros, in martie 2021 si in mai 2021). Am ales compania caci aveam zbor direct la Bacau… zbor pe hartie (adica pe internet), caci toate zborurile au fost anulate.
      Multe incercari (via situl web si telefoane). Nimic. Deci, sunt in aceeasi situatie ca multi din cei ce se exprima pe aceasta platforma si gata sa actionez pentru a obtine despagubirile de la Blue Air.
      Ganduri bune, Mioara

  19. Ce face compania se numește înșelătorie cu premeditare .Afișează zboruri.incaseaza bani,și le anulează știind ca nu va păți nimic.Bani le rămân.Halal tara….

  20. Blue Air își bate joc de noi. Am cumparat bilete in aprilie 2020 dar nici acum nu am primit banii. Ei își deschit noi locatii cumpara avioane, pe banii nostri. Rușine!

  21. In continuare fac acelasi lucru. Bilet cumparat acum 2 saptamani pt iunie, au anulat zborul, nu imi dau Nici o data de rambursare din cauza la Covid. Care Covid?! Ala de anul trecut? Cineva a incercat sa treaca banii in portofelul Electronic si sa compère alt bilet? Cat dureaza transferul?

  22. 3 iunie 2022
    Mariana,
    Nu am recuperat nimic de la aceasta companie aeriana care ne inseala. De ce nu-i putem contacta la telefon? Am achizitionat bilete pentru zborul din data de 5 mai 2020 Iasi Barcelona dus-intors.De atunci am facut numeroase sesizari pentru recuperarea banilor, dar am primit acelasi raspuns ca sunt f multe solicitari si trebuie sa astept.Am incercat si la ANPC dar nici macar n-am primit raspuns.

  23. Buna ziua, Revin cu informatii,poate mai sunt si alte personne in situatia mea. Am incercat transferul in wallet. La telefon mi s-a spus ça se face in 48 de ore.
    Astepti de o saptamana, am mai facut doua réclamatii la Care nu am Nici un raspuns.
    Mi-au blocat banii si nu am bilet.
    Este inadmisibil! Si pierd timpul sa dau mesaje si sa-i Sun!

  24. Am o situatie similara, bilete cumparate in aprilie, zborurile anulate din motive operationale la inceput de mai, diverse cereri de refund de pe site si prin apel telefonic la numarul de 0903760130, cel care mi-a raspuns la telefon nu a putut sa-mi ofere un raspuns, nu stie in cat timp ori daca se vor restitui banii. Am sunat la Unicredit, mi-au spus sa fac o cerere de pe site, din zona de internet banking, sa le explic ce s-a intamplat, astept un raspuns. La numarul 0318210120 mai raspunde cineva?

  25. Bilete achiziționate in mai 2021,pentru iulie 2021, au mofificat zborul după o săptămână, ca ulterior sa il anuleze! Am facut cerere de rambursare, bineînțeles ei nu o sa o faca niciodată din bun simț, am primit raspuns, cu 3 variante: modificare gratuita pt. alt zbor, ramburs in portofelul electronic sau rambursare in cont. Am ales rambursarea in cont. Dupa multe alte telefoane date, fara raspuns, am gasit adresa [email protected], la care am mai trimis email-uri,an primit același răspuns ( deja era noiembrie) . Apoi am facut sesizare la ANPC, am primit răspuns favorabil în decembrie,si apoi, minune, blue air mi-au trimis e-mail,ca imi vor rambursa banii, dar sa fiu drăguț sa anulez petiția la ANPC. Am primit banii in cont la sfarsitul anului
    Deci, cu telefoanele nu prea se rezolva nimic.
    Trimiteti e-mail si specificati:CODUL DE REZERVARE, RUTA, DATA, NUME, si mai presus de orice, ca vreti RAMBURSAREA SUMEI.

  26. Bilete cumparate in ianuarie 2020 pentru august 2020, anulate de BlueAir in mai 2020. Am facut numeroase sesizari la [email protected] si 2 reclamatii la ANPC. In martie 2021 m-au informat ca dosarul de rambursare a fost intocmit si aprobat, sa le dau datele bancare pentru a face transferul. Dar „surpriza”, nu au facut rambursarea nici pana azi.

    1. Nici eu n-am primit banii. Le-am dat datele bancare in august 2022 pentru un zbor anulat de Blue Air in 2020. Mi-au trimis un email prin care ma anunțau ca voi primi un email de îndată ce solicitarea de rambursare va fi procesata.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *