Cei de la Google pun și mai multă ”presiune” pe utilizatorii YouTube.
În ultima perioadă, Google a căutat tot felul de metode pin care să genereze mai mult venit al platformei YouTube, prin:
- introducerea a și mai multor reclame pentru cei care nu sunt abonați Premium
- blocarea accesului la platformă pentru cei care folosesc AdBlocker
- tentativa de a face rezoluția 4K o funcție Premium, lucru la care a renunțat aproape o lună mai târziu
- creșterea prețului abonamentului YouTube Premium 2 ani consecutivi, în 2022 și în 2023
Cel puțin pentru utilizatorii neautentificați, versiunea web a portalului YouTube va arăta de acum precum Google Search, administratorul platformei de video sharing eliminând cu totul sugestiile de vizionare. Altfel spus, dacă vrei să vezi ceva pe YouTube trebuie să pornești mai întâi o căutare.
Probabil inspirat de măsurile recente ale autorităților europene, care presează pentru limitarea la minimul necesar a informațiilor colectate despre utilizatori, Google a eliminat cu totul sugestiile de vizionare pentru vizitatorii neautentificați.
Încă de la prima accesare a paginii, ești întâmpinat cu dialogul de acceptare a condițiilor de utilizare YouTube.
Cu toate astea, limitarea atât de severă a experienței YouTube este greu de justificat.