După DIGI.Mobil și Telekom, Orange este cel de-al treilea operator de telefonie mobilă din România, care închide rețeaua 3G.
Orange România anunță închiderea graduală a rețelei 3G, începând cu iunie 2024, măsură ce va permite companiei să-și concentreze eforturile pentru dezvoltarea rețelelor 4G/5G, dar și a altor tehnologii emergente, care vor asigura nevoile de comunicare și acces la internet pentru anii următori. Prin acest demers, Orange urmărește să ofere tuturor clienților săi o experiență de conectivitate mai bună, iar spectrul și resursele utilizate anterior de 3G vor fi redirecționate către rețelele 4G/LTE (inclusiv tehnologiile Low Power LTE-M, NB-IoT) și 5G, semnificativ mai rapide și mai eficiente energetic decât tehnologia pe care o înlocuiesc.
Lansată acum mai bine de 20 de ani, utilizarea rețelei 3G a scăzut semnificativ, majoritatea clienților alegând beneficiile rețelei 4G/LTE sau performanța și viteza oferite de 5G. În prezent traficul de date în rețeaua 3G reprezintă sub 3% din totalul realizat în rețeaua Orange, însă consumul de energie generat de 3G este de aproximativ 11% din totalul întregii rețele.
Alături de clienți într-o experiență digitală mai bună
Tranziția de la 3G la noile rețele se va face gradual începând cu luna iunie 2024 și se va încheia la finalul lui 2025. În această perioadă, clienții Orange care folosesc serviciile 3G vor fi informați și contactați telefonic, prin email sau SMS de către echipele de suport Orange sau de către reprezentantul Orange dedicat. Cei care în prezent folosesc un dispozitiv 2G/3G vor putea folosi în continuare serviciile de voce și SMS prin rețeaua 2G, însă pentru a putea folosi serviciul de internet aceștia vor trebui să înlocuiască dispozitivul cu unul compatibil 4G sau 5G.
De aceea, acțiunile companiei în acest interval se vor concentra pe informarea clienților și găsirea de soluții adaptate nevoilor lor, în special pentru cei care folosesc dispozitive mai vechi, astfel încât cu toții să rămână conectați la serviciile Orange pe care le folosesc, dar și pentru a avea suficient timp pentru a se adapta acestor schimbări și a descoperi beneficiile rețelelor 4G/5G.
Clienții care încă folosesc rețeaua 3G și nu beneficiază de avantajele utilizării noilor tehnologii 4G/5G pot, de asemenea, merge în magazinele Orange din toată țara pentru verificarea și înlocuirea cartelei SIM cu una compatibilă 4G dacă este cazul, dar și pentru a beneficia de o gamă variată de telefoane compatibile 4G/5G, cu prețuri speciale și reduceri la reînnoirea abonamentului.
În cazul clienților Orange care deja folosesc rețelele 4G/5G precum și serviciul Apel 4G (VoLTE), închiderea rețelei 3G nu va avea niciun impact asupra funcționării serviciilor lor.
Soluții specifice pentru clienții business
Orange Business va lucra îndeaproape cu clienții săi pentru a identifica, din gama de tehnologii actuale și emergente, cea mai bună soluție de conectivitate pentru voce mobilă, M2M & IoT, în funcție de nevoile specifice.
Pentru clienții de business, soluțiile de conectivitate M2M/IoT care folosesc rețeaua 3G se vor putea conecta la una din rețelele 4G sau 5G atât timp cât echipamentul folosit permite acest lucru, în caz contrar acestea vor folosi rețeaua 2G.
„De peste 26 de ani obiectivul nostru a rămas același – să oferim clienților noștri cea mai bună experiență de conectivitate și acces facil la cele mai noi tehnologii. Ghidați de aceleași principii, resursele și investițiile noastre se vor concentra pe îmbunătățirea și dezvoltarea rețelelor 4G și 5G, capabile să răspundă mult mai bine nevoilor actuale și viitoare de conectivitate. Renunțarea la această tehnologie ne va permite să diminuăm amprenta de carbon asociată rețelei noastre, iar cu fiecare conexiune 3G pe care o închidem, deschidem calea către o lume mai rapidă, mai interconectată și mai sustenabilă.”
a spus Ladislav Petenyi, Chief Technology & Information Officer, Orange România.
Închiderea rețelelor 3G este un proces ce se întâmplă deja la nivel internațional, prin care operatorii de telecomunicații urmăresc să răspundă mai bine nevoilor actuale de conectivitate, migrând în același timp către tehnologii mai eficiente și cu un impact mai mic asupra mediului înconjurător.
Dacă folosești un terminal 2G/3G vei putea folosi în continuare serviciile de voce și SMS prin rețeaua 2G. Pentru a putea accesa serviciul de internet îți recomandăm înlocuirea telefonului cu unul compatibil 4G/5G.
Oprirea rețelelor 3G se întâmplă peste tot în lume, existând țări în care serviciile de roaming funcționează doar prin rețele 4G/5G.
Toți clienții afectați de acest proces vor fi contactați telefonic, prin email sau SMS de către echipele Orange pentru a li se oferi o soluție alternativă.
Înlocuiește telefonul 2G/3G cu unul compatibil 4G/5G, iar dacă ai deja un telefon 4G/5G dar nu te poți conecta la rețeaua 4G/5G, vino în magazinele Orange pentru verificarea și înlocuirea cartelei SIM cu una compatibilă 4G/5G.
Rețelele 4G/5G sunt rețelele viitorului și pot oferi cea mai bună calitate a serviciilor de acces la internet și voce mobile.
Rețeaua 3G a fost lansată în urmă cu mai bine de 20 de ani, timp în care nevoile de comunicare și în special traficul de internet au crescut în permanentă.
Închiderea rețelei 3G ne va permite refolosirea unor resurse tehnice pentru a extinderea rețelelor 4G/5G.
Rețeaua mobilă Orange este recunoscută constant că fiind cea mai bună rețea din România.
Dacă ești un client Orange și folosești deja rețelele 4G/5G și serviciul Apel 4G, atunci această modificare nu are niciun impact asupra funcționarii serviciilor tale.
Dacă ai un telefon care nu este compatibil 4G/5G sau Apel 4G, apelurile și mesajele vor fi transmise folosind rețeaua 2G. Pentru a putea accesa și internetul mobil 4G/5G trebuie să achiziționezi un terminal compatibil.
Cu Apel 4G poți efectua sau primi apeluri rămânând conectat permanent la rețeaua 4G/5G.
Apel Wi-Fi îți permite să efectuezi și să primești apeluri folosind o rețea WiFi chiar și atunci când nu este acoperire de mobil.
Astfel, Vodafone rămâne singurul operator care nu a anunțat (momentan) închiderea rețelei 3G.