You are currently viewing Cât de grea poate deveni recuperarea numărului fix Telekom
telefonie fixa

Cât de grea poate deveni recuperarea numărului fix Telekom

Fiind o fire mai nostalgică și profitând de faptul că serviciile de telefonie fixă (mai ales cele de la Telekom), nu mai sunt la mare căutare în ultimii ani, am căutat să recuperez vechiul număr de fix.

Am urmărit timp de câțiva ani disponibilitatea numărului respectiv, pentru scurt timp acesta a fost portat în rețeaua UPC , în rest a stat nealocat.

În câteva rânduri, am contactat compania Telekom, în vederea negocierii condițiilor de recuperare a numărului, însă perioada minimă contractuală de 1 sau 2 ani m-au împiedicat să finalizez demersurile (nu doream să cotizez degeaba 2 ani la această companie o sumă de bani destul de mare în comparație cu majoritatea ofertelor de la celelalte companii concurente).

În luna septembrie, am contactat iar compania Telekom, de data aceasta hotărât să recuperez cu orice preț acel număr de telefon.

Numărul îmi putea fi realocat, dat fiind faptul că instalarea urma să se facă la aceeași adresă, însă conform ofertei comerciale de atunci, trebuia să semnez un contract pe o perioadă minimă de 2 ani.

După un apel la ANCOM, completarea formularului de contact de pe site-ul Telekom și încă un apel la Relații cu Clienții, i-am convins să îmi instaleze serviciul de telefonie fixă fără perioadă contractuală și alte reduceri sau beneficii. Am optat, desigur, pentru cel mai mic abonament din ofertă și am stabilit cu operatorul și un interval de instalare.

La circa 2 zile de la expirarea termenului de instalare, am contactat serviciul de Relații cu Clienții Telekom, pentru a vedea ce s-a întâmplat. Aflu șocat că nu mai mi se poate instala serviciul, pentru că numărul respectiv a fost alocat unei alte persoane care depusese cerere cu 2 zile înaintea mea și care culmea locuia la aceeași adresă cu a mea, lucru imposibil. Imediat după încheierea apelului , am sunat pe numărul pe care vroiam să-l recuperez și nu mai apărea ca nealocat, suna.

5 minute mai târziu, sunt sunat pe mobil de cineva de la Telekom, încercând să contacteze cealaltă persoană (căruia i a fost alocat numărul), după ce m-am prezentat, și-a cerut scuze pentru deranj și a închis.

Deja devenise destul de ciudat cum au reușit cei de la Telekom să aibe în baza de date, două persoane cu aceeași adresă de domiciliu și același număr de contact, care solicitaseră fix același serviciu și alocarea exact aceluiași număr la o distanță de 2 zile.

Partea și mai ciudată a fost când am revenit cu apel la Telekom, să cer explicații despre cum s-a ajuns la situația asta și mi s-a spus că de fapt numărul mi s-a alocat mie și că nu a existat nici o altă persoană căruia să îi fi fost alocat acest număr (practic reprezentantul Telekom negând tot ce mi se spusese înainte, de către celălalt reprezentant). Până atunci, crezând că numai la RDS se poate întâmpla așa ceva.

În cele din urmă la sfârșitul lunii septembrie au venit și mi-au instalat serviciul de telefonie fixă cu numărul cerut. Mă uit pe contract și văd că s-au folosit de date mai vechi: aveam trecută seria și numărul buletinului vechi, ce expirase de 5 ani, iar la stradă aveam trecut stradă Necunoscută.

După ce fac toate demersurile de actualizare a datelor, mă duc într-un punct de prezență RCS & RDS cu contractul Telekom, pentru a iniția procesul de portare.

La fel ca portarea în rețeaua Lycamobile , și cu această portare am avut probleme.

Reprezentanta RCS & RDS (pe care o voi numi mai  departe doamna Nimeni (pentru a nu îi dezvălui identitatea) mi-a completat cererea de portare și ma rugat să îi dictez codul de abonat Telekom , pentru a îl trece în cerere.

Încep să îi dictez codul de client R368… , la care doamna Nimeni spune 4368… că așa ar trebui trecut în cerere cu 4 nu cu R, că a mai făcut nenumărate cereri de portare din Romtelecom și așa se trece. Nu m-am băgat mi-am zis că știe ea ce face.

Termină de completat cererea, o printează, îmi spune intervalul de portare, o semnez și plec. Toate bune și frumoase.

Vine ziua în care ar fi urmat să se finalizeze portarea, însă aceasta nu se întâmplă. Sun la RDS să văd de ce nu a fost portat numărul. Aceștia îmi spun că cererea a fost respinsă de furnizorul donor (Telekom) și a fost reintrodusă în sistem cu un nou interval de portare.

Portarea tot nu se efectua și se tot amâna.

Motivele alternau între: numărul nu ar fi în rețeaua Telekom și nu există serviciul instalat la adresa respectivă.

După vreo 2 săptămâni de amânare a portării, sun la Telekom pentru a le cere explicații despre motivul refuzării portării, ca să aflu că ei NU au primit nicio cerere de portare din partea RCS & RDS .

Era evident că ceva, undeva nu era OK, de aceea, pasul următor a fost să trimit o sesizare a acestei probleme atât către ANCOM cât și către ANPC , pentru investigare.

Sun din nou la Telekom, de data aceasta cu cererea de portare în față. Îi comunic reprezentantului Telekom datele trecute în cerere, pentru a identifica o eventuală problemă în completarea acesteia. Îi spun că doamna Nimeni mi-a trecut codul de client cu 4 în loc de R.  Acesta îmi spune că asta ar putea fi problema, deoarece codul cu 4, reprezintă codul de facturare și nu codul de client.

Imediat ce închid apelul, mă întorc în punctul de prezență RCS & RDS pentru a le comunica problema și solicit modificarea datelor în cererea de portare, spunându-le că cei de la Telekom nu au primit nicio cerere de portare până în acel moment. Cele de acolo, îmi spun că e imposibil și că ei fac toate demersurile necesare pentru finalizarea portării, apoi o suna pe doamna Nimeni, care le spune că e bine cu 4 cum a trecut ea, că a mai făcut n portări și că așa trebuie, și că a trimis un mail către portabilitate pentru a soluționa problema.  Așa că mi se spune să aștept răspunsul ANCOM.

După încă o săptămână jumătate de apeluri și reveniri în punctul de prezență RCS & RDS reușesc să îi conving să îmi actualizeze codul de client în cerere.

Ulterior sun la Telekom și primesc confirmarea că, în sfârșit au primit cererea de portare din partea RCS & RDS.

La o lună fără 2 zile de la depunerea cererii, se finalizează portarea.

6 zile mai târziu primesc răspunsul de le ANCOM:

Stimate domn,

 

Ca urmare a sesizării Dvs., înregistrată la Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) cu numărul de mai sus, vă comunicăm următoarele:

 

Procesul de portare se derulează între momentul transmiterii unei cereri de portare a numărului şi momentul în care apelurile pot fi finalizate în mod corect la acest număr.

Reprezentanţii ANCOM au contactat Telekom Romania Mobile Communications S.A. solicitând informaţii suplimentare cu privire la aspectele semnalate de Dvs. Din răspunsul furnizorului reiese că  problemele tehnice au fost remediate.

Astfel, în data de 27 octombrie 2017 a fost introdusă o cerere de portare pentru numărul de telefon …., acceptată de furnizorul donor în 30 octombrie 2017, iar finalizarea procesului de portare a avut loc în data de 1 noiembrie 2017.

  

 

   Cu stimă,

 

 

Preşedinte,

Adrian DIȚĂ

Răspunsul ANPC nu l-am primit încă.

This Post Has One Comment

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.