În urmă cu 4 ani când RDS a lansat serviciul DIGI Energy, oferta era aproape de nerefuzat.
Deși operatorul cumpără de pe bursă energie electrică de la furnizorii regionali și o vinde clientului final prin infrastructura acestuia, RCS & RDS a reușit în urmă cu 2 ani să ofere curent electric la preț mai mic decât al pieței.
Faptul că puteam beneficia de un preț mult mai mic al energiei electrice, fără să fac modificări în casă la instalație și că mai eliminam un contract cu alt furnizor m-au determinat să fac schimbarea.
Trecerea la DIGI Energy
Din punct de vedere al procesului de transfer de la un furnizor la altul, acesta este similar procesului de portare al numerelor de telefon fixe sau mobile.
Pentru transfer a trebuit să mă prezint într-un punct de prezență (pe vremea aceea nu se putea încheia contracte de energie electrică decât în anumite sucursale) cu următoarele acte:
- Copie a certificatului de racordare (CR)/ avizului tehnic de racordare (ATR) – aceasta se obține la cerere de la furnizorul actual de energie electrică
- carte de identitate
- actul de proprietate al casei
- ultima factură de la Electrica
După ce am semnat noul contract în care au fost trecute seria contoarului și Numărul Locului de Consum (NLC), am stabilit un plafon de 100 kWh estimare pe fiecare lună.
De asemenea, am mai semnat o notificare privind schimbarea furnizorului, aceasta se trimite către furnizorul actual și spre știința operatorului de distribuție și a RCS & RDS, cu minim 21 de zile anterior datei prevăzute pentru intrarea în vigoare a contractului de furnizare încheiat cu RCS & RDS.
Și nu în ultimul rând, cerere de încheiere a contractului de furnizare energie electrică, prin care RDS este împuternicit să rezilieze contractul cu Electrica.
Costul energiei electrice
Conform contractului încheiat cu RDS, în primul an mi s-a garantat un preț fix pe kWh, astfel factura fiind undeva între 48 și 55 lei, chiar dacă atunci nu era disponibil serviciul de autocitire a contorului.
Apoi a fost adăugată taxa de rezervare de 0,2 lei/zi, iar taxele de distribuție s-au tot majorat.
În 2019, deși consumul lunar nu s-a schimbat, prețul aproape că s-a dublat.
Cum au evoluat prețurile din 2019 până în prezent?
Până în februarie 2021 am avut același contor pe care l-am avut de la începutul contractului cu DIGI.
Dar pe la jumătatea lunii februarie contorul a fost înlocuit de către cei de la Electrica, astfel timp de circa 1 lună nu am putut transmite indexul până când seria noului contor nu a fost introdusă în baza de date a celor de la DIGI. Acest lucru se reflectă în indexurile pe februarie și martie.
În calitate de client nu a trebuit să fac nimic, cei de la Electrica au transmis informațiile necesare celor de la DIGI.
Dat fiind faptul că, în acest an, consumul lunar nu prea a depășit 100 kW, iar valoarea facturilor nu a scăzut deloc, chiar în condițiile unui consum mai mic față de 2019…
În plus, din ianuarie sunt anunțate noi scumpiri (la toți operatorii).
Oferta Electrica
De când am plecat de la Electrica, nu am mai fost la curent cu ofertele și prețurile operatorului, dar am înțeles că acestea ar fi mai bune decât ceea ce oferă DIGI în prezent.
Mă voi interesa de oferta actuală a Electrica, și dacă diferența de preț este suficient de mare (pentru că oricum sunt convins că s-au mai majorat prețurile și la ei) și dacă trecerea înapoi nu implică prea mari bătăi de cap, mă voi întoarce la ei.
Așa cum am promis, revin cu detalii despre oferta Electrica Furnizare S.A.
Am scris un articol dedicat acestui subiect aici.
Salutare! Si eu am observat o majorare. Sa ne tii la curent cu ce ai facut .
Așa cum am promis vin cu informații privind oferta de revenire la Electrica Furnizare S.A.
Am scris un articol dedicat acestui subiect aici: https://madalincristian.ro/mai-este-rentabil-sa-revi-la-furnizorul-traditional-de-energie-electrica/
o corectie necesara. Corect e CONTOR , nu CONTOAR.
Bună! Sunt o persoana vârstnic și nu prea ma pricep sa caut furnizorul potrivit! Momentan sunt la Electrica, dar citesc contorul la 6 luni, autocitire nu pot sa fac pentru ca mai lipsim de acasă când plecam la copii. As vrea sa știu ce sa aleg? La Digy ar fi mai bine pentru mine! Va mulțumesc!
Bună!
Autocitirea se poate transmite atât telefonic, cât și online, indiferent de operatorul ales.
De asemenea, la orice operator autocitirea contorului este baza, întru-cât echipele vor veni tot la interval de 3 luni să citească contorului.
Vă recomand ca înainte de a pleca de acasă să notați indexul și să îl transmiteți telefonic sau online operatorului (cum vă este mai comod).
În cazul DIGI, intervalul în care se poate da citirea este ultimele 5 – 7 zile din lună. Veți fi anunțat atât prin SMS, cât și pe email când începe perioada de autocitire.
În cazul Electrica, intervalul este puțin mai mare de circa 10 zile, în care sunt incluse ultimele 1-2 zile din luna curentă, cât și primele zile din luna următoare.
Pentru alegerea celei mai bune oferte, vă recomand consultarea comparatorului oficial ANRE, aici: https://www.anre.ro/ro/info-consumatori/comparator-de-tarife
Apoi contactați telefonic operatorul ales, în vederea oferirii mai multor detalii despre ofertă și actele necesare semnării noului contract.
Trebuie avut în vedere și faptul că în general prețul curentului concurențială este fix în primul an de contract (ofertă comercială la cam toți operatorii), apoi prețul poate crește substanțial.
Minciuni la greu digi sunt cei mai scumpi , ne-au amgit 2 ani cu 50 de bani pe kw dupa care au majorat la 73 de bani pe kw , cand restul aveau intre 65 si 70 de bani pe kw! Rusine !
totul e o brambureala care ne va aduce doar griji in plus,nicidecum avantaje sau economii,fiidca totul e bine gandit ca noi sa nu avem nimic de castigat, ci sa platm oalele sparte!!!.
Ultima mea factura la digi ,decembrie 2020 arata un pret pe kwh de 0,613764 ron .Adaug rezervarea pe 31 zile si tva ul si iese fix cat am platit .La sediul lor mi s a spus ca pretul ramane acelasi ,am fost ieri . Orice modificare va fi anuntata din timp .Eu inca nu plec de la ei .Aplicatia lor functioneaza super ,indexul il transmit foarte usor ,factura o primesc pe mail la timp si o platesc cu telefonul in secunde .
Asa i.La IREG plateam (de pe calculator) 80 lei lunar.M am mutat la DIGI, 160 lunar.Eu care i am sustinut peste tot ca s cei mai tari,am sa ma mut, si n am sa mai revin pt energia electrica, orice oferta ar pune.Dupa o magarie, nu mai ai nici o siguranta ca nu vor face la fel!
Salut,
Am tot comparat ofertele operatorilor pentru zona mea și nu este diferențiată mare de preț.
Dacă aleg o ofertă unde îmi garantează preț fix 1 an, într-adevăr e o diferență de 10 – 15 lei pe lună la un consum aproximativ de 120 kW.
Însă dacă aleg o ofertă cu preț fix 2 ani diferența scade la 5 lei pe lună, prea puțin ca să merite efortul migrării.
Iar ca să stau în fiecare an să schimb furnizorul (cine știe câte acte îmi trebuie să obțin), nu mulțumesc!
Salut
– Se pare ca toti ne agitam pe tema preturilor la energia activa. Dar nu acolo este problema facturilor. Factura ajunge sa fie de aproximativ 3 ori mai mare decat costul energiei date de furnitor. De ce?
– Asa cum ati redat si dvs. in tabelul comparativ, pretul furnizorilor se refera strict la ENERGIA ACTIVA iar diferentele de la un furnizor la altul sunt mici. Diferenta uriasa la facturile noastre o fac celelalte componente ale facturii (majoritatea reglemantate de ANRE):
Tarif distribuție IT
Tarif distribuție MT
Tarif distribuție JT
Tarif transport TG
Tarif transport TL
Certificate energie verde
Servicii sistem
Accize
TVA
Diferenta de cost la energia activa intre cei 2 furnizori este de 0,01 bani (adica la 100 KW consumati, inseamna fix 1 leu !!!). Facturile de curent sunt mari datorita celorlalte componente prezentate mai sus, care tripleaza de fapt costul facturii.
Absolut corect comentariul adaugat de Ratiu Marian.
Pretul per kw este, si ramane fix conform contractului.
Insa, celelalte componente, variaza in functie de reglementarile ANRE, ex, costurile de transport, care se renegociaza la 3-4 luni si sunt intotdeauna in crestere, aceste modificari duc la cresterea pretului achitat de consumator.