Deși sunt înlocuite treptat de servicii de Instant Messaging ca WhatsApp și Facebook Messenger mulți preferă să folosească în continuare serviciul SMS. Acest serviciu se activează automat atât în cazul abonamentelor cât și în cazul cartelelor preplătite la toți operatorii de telefonie mobilă.
În prezent toți operatorii de telefonie mobilă din România oferă un număr nelimitat de SMS-uri în rețea cât și în unele cazuri naționale în ofertele comerciale la abonamente și cartele preplătite. Singurul operator care nu are incluse SMS-uri nici măcar în propria rețea este AKTA.
Cum setezi centru SMS?
Serviciul SMS nu necesită prea multe setări, trebuie doar să vă asigurați că numărul pentru centru SMS al operatorului pe care îl folosiți este cel corect.
Pentru asta trebuie să intrați în meniul telefonului la Mesaje – Setări Mesaje – Număr Centru de Mesaje.
Numărul Centru SMS
Numărul centrului de mesaje orange este: +40744946000
Numărul centrului de mesaje Vodafone (pentru Cartela Vodafone și abonamente Ce Vrei Tu) este : +40722006000
Numărul centrului de mesaje Vodafone (pentru abonamente cu excepția abonamentelor Ce Vrei Tu) este: +40722004000
Numărul centrului de mesaje Telekom este: +40766000510
Numărul centrului de mesaje Digi.Mobil este: +40770000050
Numărul centrului de mesaje Lycamobile este: +40701000111
Numărul centrului de mesaje AKTA este: +40766000510
Operatorul AKTA a fost preluat de RCS & RDS, detalii aici.
Mod de funcționare și tarifare
- 160 este numărul maximum de caractere pe care le poţi trimite sau primi printr-un mesaj scris; se considera caracter inclusiv semnele de punctuaţie, spaţiile libere şi alte caractere.
- dacă vei depăși acest număr de caractere, vei fi taxat pentru expedierea mai multe mesaje scrise, fiecare 160 de caractere fiind considerate un mesaj scris. Unele telefoane permit expedierea unui SMS ce depășește lungimea maximă de caractere, dar acesta va fi taxat ca și cum ar fi format din mai multe mesaje, respectându-se limita maxima de caractere într-un mesaj scris.
- dacă folosești caractere diacritice („ş”, „ț”, „ă” etc.) sau simboluri speciale, acesta va consuma mai multe caractere, în funcție de tipul telefonului utilizat. Astfel, este posibil ca la expediere, informația să se împartă în mai multe mesaje scrise, tarifarea fiind făcută în funcție de numărul acestora.
Dacă ai nevoie de setările de internet mobil și MMS, le poți găsi pe toate aici.
La Vodafone, numarul +40722006000 este pentru cartela Vodafone. Poti sa il adaugi si pe cel pentru abonamente – +40722004000
Salut.
Conform site-ului Vodafone:
centrul de mesaje din meniu trebuie să fie +40722004000 (pentru abonamente cu exceptia abonamentelor Ce Vrei Tu) sau +40722006000 (pentru abonamente Ce Vrei Tu)
Link: https://www.vodafone.ro/personal/asistenta/abonamente/utile/sms/index.htm
Și: centrul de mesaje din meniu trebuie să fie +40722006000 (pentru Cartela Vodafone si abonamente Ce Vrei Tu)
Link: https://www.vodafone.ro/personal/asistenta/cartela-vodafone/utile/sms/index.htm
Voi actualiza articolul imediat.
Mulțumesc pentru feedback!
Bună seara, sms-uri care au fost trimise între două numere de telefon, de exemplu de la un abonament Digi la un prepay Vodafone, cum se poate cere de la operator să-mi recupereze conversația deja ștearsă din telefon?
Mesajele SMS nu sunt salvate de catre niciun operator de telefonie mobila. Mesajele pot fi salvate si citite doar pe telefonul mobil.
Pentru cei cu iPhone scrieti
**5005*7672*numar centru de mesaj#
Si apasati butonu verde nu veti primi niciun mesaj de confirmare dar trimiteti un sms de test si va vor merge mesajele