În ianuarie, gigantul sud-coreean spunea că ia în considerare mai multe opțiuni în privința producției de telefoane mobile, după ce divizia responsabilă s-a confruntat cu pierderi de 4,5 miliarde de dolari în ultimii șase ani.
LG a adus o serie de inovații în piața telefoanelor mobile, iar asta i-a permis în 2013 să urce până pe poziția a treia în clasamentul producătorilor. Cu toate acestea, pentru LG au urmat o serie de probleme hardware și software.
Divizia de telefonie mobilă LG a început să acumuleze pierderi, iar compania mamă a încercat să negocieze vânzare unor părți din afacere, însă tranzacțiile nu s-au concretizat, informează BBC.
LG încă este al treilea cel mai mare producător de telefoane din America de Nord după vânzări, însă a scăzut puternic pe alte piețe. Telefoanele LG mai sunt răspândite în Coreea de Sud.
„Decizia de a ieși de pe piața extrem de competitivă a telefoniei mobile va permite companiei să se concentreze pe alte domenii, precum componentele de mașini electrice, robotică, inteligență artificială, dispozitive conectate și dispozitive de tip smart home”
se arată într-un comunicat LG
În 2020, LG a vândut 28 de milioane de telefoane mobile. Spre comparație, Samsung a vândut 256 de milioane de telefoane anul trecut, în timp de Apple, liderul de piață, a livrat 80 de milioane de unități doar în perioada octombrie-decembrie 2020.
Divizia de telefonie mobilă este cea mai mică dintre cele cinci divizii LG, reprezentând doar 7,4% din veniturile companiei. Cota LG pe piața de telefonie mobilă a ajuns aproape 2%.