Livrările prin curier – un proces ineficient din cauza tehnologiei?

Mi se pare mie, sau livrările prin Poșta Română sunt mai eficiente decât cele prin curierii alternativi?

Experiența Fan Courier

Pe la mijlocul săptămânii trecute am comandat o cartelă Voafone, iar a doua zi am primit mail de confirmare și cod AWB Fan Courier.

În urma verificării codului de AWB ar fi trebuit să primesc cartela ziua următoare, lucru care nu s-a întâmplat.

Am verificat iar AWB-ul și la ultimul status al expediției apărea avizat 16.05

Am sunat la ei să cer explicații și în urma discuției am aflat că datele de livrare nu erau complete, chiar și numărul nu era corect.

Era, întâmplător, un număr tot de Vodafone pe care nu știu cine și de unde l-a scos…

Am completat adresa de livrare și am dat numărul de telefon corect, însă fiind aproape de închiderea programului mi s-a spus că nu se vor face modificările în sistem până vineri.

Vineri seară, văzând că tot nu am fost contacta de Fan Courier, am mai sunat o dată la ei să îmi confirme modificarea datelor în sistem și să întreb programul de lucru, în ideea de a mă duce să ridic personal ”coletul”.

Aflu că modificările au fost făcute și că au program sâmbătă până la 14, dar mi se spune să aștept totuși apelul lor ca să nu cumva să îmi fie dat coletul vreunui șofer.

Sâmbătă nu am primit niciun apel și având și ceva treabă nu am mai ajuns să ridic coletul.

Luni după-amiază când am ieșit de la muncă, deși tot nu fusesem sunat de cei de la Fan Courier, m-am dus direct la ei și mi-am ridicat cartela.

Experiența DHL

În urmă cu mai bine de 3 ani am avut de primit un colet mult mai valoros din America.

Deși am completat un formular online cu toate datele necesare expeditorului, nici acesta nu mi-a dat AWB și nici celor de la DHL nu le-a transmis datele de contact corecte și complete.

După o vreme, văzând că nu am primit coletul am contactat expeditorul, care în sfârșit mi-a dat un AWB, dar mi-a spus că din păcate coletul s-a întors la ei…

Când bag AWB-ul pe site-ul DHL, am un șoc!

A durat circa 4 zile, dacă nu mai puțin, să ajungă coletul din America în România, unde a stat 2 săptămâni până ce a fost returnat expeditorului…

Am sunat la DHL să îmi explice de ce s-a ajuns la situația asta.

Fiind coletul trimis din America, m-am gândit să sun direct la DHL America, însă când am sunat, am primit un mesaj de genul: ”pentru a asigura calitatea convorbirilor, acest apel este disponibil numai din interiorul țării”

Am sunat la DHL România și le-am spus că aveam de primit un colet din America și a fost returnat, le-am dat AWB-ul s-au uitat mi-au spus ca nu aveau un numar de telefon sau e-mail pe care să mă contacteze și dacă în 2 săptămâni nu i-am contactat să poată face actele vamale, au returnat coletul.

Am dat mail expeditorului și i-am povestit întâmplarea cu DHL-ul și i-am rugat să mai trimită încă o dată coletul, dar de data asta cu AWB.

Din fericire în câteva zile am primit răspuns cu noul AWB.

Și după multe apeluri și mailuri la DHL am reușit să intru în sfârșit în posesia coletului…

Concluzia

Nu vi se pare prea mare bătaie de cap pentru o livrare?

Față de Poșta Română care nu are AWB, nu are numărul de contact al destinatarului și cu toate astea livrează plicurile direct în cutia poștală, iar în cazul coletelor, dacă nu te găsesc acasă, îți lasă un bilet în cutia poștală să îl ridici personal de la cel mai apropiat Oficiu Poștal.

De ce nu pot face asta și firmele de curierat?

Lasă un comentariu