Telefonia fixă DIGI – de la cupru – la 3G – la fibră

Am telefonie fixă de la DIGI de când am contractat serviciul de internet fix FiberLink 100 prin 2008.

În vara lui 2008 am început migrarea abonamentelor de internet și televiziune de la UPC la RDS.

În primă fază am contractat decât serviciul de internet fix, însă termenul maxim de instalare de 90 de zile  prevăzut în contract nu a fost respectat de cei de la DIGI așa că am reziliat contractul din acest motiv.

Dar la circa o lună jumătate de la reziliere, din cauza serviciilor proaste oferite de UPC la vremea aceea și a costurilor ridicate a abonamentelor a trebuit să resemnez contract pentru serviciul de internet la RDS.

De data aceasta am luat și un abonament Digi.Mobil Asociat care includea 300 minute în rețeaua DIGI, ulterior portând primul număr din orange peste numărul dat de cei de la RDS.

Când intr-un sfârșit mi-au instalat serviciul de internet fix, au crestat cablul de rețea în dreptul biroului și au scos două fire pentru telefon și mi-au dat un telefon de birou în custodie, clasicul HCD1988(39)TSD.Acest model de telefon a avut un mare succes la RDS. Fiind  foarte fiabil, el este folosit în continuare în punctele de prezență DIGI.

La scurt timp am portat în rețeaua DIGI numărul de fix oferit gratuit de UPC  în abonament.

Imediat ce au apărut abonamentele Fiber.Link 300 / 500 / 1000, am trecut la abonamentul Fiber.Link 1000.

Acest lucru mi-a permis (datorită necesității folosirii tuturor celor 8 fire de cupru ale cablului de rețea pentru a îmi asigura noua viteză de internet contractată) trecerea telefoniei fixe de pe infrastructura de cupru pe cea 3G.

Astfel, telefonul de birou HCD1988(39)TSD a fost înlocuit cu un ”fixo-mobil”: un telefon Huawei ETS6630 care știa doar 3G în banda 2100 Mhz.

Telefonul însă nu era nou, ci recondiționat. Acest model de telefon fiind introdus în oferta DIGI cu mulți ani în urmă pe vremea când Huidu și Găinușă erau la Cronica Cârcotașilor.

Telefonul se oferea o bună bucată de vreme exclusiv clienților din zona rurală unde DIGI nu avea încă infrastructură terestră.

Deși a fost telefon recondiționat și-a făcut bine treaba o perioadă, însă după un timp autonomia bateriei devenise zero și calitatea convorbirilor era îndoielnică.

Acestea, combinate cu faptul că pe SIM-ul respectiv nu avea datele mobile active și cu faptul că trebuia să cumpăr un telefon mobil cu slot de SIM mare (ce se găsesc din ce în ce mai rar), m-a determinat să caut să trec înapoi pe infrastructura terestră.

Această oportunitate mi s-a oferit după ce s-a făcut trecerea la infrastructura FTTH, astfel că la câtva luni după ce am reușit să recuperez vechiul număr de fix  am cumpărat un telefon DECT Panasonic și am renunțat la ”fixo-mobil”.

Noul telefon are atât o autonomie foarte bună cât și o rază de acoperire suficientă, în plus bateriile reîncărcabile pot fi înlocuite cu ușurință.

De-a lungul evoluției companiei, serviciul de telefonie fixă DIGI.Tel s-a bucurat de toate infrastructurile puse la dispoziție de aceasta.

3 comentarii la „Telefonia fixă DIGI – de la cupru – la 3G – la fibră”

  1. De câteva luni mama a trecut la telefonie fixă RES. Nu nu s-a oferit si telefon. Am tot solicitat de câteva ori …..ca deocamdată stoc insuficient.
    Problema este că telefonul nu functioneaza.
    Si incredibil!
    Precizez este vorba de telefonie fixă :
    Se intampla că sun si nu se spune „telefonul este inchis sau nu se află in zona de acoperire a rețelei de acoperire”
    Păi dacă este vorba de un telefon fix⁉⁉⁉

    Răspunde
    • Bună,

      Dacă suni de pe mobil pe fix și telefonul nu e conectat sau ONT-ul / routerul lor în care trebuie conectat fixul nu este pornit, acele este mesajul pe care îl vei auzi.
      Este un mesaj automat dat din centrală, pentru a nu menține conexiunea cu rețeaua în care suni (în cazul în care clientul apelat nu este disponibil).
      În ceea ce privește telefonul fix, părerea mea este să iei unul din comerț sau să îl folosești pe cel anterior (dacă nu e model vechi cu disc).

      Răspunde

Lasă un comentariu