YouTube a început recent o campanie de blocare a accesului utilizatorilor care folosesc extensii Ad Blocker, însă această măsură pare să încalce legislația GDPR.
Au fost depuse acuzații recent la un tribunal din Irlanda. Potrivit acestora, modalitatea prin care YouTube detectează folosirea extensiilor adblock și aplicații care blochează reclamele pe aplicația de streaming contravine legislația europeană privind protecția datelor.
„Consider că noul script YouTube este un program spyware – și anume tehnologie de supraveghere, deoarece este implementat fără știrea mea sau autorizarea pe dispozitivul meu cu scopul exclusiv de a-mi intercepta și monitoriza comportamentul (indiferent dacă reclamele se încarcă sau nu în browserul meu sau sunt blocate de o extensie AdBlock),”
a declarat pentru The Register, Alexander Hanff, expert în securitate cibernetică și consultant în domeniul protecției datelor
Alexander Hanff este și cel care a înaintat acest proces către tribunalul din Irlanda.
Subliniind deciziile instanțelor și autorităților de protecție a datelor din Europa care au interzis publicitatea comportamentală fără consimțământul explicit, Hanff susține că Meta a procesat date pentru direcționarea reclamelor comportamentale fără un temei legal pentru a face acest lucru de cel puțin cinci ani. Și astfel rezultă, spune el, că implementarea și executarea scripturilor care monitorizează comportamentul și adună date este, de asemenea, ilegală
Cumva Meta a reușit să evite legislația prin implementarea unui abonament în urmă cu câteva zile, doar că monitorizarea utilizatorilor care folosesc serviciile gratuit reprezintă în continuare o încălcare a legislației GDPR.