Microsoft a anunțat luni o parte din specificațiile hardware și noile funcții aduse de viitoarea consolă Xbox.

Anunțată inițial, în cadrul conferinței E3 de anul trecut sub numele de cod ”Project Scarlett”, noua consolă a fost prezentată în decembrie.

La scurt timp după prezentarea oficială, au apărut informații în presă legate de prețul noii console Xbox Series X.

La începutul acestei săptămâni, Microsoft a oferit mai multe detalii despre consola ce va fi lansată la sfârșitul acestui an.

“Xbox Series X va oferi un salt uriaș, față de generația anterioară, în ceea ce privește puterea de procesare a CPU-lui și GPU-lui, datorită folosirii tehnologiei de ultimă generație, ce va permite un număr mai mare de cadre pe secundă, ”lumi” mai mari și mai sofisticate și o experiență mai captivantă cum nu a mai fost până acum pe o consolă de jocuri”  

a afirmat Phil Spencer

Microsoft a patentat propria lor variantă a variable rate shading (VRS).

”În loc ca placa grafică să proceseze uniform fiecare pixel de ecran, dezvoltatorii de jocuri pot prioritiza efectele individual pe anumite caractere sau obiecte importante din jur.

Prin această metodă se poate obține o stabilitate mai mare a numărului de cadre pe secundă și o rezoluție mai mare, fără a afecta calitatea imaginii.”

a explicat Spencer

Fiindcă tot am ajuns la rezoluții și cadre pe secundă, Xbox Series X va suporta jocuri la rezoluție 8K și 120 de cadre pe secundă.

Consola va avea port HDMI 2.1 și datorită parteneriatului Microsoft cu producătorii de televizoare, consola va suporta Auto Low Latency Mode (ALLM) și Variable Refresh Rate (VRR).

În ceea ce privește hardware-ul, consola va veni cu un procesor customizat, bazat pe arhitectura AMD Zen 2 și Radeon RDNA 2.

În plus, nu numai că se va face trecerea de la HDD la SSD, ci se va folosi un SSD de tip NVMe, ceea ce va micșora semnificativ timpul de bootare al consolei și cel de încărcare al jocurilor.

Compatibilitatea cu jocurile Xbox 360 va fi păstrată, ptrecum și cea cu jocurle Xbox One.

”Quick Resume” este o funcție preluată de pe Xbox One și îmbunătățită, care le promite posesorilor viitoarei console, să scoată mai multe jocuri din starea de suspendare.

Asta va rezulta într-o îmbunătățire semnificativă în trecerea de la un joc de la altul, precum și în reluarea jocurilor atunci când consola iese din standby.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *