În urmă cu 4 ani când RDS a lansat serviciul DIGI Energy, oferta era aproape de nerefuzat.
Deși operatorul cumpără de pe bursă energie electrică de la furnizorii regionali și o vinde clientului final prin infrastructura acestuia, RCS & RDS a reușit în urmă cu 2 ani să ofere curent electric la preț mai mic decât al pieței.
Faptul că puteam beneficia de un preț mult mai mic al energiei electrice, fără să fac modificări în casă la instalație și că mai eliminam un contract cu alt furnizor m-au determinat să fac schimbarea.
Trecerea la DIGI Energy
Din punct de vedere al procesului de transfer de la un furnizor la altul, acesta este similar procesului de portare al numerelor de telefon fixe sau mobile.
Pentru transfer a trebuit să mă prezint într-un punct de prezență (pe vremea aceea nu se putea încheia contracte de energie electrică decât în anumite sucursale) cu următoarele acte:
- Copie a certificatului de racordare (CR)/ avizului tehnic de racordare (ATR) – aceasta se obține la cerere de la furnizorul actual de energie electrică
- carte de identitate
- actul de proprietate al casei
- ultima factură de la Electrica
După ce am semnat noul contract în care au fost trecute seria contoarului și Numărul Locului de Consum (NLC), am stabilit un plafon de 100 kWh estimare pe fiecare lună.
De asemenea, am mai semnat o notificare privind schimbarea furnizorului, aceasta se trimite către furnizorul actual și spre știința operatorului de distribuție și a RCS & RDS, cu minim 21 de zile anterior datei prevăzute pentru intrarea în vigoare a contractului de furnizare încheiat cu RCS & RDS.
Și nu în ultimul rând, cerere de încheiere a contractului de furnizare energie electrică, prin care RDS este împuternicit să rezilieze contractul cu Electrica.
Costul energiei electrice
Conform contractului încheiat cu RDS, în primul an mi s-a garantat un preț fix pe kWh, astfel factura fiind undeva între 48 și 55 lei, chiar dacă atunci nu era disponibil serviciul de autocitire a contorului.
Apoi a fost adăugată taxa de rezervare de 0,2 lei/zi, iar taxele de distribuție s-au tot majorat.


În 2019, deși consumul lunar nu s-a schimbat, prețul aproape că s-a dublat.




Cum au evoluat prețurile din 2019 până în prezent?
Până în februarie 2021 am avut același contor pe care l-am avut de la începutul contractului cu DIGI.



Dar pe la jumătatea lunii februarie contorul a fost înlocuit de către cei de la Electrica, astfel timp de circa 1 lună nu am putut transmite indexul până când seria noului contor nu a fost introdusă în baza de date a celor de la DIGI. Acest lucru se reflectă în indexurile pe februarie și martie.
În calitate de client nu a trebuit să fac nimic, cei de la Electrica au transmis informațiile necesare celor de la DIGI.




Dat fiind faptul că, în acest an, consumul lunar nu prea a depășit 100 kW, iar valoarea facturilor nu a scăzut deloc, chiar în condițiile unui consum mai mic față de 2019…
În plus, din ianuarie sunt anunțate noi scumpiri (la toți operatorii).
Oferta Electrica
De când am plecat de la Electrica, nu am mai fost la curent cu ofertele și prețurile operatorului, dar am înțeles că acestea ar fi mai bune decât ceea ce oferă DIGI în prezent.
Mă voi interesa de oferta actuală a Electrica, și dacă diferența de preț este suficient de mare (pentru că oricum sunt convins că s-au mai majorat prețurile și la ei) și dacă trecerea înapoi nu implică prea mari bătăi de cap, mă voi întoarce la ei.
Așa cum am promis, revin cu detalii despre oferta Electrica Furnizare S.A.
Am scris un articol dedicat acestui subiect aici.
Lasă un răspuns