Încă de la primele informații despre Xbox Series X se poate observa designul similar cu cel al desktopurilor.

CEO-ul Microsoft Gaming, Phil Spencer, a sugerat câteva modificări potențial majore ale platformei Xbox în ultimele săptămâni. În același timp, notificări interne apărute pe internet au dezvăluit un accent sporit în interiorul Microsoft pe conservarea jocului Xbox și a compatibilității cu generațiile viitoare. Când puneți toate informațiile împreună, pare că suntem pe cale să vedem Microsoft combinând toate părțile bune ale Windows și Xbox pentru consola sa de generație următoare.

Spencer a spus recent, într-un interviu acordat Polygon, că echipa Xbox se gândește la cum să-și deschidă ecosistemul și să îmbrățișeze magazinele de PC precum Epic Games Store și Itch.io. Este o regândire radicală a modelului de consolă Xbox, iar Spencer de obicei nu tachinează astfel de lucruri decât dacă este ceva ce Microsoft ia în considerare serios.

Pentru a putea deschide Xbox către magazinele de PC și a îmbrățișa un model mai deschis, trebuie să se întâmple mai multe lucruri. În primul rând, va trebui să facă consola capabilă să ruleze jocuri pentru PC.

Asta nu înseamnă că proprietarii Xbox vor porni dintr-o dată pe un desktop Windows cu un meniu Start și reclame pop-up pentru Bing, dar ar putea însemna că o viitoare consolă Xbox s-ar înclina mai mult spre partea PC a dezvoltării jocului. Microsoft încearcă de ani de zile să compenseze acest decalaj de dezvoltare, cu proiecte precum GameCore, o metodă care face mai ușor pentru dezvoltatori să împacheteze jocuri care folosesc atât serviciile Xbox, cât și pentru PC și rulează ca aplicații bazate pe container.

Spencer a recunoscut într-un interviu acordat recent Polygon că subvenționarea hardware-ului este „mai dificilă în lumea de astăzi” de componente scumpe și o lipsă de creștere generală a pieței consolelor.

„Deci mă gândesc, care sunt barierele? Care sunt lucrurile care creează fricțiuni în lumea de astăzi pentru creatori și jucători? Și cum putem face parte din deschiderea acestui model?”

întrebă Spencer.

Deschiderea modelului de bază al Xbox pentru a fi mai asemănător PC-ului ar putea permite, de asemenea, console Xbox terțe în viitor. Asta nu înseamnă că Microsoft va renunța la hardware-ul Xbox, dar dacă face multe eforturi pe partea de software pentru a-și deschide platforma și a face mai ușor pentru dezvoltatori să construiască jocuri, atunci de ce să nu extindă asta la și mai mult hardware?

Toate aceste modificări potențiale ale platformei Xbox se vor aplica și dispozitivelor portabile și cred că aceasta este o mare parte a gândirii generale a Microsoft aici. Valve a arătat că Steam Deck este o consolă viabilă, la ani după ce a încercat și nu a reușit să transforme Steam Machines asemănătoare Xbox în realitate. Steam Deck este alimentat de un sistem de operare Linux personalizat care utilizează Proton, un strat de compatibilitate pentru rularea jocurilor Windows pe Linux. Proton a fost cheia pentru ca Steam Deck să fie un succes, deoarece, fără el, dezvoltatorii ar trebui să facă mult mai multă muncă pentru a-și porta jocurile pe Linux.

De Madalin

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *