Cum își face Telekom antireclamă?

Ieri am fost în Afi la eMag să cumpăr un SSD pentru laptop.  La plecare am trecut pe lângă un partener Telekom, în vitrina căruia am văzut următoarea reclamă – ofertă:

Oamenii încercau să scoată în evidență avantajele abonamentului față de cartelă, însă nu prea au reușit să aleagă nici exprimarea potrivită și nici nu au pus în evidență ce și cum trebuia.

Hai să facem o scurtă analiză a textului….

Să începem cu capul de tabel ”Fără Contract Telekom vs. Cartela Telekom”.

Dacă ar fi să luăm sensul cuvintelor ca atare, ”Fără Contract Telekom” înseamnă ”fără abonament”, deci cartelă, …corect?

Astfel capul de tabel ar deveni ”Cartela Telekom vs. Cartela Telekom”

O exprimare mai fericită ar fi fost ”Liber de contract vs. Cartela Telekom” pentru a face referire la promoția cu același nume.

Aceeași exprimare este păstrată și pe rândul următor: Fără Contract Mobil 5 euro vs. Cartela Telekom 5 euro”.

Puțin mai jos, avem comparația între minutele internaționale incluse.

În ambele cazuri avem 100 minute incluse, însă este interesant ce este trecut în paranteze la cartelă: ”aria retrasă”. Retrasă unde? La munte? La țară?

Apoi este comparat traficul de internet inclus: ”Nelimitat Net 4G vs. 5GB”.

Ceea ce s-a omis este faptul că și la cartelă ai net nelimitat 4G, dacă trimiți un sms la un anumit număr, iar promoția are aceeași valabilitate ca a abonamentului mai sus menționat, deci tehnic nu este nicio diferență.

Apoi este prezentată aria de acoperire 4G, unde avem:

  • la abonament – ”Semnal extins cu alți operatori” – a se citi roaming național cu orange.
  • la cartelă – ”Doar semnal Telekom” – când spui  ”doar semnal Telekom” recunoști public că ai cel mai mic semnal.

Urmează Roaming-ul:

  • la aboament – ”Acces la Roaming prin schimbare de plan tarifar”
  • la cartelă a tradus exprimarea ”sofisticată” de la abonament: ”Fără acces la roaming”

Ultimul rând nici nu mai are rost să îl comentez.

La așa campanie de marketing, nici nu e de mirare cum a reușit Telekom să piardă o mulțime de clienți în ultimii ani

2 comentarii la „Cum își face Telekom antireclamă?”

Lasă un comentariu