Schonbrunn 4Schonbrunn 4

Planificarea concediului din vara asta am făcut-o din scurt, cu circa o lună jumătate înainte de a pleca. Criteriile de alegere a destinațiilor erau: să mă duc undeva unde nu am mai fost și să fie ieftin.

Primul lucru pe care l-am făcut a fost să caut o perioadă, astfel încât să mă sincronizez cu concediile altor 2 prieteni și să cumpăr biletele de avion în funcție de prețul cel mai ieftin.

Astfel, pe biletul de avion de la București la Stockholm, de pe 30 iunie, am dat doar 179 de lei, apoi pe biletul de la Stockholm la Gdansk am dat 47,5 lei.

După Gdansk, am mers 4 zile în Tarragona la plajă, apoi am luat microbuzul Plana Bus către Barcelona (pentru care am plătit doar 9 euro).

Îmi doream foarte mult să ajung și la Viena în acest concediu, însă cei 2 prieteni cu care urma să plec nu prea erau entuziasmați de idee.

Însă, pentru că nu aveam decât 2 săptămâni de concediu, și nu mai găseam bilete de avion cu zbor direct din Barcelona către București, ci doar cu escală (norocul meu…în Viena), am venit cu ideea de a transforma acea escală într-o ultimă oprire înainte de a ne întoarce în țară.

După cumpărarea biletelor de avion, a urmat găsirea cazărilor.

Nefiind pretențioși în privința cazărilor, am ales să stăm în special în hosteluri, excepție făcând Gdansk și Viena, unde am stat intr-o garsonieră, respectiv cameră.

În ceea ce privesc hostelurile, am trecut de la o experiență super OK în Stockholm, la o experiență ”unică”…sper în Tarragona.

Iar cazările din Gdansk și Viena au fost destul de OK.

Din aeroportul din Viena, am luat un tren OBB de la ”subsol” până în Wien Mitte (bilet pe care am dat doar 2,3 Euro), de unde am mers pe jos până la cazare, trecând prin parcul Stadpark ce se află în apropiere.

Ce vom găsi în articol?

Schonbrunn

Deși am stat 4 zile în Viena, am prins o vreme ploioasă ce nu ne-a permis să vizităm prea mult, însă fiind cazați aproape de Schonbrunn, cu o zi înainte de a pleca din Viena, am vizitat palatul de la Schonbrunn.

Vizitarea palatului mi-a adus aminte de un serial din copilărie despre istoria Austriei…

Grădinile palatului sunt în mare parte gratuite și se pot vizita zilnic între 6:30 și 21:00, însă unele cu plată (foarte puține).

Preț bilete

Biletele pentru vizitarea palatului între 16 și 40 euro pentru adulți și între 11,5 și 23 euro pentru copii.

Acestea se pot cumpăra fie de la casa de bilete sau automatele de bilete din incintă fie online de pe site-ul oficial https://www.imperial-austria.at

Sunt 4 categorii de bilete:

• Imperial Tour – ce oferă acces la 22 de camere ale palatului
  • Grand Tour – ce oferă acces la încă 18 camere
  • Classic Pass – ce oferă acces la încă 4 atracții printre care un Labirint și Gloriette
  • Classic Pass Plus – care dă acces la grădina Zoo

Atenție! În momentul în care cumpărați biletul aveți stabilită nu numai ziua în care puteți vizita palatul dar și ora și poarta de acces la care trebuie să fiți pentru a intra.

De asemenea, ce mi-a mai plăcut legat de bilete este că dacă iei pentru mai multe persoane, nu îți tipăresc bilete pentru fiecare persoană în parte.

Schonbrunn ticket

Biletele pot părea scumpe, dar includ ceva ce mai rar găsești prin alte țări: un ghid sub forma unui audiobook.

Turiștii se pot plimba cu căleașca timp de 30 de minute contra sumei de 75 de euro.

Zoo Schonbrunn

La sfârșitul lunii noiembrie m-am întors în Viena pentru a vedea Târgul de Crăciun.

Cu această ocazia, am trecut din nou pe la Schonbrunn, unde am vizitat Grădina Zoo.

Prețul biletului este de 20 Euro.