Operatorii de telefonie, internet sau televiziune lansează cu ocazia Black Friday o gama larga de oferte speciale de telefonie, internet sau televiziune, însă este important ca utilizatorii sa se informeze temeinic înainte de a se decide asupra unei oferte de acest tip. ANCOM recomandă utilizatorilor să acorde o atenție sporita acestor promoții, astfel încât sa aleagă oferta telecom care corespunde cel mai bine nevoilor lor de comunicare și consum, dar și opțiunile de livrare a coletelor.    

În perioada dedicată ofertelor promoționale de Black Friday, devenită deja tradițională și pe piața telecom din România, utilizatorii au tendința de a se concentra în special pe identificarea ofertelor cu prețuri mici, neglijând detaliile importante din spatele acestora.

Recomandări pentru achiziționarea ofertelor telecom de Black Friday

ANCOM recomandă utilizatorilor să acorde o atenție sporită ofertelor telecom promovate în aceasta perioadă, iar atunci când examinează produsele specifice acestui domeniu, cum ar fi de exemplu abonamentele pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune care pot include echipamente precum smartphone, tabletă sau televizor cu o reducere substanțială, să analizeze următoarele aspecte:

Livrarea pachetelor achiziționate de Black Friday

Creșterea numărului de achiziții de diverse produse din perioada Black Friday influențează semnificativ activitatea de curierat din România. În aceasta perioadă, având în vedere  numărul mare de comenzi, este posibilă apariția unor întârzieri la livrarea coletelor sau a deteriorării sau pierderii acestora în timpul transportului.  

ANCOM le recomandă utilizatorilor să verifice ce opțiuni de livrare le oferă comerciantul de la care achiziționează produsul și să solicite servicii suplimentare de siguranță, cum ar fi serviciul cu deschidere la livrare sau serviciul de trimitere cu valoare declarată. Mai multe detaliile despre tipurile de servicii poștale sunt disponibile în InfoCentru ANCOM, aici.

Condițiile în care se realizează livrarea unor produse comandate online sunt parte a raportului contractual între comerciantul care deține magazinul online și cumpărător. Chiar și în cazul în care comerciantul colaborează cu un furnizor de servicii poștale, responsabilitatea privind livrarea produselor comandate revine comerciantului care, la rândul sau, se poate îndrepta împotriva furnizorului de servicii poștale pentru nerespectarea contractului încheiat cu acesta. În situația în care furnizorul de servicii poștale nu respectă condițiile contractuale de livrare, expeditorul are dreptul la despăgubiri potrivit contractului încheiat cu furnizorul respectiv, însă poate renunța la acestea în favoarea destinatarului.

În situațiile în care întâmpina probleme legate de livrarea unor produse comandate online, este necesar și eficient ca utilizatorii sa se adreseze, în primul rând, magazinului online.

În cazul în care sesizarea nu este soluționata pe cale amiabila de comerciantul de la care au fost achiziționate produsele, ANCOM le sugerează utilizatorilor să se adreseze Autoritații Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). Este important ca utilizatorii sa păstreze toate documentele (factura, bon fiscal, formularul de livrare) care pot dovedi achiziția făcută.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *