Înaintea ”invaziei” de telefoane mobile, tablete, calculatoare și nenumărate dispozitive IoT, singurele metode de comunicare la distanță erau telegraful și telefonul fix.
1930
Surprinzător sau nu, au trecut 90 de ani de la înființarea primului operator de telefonie fixă din România.
Compania pe care cei mai mulți dintre noi o știm sub numele de Romtelecom, a fost înființată inițial în anul 1930 SART („Societatea Anonimă Română a Telefoanelor”), cu 90% capital străin, din partea ITT (SUA).
1949 – 1989
Ministerul Poștelor și Telecomunicațiilor încorporează compania de telecomunicații naționalizată și transformată în departament.
Investițiile în rețea și tehnologii fiind uriașe în această perioadă, creându-se rețele subterane și introducându-se telefonia automată în toate orașele țării.
1990
Se înființează ROM-POST-TELECOM, ca operator de stat în domeniul telecomunicațiilor, poștei și difuzării televizate.
ROM-POST-TELECOM a fost regia autonomă de stat care a deținut monopolul telecomunicațiilor, radiocomunicațiilor și poștei în România.
La 2 ianuarie 1990 s-a făcut un prim pas de reorganizare a sectorului de telecomunicații în România, adoptându-se o soluție de urgență de separare instituțională a activităților. Astfel, Ministerul Transporturilor și Telecomunicațiilor s-a desființat prin divizarea acestuia în două entități, Ministerul Transporturilor și Ministerul Poștelor și Telecomunicațiilor. Acesta din urmă a preluat de la vechiul minister toate structurile la nivel central, regional și județean din domeniul telecomunicațiilor, radiocomunicațiilor și poștei.
Ministerul Poștelor și Telecomunicațiilor s-a reorganizat la scurt timp, în data de 30 iulie 1990, prin separarea responsabilităților executive de cele operative și de exploatare. Astfel, la această dată s-au înființat atât Ministerul Comunicațiilor cât și ROM-POST-TELECOM, prima „regie autonomă” din România, care a preluat activitatea operațională în domeniul telecomunicațiilor, radiocomunicațiilor și poștei, în timp ce ministerul a rămas responsabil cu elaborarea și aplicarea politicilor, strategiilor și reglementărilor în domeniu.
1991
Noua regie autonomă nu era cu mult diferită de sistemul centralizat din perioada comunistă. Așa că, un an mai târziu, la 1 iulie 1991, ROM-POST-TELECOM a fost reorganizată. În urma acestei reorganizări au luat naștere patru regii autonome: Romtelecom, Poșta Română, Radiocomunicații, Inspectoratul General al Radiocomunicațiilor (IGR) și societatea comercială pe acțiuni Bancpost.
Romtelecom devine operator de stat în domeniul telecomunicațiilor, cu monopol în domeniul serviciilor de bază; Începe expansiunea telefoanelor publice cu cartele; câteva repere ale stării momentului: penetrarea serviciilor de telefonie atingea 9,5%, tehnologia folosită era analogică, în mediul rural se foloseau preponderent centrale manuale, peste 3.000 de comunități nu erau conectate la rețeaua telefonică. În acestă perioadă s-a înregistrat o stagnare a investițiilor si concentrarea activității pe întreținerea rețelelor deja existente;
1997
În 1997, Romtelecom devenea societate pe acțiuni și era pregătită pentru privatizare și tot atunci Inspectoratul General al Radiocomunicațiilor (IGR) a devenit Inspectoratul General al Comunicațiilor (IGC).
1998
În 1998, OTE achiziționează 35% dintre acțiuni, plus 16% uzufruct, plătind 675 milioane USD și preluând managementul companiei.
Tot în 1998, Operatorul Național Romtelecom SA câștigă o licență GSM cu acoperire națională.
2000
La 2 ani de la câștigarea licenței GSM, Romtelecom lansează operatorul de telefonie mobilă Cosmorom.
2001
Romtelecom înființează furnizorul de internet ARtelecom.
2002
În 2002, telefonia mobilă o depășește pe cea fixă a Romtelecom, iar Inspectoratul General al Comunicațiilor (IGC) a devenit Inspectoratul General pentru Comunicații și Tehnologia Informației (IGCTI).
2003
În 2003 are loc a doua etapă a privatizării, în urma căreia OTE devine acționar majoritar, plătind 273 milioane USD; restul acțiunilor sunt deținute de statul român, prin Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale (România).
2004
în octombrie, Romtelecom a lansat serviciul de acces la Internet de tip dial-up, prin linia telefonică, numit Clicknet.
2005
Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale (România) anunță inițierea procesului de continuare a privatizării Romtelecom pentru acțiunile deținute de statul român, cel mai probabil printr-o ofertă publică de acțiuni.
Tot în 2005 Romtelecom a preluat prin absorbție furnizorul de servicii Internet ARtelecom și a lansat serviciile de acces la Internet de bandă largă care folosesc tehnologia ADSL.
2006
Pe 24 ianuarie 2006, Romtelecom a lansat patru cartele telefonice cu ocazia celebrării Unirii Principatelor Române.
Pe 30 ianuarie 2006, lunar, aproximativ 10.000 noi clienţi aleg să folosească Internetul de bandă largă de la Romtelecom.
Pe 01 februarie 2006, cel mai mare magazin DOMO se deschide la Craiova.
Pe 02 februarie 2006, Romtelecom lansează trei opţiuni pentru numere favorite.
Pe 13 februarie 2006, Romtelecom lansează ClickNet Start, ce recompensează utilizatorii de Internet.
Pe 15 februarie 2006, Romtelecom lansează iP FIX Ultra – Internet cu bandă garantată la preţ promoţional
Pe 03 aprilie 2006, Romtelecom anunță noile opţiuni permit economii de până la 50% pentru clienţii business ai companiei.
Pe 04 aprilie 2006, Romtelecom anunță că va furniza servicii de comunicaţii pentru cel mai mare proiect rezidenţial din România, Băneasa Rezidenţial.
Pe 11 aprilie 2006, Romtelecom estimează că va atinge 150.000 clienţi pentru Internet de bandă largă, până la sfârșitul anului.
Pe 12 aprilie 2006, Romtelecom lansează campania „Click pentru Beetle!”.
Pe 13 aprilie 2006, Romtelecom lansează o nouă serie de cartele telefonice, cu ocazia aniversării a 70 de ani de existenţă a muzeului „Dimitrie Gusti”.
Pe 20 aprilie 2006, Romtelecom anunță conectare gratuită, abonament cu reducere şi kit de instalare gratuit pentru Internet prin ADSL.
Pe 25 aprilie 2006, Romtelecom oferă apeluri nelimitate către un număr preferat prin noua opţiune „Confident”.
Pe 28 aprilie 2006, Romtelecom surprinde la CERF 2006.
Pe 02 mai 2006, Romtelecom organizează concurs de Counter-Strike la standul Romtelecom de la CERF.
Pe 03 mai 2006, Romtelecom oferă o promoţie specială pentru serviciile Telverde şi Unitel.
Pe 04 mai 2006, Romtelecom lansează primul pachet de Internet şi voce.
Pe 05 mai 2006, Romtelecom îşi extinde serviciile în zona de IT.
Pe 08 mai 2006, Romtelecom lansează Explosion – o nouă campanie ClickNet Express despre tehnologie în acţiune.
Pe 14 mai 2006, Romtelecom este nominalizată la nivel mondial pentru implementarea sistemului de facturare Geneva.
Pe 23 mai 2006, Romtelecom a inaugurat cel mai sigur spaţiu de găzduire de date din România.
Pe 05 iunie 2006, Romtelecom oferă 50% reducere la tarife pentru convorbiri în grupuri de utilizatori.
Pe 08 iunie 2006, Romtelecom lansează „My Office” pentru firmele mici şi mijlocii.
Pe 12 iunie 2006, Romtelecom oferă Internet şi voce la preţuri reduse – prima ofertă dedicată afacerilor mici şi mijlocii.
Pe 14 iunie 2006, Romtelecom organizează un turneu de excepţie: „Asculţi. Simţi. Povesteşti”
Pe 03 iulie 2006, Romtelecom lansează serviciul Reţea Virtuală Privată peste Internet.
Pe 12 iulie 2006, Romtelecom schimbă structura tarifară: noi abonamente cu minute naţionale incluse.
Pe 09 august 2006, Romtelecom anunță că 1.700 persoane au acces la servicii de comunicaţii prin telecentrul din Udupu.
Pe 11 august 2006, Romtelecom anunță că este sponsorul oficial al festivalului „Anonimul”.
Pe 14 august 2006, începe campania „Dolce” pentru noua televiziune digitală de la Romtelecom.
Pe 15 august 2006, are loc deschiderea oficială a Festivalului „Anonimul”.
Pe 21 august 2006, începe campania „Copiii cuceresc oraşul”.
Tot pe 21 august 2006, sunt anunțați câştigătorii Festivalului „Anonimul” 2006.
Pe 23 august 2006, este relansat site-ul companiei.
Pe 31 august 2006, Romtelecom anunță că de la 1 septembrie oferă Internet mai ieftin şi viteze mai mari de acces.
La 01 septembrie 2006, Romtelecom se alătură proiectului umanitar ”Cu Papucii prin Deşert”, iniţiat de Fundaţia cu acelaşi nume.
Pe 13 septembrie 2006, Romtelecom lansează o nouă campanie pentru Clicknet Express.
Pe 19 septembrie 2006, Romtelecom anunță utilizarea soluției Oracle pentru gestiunea proceselor financiare, managementul stocurilor şi achiziţiilor.
Pe 20 septembrie 2006, Romtelecom anunță că sprijină alpinismul românesc.
Pe 10 octombrie 2006, Romtelecom anunță că acoperă aproximativ 30% din piaţa financiar-bancară din România prin soluţii de VPN.
Pe 20 octombrie 2006, după succesul liniei verzi 0800 8 200 200, „Telefonul Copilului” îşi extinde activitatea şi pe Internet.
Pe 07 noiembrie 2006, Romtelecom, Telemobil şi COSMOTE protestează împotriva favorizării Vodafone şi Orange de către ANRC.
Pe 16 noiembrie 2006, Romtelecom anunță instalare gratuită şi abonament gratuit până la patru luni pentru abonamente de voce.
Pe 21 noiembrie 2006, Romtelecom își prezintă poziţia cu privire la acţiunile organizate de sindicatele din cadrul companiei.
Pe 29 noiembrie 2006, Romtelecom a lansat serviciul de televiziune digitală prin satelit numit Dolce.
Din 7 decembrie 2006, serviciul de Internet de bandă largă ClickNet Express oferit de Romtelecom poate fi achiziţionat şi online, prin magazinul virtual openIT.
Pe 12 decembrie 2006, are loc o întâlnire între primul ministru Călin Popescu Tăriceanu şi Romtelecom.
Pe 13 decembrie 2006, începe campania „Dolce” pentru noua televiziune digitală de la Romtelecom.
2007
Pe 09 ianuarie 2007, Romtelecom anunță că reduce cu până la 63% tarifele pentru apelurile internaţionale.
Pe 16 ianuarie 2007, Romtelecom a introdus abonamentul promoţional pentru Internet prin ADSL de 10 Euro pe lună.
Pe 26 ianuarie 2007, este anunțată schimbarea Directorului General al Romtelecom.
Pe 02 februarie 2007, Romtelecom anunță lista celor 10 clienţi Dolce care vor pleca acasă cu câte un televizor LCD.
Pe 07 februarie 2007, Romtelecom anunță premiul pentru cel mai fidel utilizator de Internet, un VW Beatle.
Pe 13 februarie 2007, Romtelecom lansează noi pachete FixMobil: până la 2000 de minute gratuite.
Pe 27 februarie 2007, Romtelecom este premiat pentru ofensiva ADSL din 2006.
Din 07 martie 2007, Romtelecom oferă Internet de bandă largă şi convorbiri nelimitate în reţea de la 15 euro pe lună.
Începând cu 12 martie 2007, clienţii companiei Romtelecom pot intra în cel mai apropiat magazin GERMANOS pentru a-şi plăti facturile telefonice.
Pe 22 martie 2007, Romtelecom anunță rezultate financiare pozitive în 2006.
Pe 26 martie 2007, Romtelecom salută cei 50 de ani de existenţă a Uniunii Europene, precum şi aderarea României la Uniune, prin lansarea unei serii aniversare de cartele telefonice.
Pe 28 martie 2007, ClickNet, serviciul de Internet de bandă largă oferit de Romtelecom, anunță că este sponsorul principal al B’estival, primul festival din Romania, conceput după exigente internaţionale, care se va desfăşura la Bucuresti, pe parcursul a trei zile, între 29 iunie şi 1 iulie 2007.
Pe 03 aprilie 2007, Romtelecom anunță că clienţii Dolce pot viziona gratuit, chiar la ei acasă, timp de două luni, cele mai noi filme, dacă îşi achiziţionează pachetul MAXPAK în perioada 2 aprilie – 31 mai 2007.
Pe 16 aprilie 2007, Contractele încheiate de companiile care folosesc serviciile centrului de găzduire a datelor Romtelecom se ridică la o valoare totală de 2 milioane euro.
Pe 27 aprilie 2007, reprezentanţii Romtelecom, Yorgos Ioannidis, Director General al Romtelecom şi Cătălin Dima, Director Executiv Juridic şi Corporate Affairs, s-au întâlnit astăzi cu Primul Ministru al României, dl. Călin Popescu Tăriceanu, care a fost însoţit de Ministrul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, dl. Zsolt Nagy şi de alţi reprezentanţi ai Guvernului.
Pe 03 mai 2007, Romtelecom anunță 200.000 de clienți ai televiziunii prin satelit Dolce.
Pe 06 mai 2007, Romtelecom aduce spectacolul multimedia la ediţia CERF 2007.
Pe 07 mai 2007,Romtelecom lansează GetLoaded.ro
Pe 10 mai 2007, Romtelecom anunță că prioritatea absolută a companiei este Internetul de bandă largă.
Pe 14 mai 2007, Romtelecom anunță că joi, 17 mai 2007, cu ocazia “Zilei Internaţionale a Copiilor şi Telecomunicaţiilor”, Romtelecom, Asociaţia Linia Verde pentru Protecţia Copilului, Centrul Cultural Nicolae Bălcescu şi Europa FM îi aşteaptă pe cei mici în Parcul Tineretului, începând cu orele 16, pentru a sărbători împreună această zi, prin programe artistice, muzică, dans, ateliere de origami, concursuri de desene pe asfalt, tombolă cu premii şi multe alte surprize.
Pe 27 mai 2007, pentru prima dată, Romtelecom anunță că scade tarifele şi oferă clienţilor săi mai multe beneficii, ca parte a proiectului „Clientul pe locul 1”
Din 6 iunie 2007, compania oferă suita de produse BeOnline, care reprezintă o soluţie completă de servicii de găzduire web, adresate companiilor mici şi mijlocii, dar şi clienţilor persoane fizice. Serviciul BeOnline furnizează sisteme online de stocare de informaţii, imagini video sau orice alt tip de conţinut, accesibile prin intermediul Internetului, la preţuri foarte avantajoase, care încep de la 3 euro pe lună. În plus, domeniul .ro dorit este obţinut gratuit de client.
Pe 13 august 2007, Romtelecom anunță că a obţinut cel mai mare punctaj la evaluarea calităţii pentru transmisia semnalului vocal, conform ultimelor studii efectuate de INSCC Bucureşti (Institutul Naţional de Studii şi Cercetări pentru Comunicaţii). Studiile, realizate pe baza standardelor Uniunii Internaţionale a Telecomunicaţiilor (UIT), au indicat că, în interiorul reţelei Romtelecom, calitatea convorbirilor atinge valoarea de 96,9, echivalentă cu standardul de calitate excelentă.
Pe 22 august 2007, Romtelecom anunță că apelurile care semnalează abuzuri asupra copiilor s-au dublat la Telefonul Copilului 0800 8 200 200.
Pe 27 august 2007, Romtelecom îşi avertizează clienţii să se ferească de cei care folosesc fraudulos numele companiei.
Clienţii Romtelecom vor vorbi gratuit în toate reţelele de telefonie fixă din România, începând cu data de 3 septembrie 2007, dacă deţin unul dintre abonamentele cu minute incluse: Confort 50, Confort 200 şi Confort Nelimitat. Noile facilităţi tarifare sunt disponibile automat şi gratuit pentru clienţii care au unul dintre cele trei abonamente menţionate, reprezentând peste 70% dintre toţi clienţii companiei.
Pe 06 septembrie 2007, Romtelecom anunță noi programe în grila Dolce.
Din 17 septembrie 2009, clienţii persoane juridice care se abonează la serviciile de voce şi Internet ale Romtelecom beneficiază în lunile următoare de oferte promoţionale, care aduc preţuri şi calitate mai bune, pentru susţinerea afacerilor companiilor mici si mijlocii.
Din 18 septembrie 2007, facturile Romtelecom se pot plăti şi la Banca Centrală Cooperatistă Creditcoop şi Băncile Cooperatiste afiliate.
De la 1 octombrie 2007, Romtelecom oferă o nouă cartelă telefonică preplătită, destinată convorbirilor internaţionale, atât în reţele de telefonie fixă, cât şi în reţele de telefonie mobilă, cu tarife reduse pentru convorbiri către reţelele fixe din Italia, Spania, Ungaria, Israel şi Turcia.
Pe 8 octombrie 2007, Romtelecom anunță 300.000 de clienţi Dolce în numai 10 luni de la lansarea serviciului.
Pe 24 octombrie 2007, Romtelecom anunță că toţi clienţii business care sună la call center-ul dedicat acestora primesc un răspuns în mai puţin de un minut. La 99% dintre apeluri angajaţii din call center răspund în mai puţin de 20 de secunde.
Atât persoanele fizice, cât şi companiile care se abonează la Internetul de bandă largă ClickNet începând de astăzi, 29 octombrie 2007, până la sfârşitul lunii decembrie 2007 pot beneficia de reduceri, pe viaţă, de până la 50% la abonamente, de până la 6 luni de folosire gratuită sau chiar de un calculator gratuit.
De la 1 noiembrie 2007, noul abonament Confort 50 Mobil oferă 50 de minute gratuite în orice reţea de telefonie mobilă din România. Abonamente reduse cu 50% pe o perioadă de până la un an, opţiuni de voce şi facturi detaliate gratuite sunt oferite în perioada 1 noiembrie 2007 – 31 ianuarie 2008, tuturor noilor clienţi de telefonie fixă ai Romtelecom, care aleg unul dintre abonamentele cu minute incluse.
Din 5 noiembrie 2007, Romtelecom oferă tuturor şcolilor din România interesate să folosească o conxiune de Internet de bandă largă de cea mai bună calitate un produs special, reprezentat de o conexiune ADSL 2 Mbps, la un preţ de 7,5 Euro fără TVA , incluzând un kit de instalare şi fără taxă de conectare.
Pe 12 noiembrie 2007, Romtelecom a inaugurat un nou magazin în Timişoara, cu un design inovator, în concordanţă cu noua identitate a companiei. Romtelecom va deschide în următoarele luni alte 5 magazine noi în oraşele: Galaţi, Cluj-Napoca, Braşov, Turda şi Brăila, care se adaugă celui deja inaugurat la Târgu Mureş.
Persoanele care doresc să se aboneze la Dolce, dar nu dispun de alte servicii de la Romtelecom, pot face economii acum dacă optează pentru noua ofertă, mult mai avantajoasă, disponibilă începând cu 15 noiembrie 2007.
Pe 20 noiembrie 2007, la Roata de Jos, în judeţul Giurgiu, a fost inaugurată prima dintre cele 214 reţele din întreaga ţară, care vor conecta la informaţie localităţi rurale sau mici urbane într-un termen record de 3 luni şi jumătate.
Pe 21 noiembrie 2007, Romtelecom şi Asociaţia Telefonul Copilului, în parteneriat cu Europa FM, au lansat campania “La Romtelecom e Crăciunul Copiilor!” care îşi propune să facă din sărbătorile de iarnă un moment de bucurie pentru copiii fără posibilităţi materiale, în special pentru cei din centrele de plasament.
Compania începe să promoveze în ţară oferta integrată de comunicaţii şi management de companie. Romtelecom aduce instrumentele corporaţiilor din întreaga lume la îndemâna tuturor companiilor româneşti, mici, medii şi mari. De la voce la date şi dincolo de ele, la managementul comunicaţiilor şi al intreprinderii: acesta este drumul pe care Romtelecom îl propune clienţilor, prin programul Business Class. Este de fapt un turneu de conferinţe care va străbate în următoarele luni principalele oraşe ale României. Prima ediţie a seminarului are loc la Bacău, în data de 27 noiembrie 2008.
Romtelecom şi COSMOTE România lansează pe 12 decembrie 2007, primul pachet comun adresat utilizatorilor rezidenţiali şi companiilor, prin care oferă o reducere de 10% din preţul abonamentului pentru serviciul de internet ClickNet şi din cel pentru servicii de telefonie mobilă oferite de COSMOTE, achiziţionate împreună.
Din 18 decembrie 2007, COSMOTE România şi Romtelecom lansează un serviciu unic pe piaţă, oferind utilizatorilor i-mode acces gratuit la baza abonaţilor Romtelecom, care include numerele de telefon ale circa 3 milioane de clienţi rezidenţiali şi companii din întreaga ţară. În plus, utilizatorii i-mode pot opta să fie conectaţi automat la numărul dorit, fără costuri suplimentare pentru această procedură.
Pe 28 decembrie 2007, Romtelecom anunță că începând din 29 decembrie şi continuând în luna ianuarie, peste 100.000 de clienţi business Romtelecom vor beneficia gratuit şi automat de serviciul de mesagerie vocală şi fax Biz Messenger, care va fi activat pe linia cu traficul cel mai mare, în cazul în care clientul deţine mai multe linii telefonice.
Tot în 2007, Inspectoratul General pentru Comunicații și Tehnologia Informației (IGCTI) a fuzionat cu Autoritatea Națională pentru Reglementare în Comunicații și Tehnologia Informației (ANRCTI), păstrând numele celei din urmă.
2008
Consiliul de Administraţie al Romtelecom a aprobat pe 28 ianuarie 2008, planul de afaceri pentru 2008,
Pe 18 februarie 2008, Romtelecom anunță că oferă centrale telefonice gratuite, în premiera pe piata de comunicatii din România.
Sâmbătă, 23 februarie 2008, ClickNet dă startul celei de-a doua ediţii a competiţiei de Street Dance între licee.
Din 11 martie 2008, clienţii companii care doresc o soluţie completă de servicii IT&C beneficiază de conexiuni de mare viteză de la Romtelecom, dar şi de PC-uri, software şi asistenţă tehnică.
Din 12 martie 2008, compania promovează în ţară oferta integrată de comunicaţii şi management de companie.
Pe 20 martie 2008, Romtelecom a prezentat rezultatele financiare pentru anul 2007.
Pe 27 martie 2008, Romtelecom lansează oferta „7 în 1” de comunicații pentru companii, cu multifuncționale gratuite pentru portofoliul de produse ClickNet.
Din 28 martie 2008, Romtelecom oferă gratuit serviciul Conferinţă în 3 tuturor clienţilor persoane juridice. Serviciul permite convorbiri către două posturi telefonice diferite, fie alternativ, cu păstrarea în aşteptare a unuia dintre interlocutori, fie simultan, în conferinţă.
Pe 14 aprilie 2008, Romtelecom lansează oferta ClickNet cu calculator inclus.
Tot pe 14 aprilie 2008 Romtelecom lansează primul său abonament cu 50 de minute de convorbiri internaţionale incluse, la un preţ lunar de 9,90 Euro, fără TVA.
Pe 16 aprilie 2008, Romtelecom anunță că serviciul de televiziune digitală Dolce a atins jumătate de milion de clienţi, la numai 16 luni de la lansarea pe piaţă.
Începând de pe 3 mai 2008, toţi clienţii Romtelecom vor forma 10 cifre când vor apela un alt număr în reţea. De la această dată nu va mai exista o diferenţă între apelurile intrajudeţene şi interjudeţene, toate numerele fiind formate la fel.
Pe 06 mai 2008, Romtelecom își anunță participarea la CERF.
Cele mai tinere branduri ale Romtelecom, ClickNet şi Dolce, au fost premiate în cadrul celei de a 5-a ediţii a Effie 2008 (15 mai 2008), cel mai important eveniment din industria de advertising şi marketing din România, care premiază eficienţa în domeniu. În concurs au fost înscrise 90 de campanii realizate de 29 de agenţii de publicitate din România.
Din 19 mai 2008, Romtelecom pune la dispoziţia clienţilor săi companii un serviciu de securitate IT pentru reţelele de date.
Din 20 mai 2008, clienţii persoane fizice şi companii beneficiază de acces şi servicii de bandă largă îmbunătăţite datorită utilizării uneia dintre cele mai avansate reţele din Europa Centrală şi de Est.
Pe 26 mai 2008 Romtelecom atenţionează părinţii cu privire la pericolele, deloc virtuale, pe care cei mici le întâlnesc pe Internet.
Romtelecom anunță pe 29 mai 2008 rezultatele financiare de pe primul trimestru.
Pe 3 iunie 2008, Romtelecom a anunțat câștigătorii Galei Premiilor „Vreau o Romanie mai curata”.
Pe 16 iunie 2008 Romtelecom si Scoala Alternativa de Gandire Creativa au placerea de a va anunta rezultatele competitiei locale Young Lions Cyber, ai caror castigatori participa la ultima etapa a competitiei ce are loc in cadrul Festivalului International de Publicitate de la Cannes.
Romtelecom îşi lărgeşte gama de produse şi servicii IT&C printr-un nou serviciu, de cablare structurată, din 17 iunie 2008.
Pe 21 iunie 2008, Romtelecom anunță că produsul de Internet de bandă largă ClickNet din portofoliul său a depăşit în luna iunie 2008 jumătate de milion de clienţi.
Vineri, 4 iulie 2008, începe B’ESTFEST, cel mai mare eveniment muzical al verii 2008, organizat pentru al doilea an consecutiv de Emag!c Entertainment şi oferit de Romtelecom ClickNet.
Romtelecom a depăşit 100.000 de conexiuni business pentru serviciile de Internet în bandă largă prin ADSL destinate clientilor business, la data de 10 iulie 2008.
Pe 11 iulie 2008, Romtelecom a anunțat că va oferi servicii de telefonie fixă, Internet şi televiziune digitală în cadrul ansamblului rezidenţial Citadella Titan din Bucureşti, care va fi dat în folosinţă în 2009.
În perioada 25 iulie – 7 octombrie 2008, Romtelecom şi Asociaţia Salvaţi Dunărea şi Delta derulează proiectul “Adoptă un râu”, cuprinzând acţiuni de ecologizare şi conştientizare desfăşurate în legătură cu râul Olt.
Pe 28 iulie 2008, Romtelecom a anunțat că a lansat o soluţie la cheie de acces wireless, destinată clienţilor din segmentul HORECA.
Începând cu luna august 2008, clienţii Romtelecom persoane fizice vor putea efectua convorbiri interurbane la tarife locale. În plus, compania introduce modificări şi la nivelul strategiei de branding, schimbând numele abonamentelor pentru serviciile de telefonie din “Confort” în “Voce” şi adaugă 10 minute în plus, în fiecare lună, pentru abonamentul Confort 50.
Începând din 14 august 2008, Romtelecom oferă clienţilor persoane fizice un nou pachet de servicii care conţine o conexiune la Internet de bandă largă şi, la alegere, un laptop, un televizor LCD, sau un pachet IT cu multifuncţională şi hard disk extern.
Din 19 august 2008, facturile Romtelecom pot fi plătite şi prin serviciul Debit Direct de la Banca Transilvania (BT). Clienţii nu mai au astfel grija achitării lunare a facturilor, plata efectuându-se automat, la data scadenţei, din contul curent, fără a mai fi nevoie deplasarea la casieriile băncii sau ale furnizorului.
OTE, acţionarul majoritar al Romtelecom, a anunţat astăzi, 28 august 2008, rezultatele financiare ale companiei pentru al doilea trimestru al anului 2008, conform standardelor IFRS.
Din 28 august 2008, Romtelecom le oferă clienţilor business care se abonează până la 26 noiembrie 2008, o multifuncţională performantă Epson Stylus DX9400F, fără nicio taxă, la achiziţionarea unei linii telefonice sau a unui trunchi analogic, pentru contracte de 2 ani.
Începând cu 1 septembrie 2008, clienţii Romtelecom-Clicknet vor utiliza platforma Google pentru conturile de e-mail Clicknet, ca urmare a unui parteneriat încheiat între Romtelecom şi Google.
Din 3 septembrie 2008, clienţii Romtelecom îşi vor putea achita facturile telefonice şi prin intermediul CEC Bank.
Începând cu 12 septembrie 2008, clienţii persoane fizice ai Romtelecom beneficiază de trei noi abonamente de voce şi de acces gratuit la internet. Şi, ca urmare a îmbunătăţirii semnificative a percepţiei clienţilor despre Romtelecom, operatorul îşi repoziţionează brandul pe piaţă şi îşi schimbă identitatea vizuală.
Romtelecom a inaugurat astăzi, 16 septembrie 2009, un nou Call Center dedicat clienţilor companii din segmentul companiilor mici şi mijlocii.
Romtelecom şi COSMOTE, membre ale OTE Group, anunţă din 18 septembrie 2008 lansarea Convergent 1000 şi Convergent Nelimitat, noile produse combinate dedicate companiilor din România.
Din 22 septembrie 2008, toţi clienţii companiei pot afla online detalii despre factura Romtelecom, precum şi alte informaţii in legatura cu serviciile folosite, prin noua aplicaţie MyAccount, care este destinată în primul rând îmbunătăţirii interacţiunii dintre companie şi clienţii săi.
Pe 23 septembrie 2008 o delegaţie comună a grupurilor de telecomunicaţii Deutsche Telekom şi OTE a vizitat România.
În septembrie 2008, Romtelecom a câștigat licitația pentru acordarea unei licențe naționale de comunicații mobile în benzile de frecvențe 410-415/420-425 MHz. Pentru această licență, Romtelecom a plătit 1 milion de euro, plus un tarif anual de utilizare a spectrului.
Început în luna iulie 2008, proiectul „Adoptă un râu” a implicat peste 450 de voluntari care au adunat peste 25 tone deşeuri de pe 25 km ai cursului râului Olt, în judeţele Covasna, Sibiu, Olt şi Vâlcea. Astăzi, 7 octombrie, în cadrul unei conferinţe la care a participat şi Marius Postelnicescu, Director General ANAR, au fost prezentate rezultatele acestui proiect.
Voce Business Naţional, Voce Business Mobil şi Voce Business Internaţional Nelimitat (3 sau 10) sunt noile abonamente pe care Romtelecom le adaugă în portofoliul său, pentru segmentul business, din 16 octombrie 2008.
Romtelecom şi COSMOTE, companii membre ale grupului OTE, anunţă în 22 octombrie 2008 lansarea pachetului de servicii fix-mobil nelimitat, o ofertă integrată, menită să răspundă nevoilor de comunicare ale abonaţilor rezidenţiali. Pachetul comun oferă comunicare nelimitată şi netaxabilă între o linie fixă Romtelecom şi până la patru abonamente de telefonie mobilă COSMOTE (Full Option sau COSMOTE 10 – 480). Pachetul fix-mobil nelimitat este disponibil atât pentru clienţii existenţi ai celor doi operatori, cât şi pentru cei noi, putând fi activat gratuit.
Începând din 3 noiembrie până pe 31 decembrie 2008, atât clienții existenți, cât și cei interesați sa devina clienți Romtelecom Dolce pot beneficia de luni gratuite de abonament si prețuri speciale pentru echipamente, în cadrul noii promoții Dolce.
Pe 04 noiembrie 2008, Romtelecom anunță că clienţii existenţi persoane fizice sau cei care se abonează la serviciul de Internet în bandă largă Clicknet în lunile noiembrie şi decembrie 2008 pot alege între a primi un calculator sau a fi scutiţi de la plata abonamentului timp de 6 luni sau 12 luni.
Din 5 noiembrie 2008, Romtelecom oferă până la 6 luni de abonament gratuit pentru serviciile de voce, 180 minute incluse către mobil şi alte zeci de minute incluse pentru convorbiri internaţionale, apeluri nelimitate în reţea, plus cele mai mici tarife pentru apeluri către mobil şi internaţional.
COSMOTE şi Romtelecom, membre ale grupului OTE, anunţă în 6 noiembrie 2008 inaugurarea unui nou concept store, prin care produsele şi serviciile ambelor companii sunt prezentate într-un nouă formulă integrată, exploatând sinergiile grupului.
OTE, acţionarul majoritar al Romtelecom, a anunţat astăzi, 26 noiembrie 2008, rezultatele financiare ale companiei pentru al treilea trimestru al anului 2008, conform standardelor IFRS.
Înaintea sărbătorilor de iarnă 2008, Romtelecom lansează o campanie antistres, menită să-i relaxeze şi să-i introducă deja pe români în atmosfera de vacanţă.
Începând cu 19 decembrie 2008, Romtelecom Dolce adaugă noi beneficii la pachetele de bază Variety pentru toţi clienţii existenţi, recompensându-le astfel loialitatea. Oferta este valabilă de asemenea şi pentru noii clienţi.
Tot în 2008, Autoritatea Națională pentru Reglementare în Comunicații și Tehnologia Informației (ANRCTI) a devenit Autoritatea Națională pentru Comunicații (ANC).
2009
Din ianuarie 2009, Romtelecom a introdus acordul privind nivelul calităţii serviciului de acces (SLA) la Internet Clicknet, pentru clienţii companii, fără taxe în varianta standard. Totodată, a fost lansată şi a doua ofertă comună cu Cosmote pentru clienţii persoane juridice, noi sau existenţi.
Pe 21 ianuarie 2009, Romtelecom şi Asociaţia Telefonul Copilului demarează campania de informare „Descoperă o lume mai bună pentru tine!” adresată în primul rând copiilor.
Pe 20 februarie 2009, Romtelecom anunță că din luna martie 2009, clienţii săi au posibilitatea să îşi achite facturile către companie prin Debit direct şi la BCR, cu comision zero
Pe 26 februarie 2009, Romtelecom anunţă că a devenit membru al programului Cisco Managed Services Channel şi deţine resursele şi procedurile necesare pentru dezvoltarea, gestionarea şi înţretinerea serviciilor VPN şi Internet bazate pe tehnologia Cisco.
Din 2 martie 2009, Romtelecom promovează noi pachete de servicii, incluzând servicii de voce şi o conexiune la Internet de bandă largă, adresate companiilor mici şi mijlocii.
Începând de pe 23 martie 2009, Romtelecom adaugă în portofoliu noi abonamente de voce pentru clienţii companii cu până la 1000 de minute incluse, care pot fi folosite pentru apeluri în orice reţea naţională fixă, în orice moment.
Pe 27 martie 2009, Romtelecom anunță peste 500.000 de noi abonati la serviciile de Internet broadband și televiziune digitală prin satelit, în anul 2008.
Pe 6 aprilie 2009, Romtelecom a lansat prima rețea CDMA 420 MHz în țară sub marca „Clicknet Mobile”, fiind totodată a doua rețea mobilă ce folosește tehnologia CDMA, după Zapp.
Fundaţia „Romtelecom pentru români”* împreună cu „O 9 Atitudine!” lansează pe 9 aprilie 2009, campania „Economiseşte pentru tine! Economiseşte pentru mâine!”.
Pe 13 aprilie 2009, Romtelecom lansează Balcan-IX, prima platformă distribuită de Internet Exchange cu acoperire naţională din România, care asigură accesul uşor şi rapid la soluţii de interconectare neutră şi servicii de transport de date.
Pe 27 aprilie 2009, Romtelecom anunță că rețeaua a făcut faţă creşterii de 10 ori a numărului de apeluri după cutremurul de sâmbătă seara.
Tot pe 27 aprilie 2009, Romtelecom primeşte certificarea Cisco Silver în România.
Pe 08 mai 2009, Romtelecom lansează abonamentul Voce Relaxat.
Începând din 15 mai 2009, Romtelecom Dolce le oferă clienţilor săi, în premieră, fotbal de cea mai înaltă calitate, ca urmare a acordului comercial încheiat între Romtelecom şi DTH Television Grup.
Începând de astăzi, 25 mai 2009, ClickNet business adaugă în portofoliu un nou abonament cu viteza de 12Mbps, reduce preţurile abonamentelor cu până la 50% şi măreşte viteza de la 2Mbps la 3Mbps păstrând acelaşi preţ.
Romtelecom lansează pe 27 mai 2009, serviciul Managed Desktop, un produs de administrare a sistemelor de calcul şi a echipamentelor periferice din cadrul companiilor. De asemenea, compania introduce un nou serviciu de voce, Micropayment.
Pe 02 iunie 2009, Romtelecom anunță competiția prin care se poate câştiga una dintre cele 1000 de invitaţii la B’estfest!
Începând de pe 12 iunie 2009, Romtelecom Clicknet introduce o nouă ofertă ce combină accesul la internet de mare viteză cu consola de jocuri Wii de la Nintendo.
Începând de pe 29 iunie 2009, Romtelecom Clicknet introduce o nouă ofertă pentru persoanele fizice cu tarife începând de la 4,88 euro pe luna (cu TVA) pentru conexiunea la internet de 2 Mbps.
Începând din 13 iulie 2009, Romtelecom lansează două noi abonamente la internet broadband, cu viteze de până la 30 Mbps, cu 50% mai mari decât vitezele furnizate până în prezent, atât pentru segmentul rezidenţial, cât şi pentru companii.
Începând cu 21 august 2009, Romtelecom redefineşte portofoliul Dolce, oferind clienţilor săi posibilitatea de a alege dintre 3 pachete principale, cu preţuri începând de la 2,9 euro pe luna (fără TVA).
Pe 09 octombrie 2009, Romtelecom a anunțat că a câştigat premiul pentru cel mai bun “Serviciu de Informaţii Numere Clienţi” din Europa pentru recent lansatul serviciu, 118 932
Începând de pe 26 octombrie 2009, Romtelecom introduce un nou portofoliu de voce pentru clienţii noi persoane fizice, constând în 5 abonamente cu până la 4000 de minute gratuite către orice destinaţie fixă naţională şi până la 400 de minute către orice reţea naţională mobilă, fixă sau internaţională.
Pe 30 octombrie 2009, ultima ofertă de voce de la Romtelecom este promovată printr-o platformă de comunicare spectaculoasă, de tip cinematografic, pe care compania a lansat-o de la începutul toamnei.
Începând din 6 noiembrie 2009, Romtelecom le oferă clienţilor rezidenţiali primul serviciu de asigurare în caz de şomaj de pe piaţa locală de telecomunicaţii.
Promoţia Voce pentru Ea este disponibilă începând cu 16 noiembrie 2009 pentru noile cliente ale Romtelecom, dar şi pentru cele existente.
Pe 8 decembrie 2009, compania a lansat serviciul de televiziune prin internet (IPTV), care conține 100 de canale, dintre care 5 în format de înaltă definiție (HD).
Pe 9 decembrie 2009, Romtelecom şi Ericsson anunţă încheierea unui acord pentru servicii de administrare a retelei pe o perioada de 5 ani pentru externalizarea unor operatiuni de teren.
Pe 21 decembrie 2009, Romtelecom lansează Voce Online, noul serviciu de telefonie PC2Phone.
Tot în 2009, Autoritatea Națională pentru Comunicații (ANC) devine Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM).
2010
Începând din ianuarie 2010, orice persoană care doreşte să afle care sunt cele mai avantajoase preţuri de pe piaţă, din peste 300 de magazine online, poate apela serviciul Romtelecom „1951 Informaţii Diverse”.
Pe 12 februarie 2010, Romtelecom anunță că a finalizat implementarea unui nou sistem de monitorizare a rețelei, ca parte a strategiei Clientul pe locul 1 și a priorității acordate rezolvării corecte și rapide a oricărui aspect semnalat de clienți.
Începând de astăzi, 15 februarie 2010, orice client Romtelecom cu acces la internet își poate achita factura rapid și simplu, folosind aplicația de plăti online a companiei.
Pe 02 martie 2010, strategia de comunicare a Romtelecom bazată pe serii de execuții creative dezvoltate în stil cinematografic continuă cu Familia Telcu.
Directorul general al Romtelecom, Yorgos Ioannidis, a participat astăzi, 16 martie 2010, la inaugurarea unui nou concept de magazin, în Bucureşti, zona Vitan.
Pe 30 martie 2010, Romtelecom anunță că îşi optimizează costurile prin licitaţii electronice.
Pe 7 aprilie 2010, Romtelecom şi COSMOTE anunţă remodelarea ofertei integrate Convergent 1000 şi Convergent Unlimited pentru companiile din România.
Pe 16 aprilie 2010, Romtelecom anunță că meciul Lucian Bute – Edison Miranda este transmis exclusiv pe Dolce TV.
Pe 27 aprilie 2010, Romtelecom anunță că oferă cadou Asigurare de locuinţă pe trei luni pentru clienţii săi persoane fizice.
Pe 18 mai 2010, Romtelecom anunță lansarea serviciului IPTV Dolce Interactiv, ce este disponibil în 10 orașe.
Pe data de 25 mai 2010, Romtelecom oferă clarificări despre polițele de asigurare acordate clienților săi în parteneriat cu Astra Asigurări.
Pe 27 mai 2010, Romtelecom anunță clienții Dolce că se vor putea bucura de campionatul mondial de fotbal la calitate HD.
Pe 31 mai 2010, Romtelecom anunță că a primit premiul Partenerul Anului la categoria „operatori” din partea Cisco.
Începând cu 31 mai 2010, facturile NextGen pot fi plătite si prin rețeaua Romtelecom.
Din 1 iunie 2010, clienții Romtelecom pot solicita primirea exclusiv online a facturii.
Pe 3 iunie 2010, Romtelecom anunță că singurul ghid lunar gratuit de recomandări TV de pe piața românească, Oblique TV Magazin, va deveni Oblique Dolce TV Magazin, ca urmare a parteneriatului dintre Romtelecom și Oblique Media.
Începând de astăzi, 7 iunie 2010, clienții Romtelecom, rezidențiali sau companii, pot vorbi în rețeaua COSMOTE, la tarifele din rețea, iar în aproximativ o lună clienții COSMOTE vor putea vorbi și ei mai mult către rețeaua Romtelecom.
Pe 11 iunie 2010, Romtelecom anunță că în cadrul celei de a 7-a ediții a Galei Premiilor Effie, ce a avut loc cu o seară înainte, campania Romtelecom Dolce Thrille Movie a fost premiată pentru eficienţa şi performanţa în comunicare.
În perioada 15 iunie – 9 iulie 2010, Romtelecom şi Trilulilu organizează un casting pentru tinerii care cochetează cu actoria şi vor să debuteze în cel mai tare serial online din România.
Începând din 28 iunie 2010, Romtelecom reduce prețurile pentru serviciile de broadband la nivel național, cu procente cuprinse între 17 și 29% (față de prețurile promoționale anterioare).
Începând cu data de 5 iulie 2010, Romtelecom în parteneriat cu Okidoki oferă gratuit pentru toți clienții serviciilor de internet de la Romtelecom un nou beneficiu opțional: customizarea paginii de eroare DNS.
Începând din luna iulie 2010, Romtelecom oferă un pachet de servicii care include voce și internet cu o reducere de peste 60% față de tariful de listă, precum și un modem gratuit, pentru companiile mici și mijlocii.
Pe 28 iulie 2010, Romtelecom anunță că Dolce şi NextGen vor transmite în direct, începând cu 26 august 2010, 112 meciuri din UEFA Champions League prin noul canal DOLCE SPORT.
În perioada 1 august – 31 octombrie 2010, Romtelecom organizează Tombola “Tu folosești factura Romtelecom în format electronic?” prin care factura în format electronic îți poate aduce un notebook Acer eMachines E525.
Pe 10 august 2010, Romtelecom lansează realestate.romtelecom.ro, website-ul dedicat proprietăților imobiliare Romtelecom.
Romtelecom anunță că Dolce Sport intră în emisie astăzi, 13 august 2010, la ora 22:00, canalul urmând a fi disponibil gratuit pentru toți clienții Romtelecom Dolce (DTH – poziția 300 – și IPTV) și NextGen.
Pe 26 august 2010, Romtelecom anunță că Dolce Sport va transmite din această săptămână primele două opțiuni ale Ligii 2 de fotbal din România.
Începând din 6 septembrie 2010, Romtelecom lansează o campanie adresată companiilor pentru a evidenția multele avantaje de a fi client Romtelecom Business Solutions.
Din 13 septembrie 2010, începe Viaţa în 3, serialul online powered by Romtelecom, găzduit pe platforma Trilulilu. Cele mai noi episoade vor putea fi urmărite în fiecare luni şi vineri, pe platforma viaţain3.trilulilu.ro.
118932 Informații Numere Clienți al Romtelecom este serviciul cu cel mai bun preț dintre serviciile de acest tip din România, arată un studiu intern al companiei în septembrie 2010.
Pe 15 septembrie 2010, Dolce intră într-o nouă etapă de dezvoltare prin lansarea canalului propriu Dolce Sport care şi-a prezentat săptămâna aceasta grila de emisiuni și echipa redacțională.
Astăzi, 28 septembrie 2010, cele mai bune trei proiecte înscrise în concursul „Idei tari” au fost premiate cu sume în valoare totală de 10 000 de euro. Premiul I a fost obținut de un tânăr de 23 de ani pentru soluția „Algoritmi genetici aplicați în planificarea și proiectarea rețelelor de telecomunicații”.
Pe 28 septembrie 2010, Romtelecom își cere scuze pentru întreruperile de servicii de date ce avuseseră loc cu o seară înainte.
Romtelecom Business Solutions, divizia Romtelecom dedicată clienților companii, a introdus în septembrie 2010 noi portofolii de servicii de voce și internet, cu caracteristici inovative și o structură tarifară mai simplă, pentru un mai bun control al costurilor.
Începând din toamna anului 2010, Romtelecom furnizează pentru magazinul Cocor din București primul serviciu complet integrat de Managed Digital Media Signs (DMS) din România, în parteneriat cu Cisco şi Samsung.
Începând cu luna octombrie 2010, Romtelecom Business Solutions lansează noi servicii de comunicare unificată, sub brandul My Office, oferindu-le clienților companii posibilitatea de a-și optimiza afacerile. Lansând My Office, Romtelecom devine primul operator de telecomunicații local care oferă soluția completă de Hosted Unified Communications (servicii găzduite de comunicații unificate), pe o platformă Microsoft operată de compania Central Europe On Demand.
Începând din 25 octombrie 2010, studenții Facultății de Electronică din București au la dispoziție un laborator de ultimă generaţie echipat de Romtelecom şi Huawei România.
Din 28 octombrie 2010, Romtelecom în parteneriat cu Rompetrol oferă Internet wireless gratuit în peste 80 de benzinării din România.
Pe 08 noiembrie 2010, Romtelecom lansează o ofertă de voce cu minute internaționale incluse ce sunt promovate prin intermediul a două spoturi TV sub sloganul: Acţiune a la Hollywood.
Pe 15 noiembire 2010, Romtelecom anunță că membrii Camerelor de Comerţ din 28 de judeţe ale ţării vor beneficia din noiembrie 2010 de acces gratuit la internet în sediul acestora, oferit de Romtelecom Business Solutions.
Începând cu luna septembrie 2010 Romtelecom este furnizor autorizat al tehnologiei de Teleprezenţă Cisco (ATP).
Romtelecom lansează astăzi, 17 noiembrie 2010, Liga Comentatorilor, o competiţie online destinată adevăraţilor pasionaţi de sport care merg mai departe de ecran sau de stadion şi vor să devină pentru câteva minute comentatori sportivi.
Continuând ofertele de criză din acest an, Romtelecom introduce începând din 22 noiembrie 2010, noi pachete de voce, internet si televiziune, sub conceptul „Cumperi 1, primeşti 3”: clientul poate alege un produs pe care doreşte să îl plătească şi va primi două alte produse economice, gratuit.
Câteva zeci de clienţi Romtelecom au sesizat în 25 noiembrie 2010 compania că au primit facturi al căror format este similar cu cel folosit de Romtelecom, deşi acestea sunt trimise de „Romtelemedia Carte de Telefoane S.R.L.” pentru furnizarea de publicitate prioritară.
Pe 2 decembrie 2010, Romtelecom oferă un răspuns oficial în legătură cu accidentul din comuna Rasova din anul 2009
Miercuri, 8 decembrie 2010, in cadrul celei de a saptea editii a Galei Premiilor Comunicatii Mobile, dl Yorgos Ioannidis, Directorul General al Romtelecom a primit premiul pentru Cel mai bun CEO al anului 2010 pentru “dinamismul cu care conduce nava Romtelecom prin apele involburate ale recesiunii economice, pentru diplomatia si fair play-ul de care da dovada in fata colaboratorilor, dar si a competitiei”.
În decembrie 2010, Romtelecom oferă pentru prima oară un număr de patru cifre, 1222, pentru cei care vor să voteze în faza naţională a concursului Eurovision care va fi difuzat în data de 31 decembrie 2010, la TVR.
2011
Romtelecom a anunţat în 12 ianuarie 2011 în cadrul companiei planurile pentru anul 2011, care se estimează că vor asigura mai multă flexibilitate şi un mai bun răspuns la evoluţia pieţei. Romtelecom îşi va continua eforturile de îmbunătăţire a operaţiunilor şi se va concentra în acest an asupra creşterii eficienţei şi reducerii costurilor printr-o serie de proiecte care vizează un nou model operaţional în diferite arii de activitate.
Marți, 22 februarie 2011, în cadrul celei de-a treia ediții a Galei Premiilor de Excelență HR Club, Romtelecom a primit Premiul de Excelență la categoria „Recrutare şi Selecție” pentru programul de Internship fiind, de asemenea, nominalizat ca finalist la categoria „Dezvoltare Organizațională” pentru programul de Cultura Organizațională desfășurat în 2010.
Pe 28 februarie 2011, Romtelecom întâmpină primăvara 2011 cu o nouă campanie de comunicare..
Romtelecom lansează astăzi, 9 martie 2011, www.dolcetv.ro, primul și cel mai dinamic portal video integrat online din România care aduce pe aceeași platformă, filme, emisiuni TV live sau înregistrate de toate genurile, dar și conținut video sportiv. Acest proiect este o continuare a inițiativelor de poziționare a companiei ca furnizor de divertisment electronic.
Ca urmare a evenimentelor tragice care afectează Japonia, Romtelecom a decis să permită efectuarea gratuită de apeluri din rețeaua sa către numere de fix sau mobil din această țară, începând de pe 19 martie 2011, pentru o perioadă de 30 de zile.
Pe 29 martie 2011, Romtelecom a semnat preluarea activelor și clienților AKTA Satelit (aproximativ 80.000 abonați).
Romtelecom, prin divizia dedicată operatorilor, introduce pe piață în premieră, din 31 martie 2011, pachete combinate de servicii de colocare și de acces la internet cu tarife lunare pornind de la 30 euro, fără TVA, care asigură un control mai bun al costurilor operatorilor.
Începând din 12 aprilie 2011, Romtelecom este primul operator de comunicații de pe piața locală care deține în portofoliul său un mall online ce oferă o gamă largă de produse, de la electronice și produse IT, la echipamente pentru casă și grădină sau articole sportive și de lifestyle, aparținând unor branduri internaționale de marcă, cu mai multe produse decât cele deja cunoscute pe piața românească.
Pe 2 mai 2011, Romtelecom lansează Dolce Sport HD.
Pe 3 mai 2011, Romtelecom lansează campania Cum să vă păziți de fraude, ca utilizator de comunicații.
Pe 10 mai 2011, Romtelecom, COSMOTE România și BCR au semnat cel mai mare contract telecom de pe piață.
Pe 16 mai 2011, Romtelecom, Bluepoint IT Solutions și OTE Academy lansează Online Business School.
Pe 12 mai 2011, Compania anunță public intenția de a închiria complexul turistic Vaţa de Jos, care cuprinde 3 hoteluri, un centru SPA și două săli de conferință.
Începând din 26 mai 2011, MEDIAFAX GROUP și Romtelecom colaborează pentru noul portal de știri și divertisment al operatorului telecom.
Din 6 iunie 2011, Romtelecom investește în automatizare pentru îmbunătățirea interacțiunii cu clienții.
Pe 8 iunie 2011, COSMOTE România și Romtelecom anunță că în curând clienții vor accesa internetul folosind IPv6.
Pe 14 iunie 2011 Romtelecom primește două noi premii Effie.
Începând din iunie 2011, Romtelecom și COSMOTE România lansează împreună un nou concept de magazine integrate.
Începând cu 1 iulie 2011, orice companie își poate monitoriza flota de mașini utilizând soluția GPS de urmărire prin satelit oferit de Romtelecom Business Solutions.
În data de 23 iulie 2011, Dolce Sport invită toți iubitorii de sport, gratuit și indiferent de vârstă, la evenimentul ”Cea mai mare oră de sport”.
Pe 5 august 2011 Romtelecom angajează consultați pentru evaluarea fuziunii cu Cosmote și a listării la bursă
Începând din 8 august 2011, serviciile de televiziune, internet și voce oferite de Romtelecom clienților persoane fizice, noi și existenți, vor fi disponibile în pachete integrate care pot reduceri de până la 33% din factura totală.
Pe 10 august 2011, COSMOTE România și Romtelecom lansează o nouă ofertă cu reduceri pentru clienții comuni.
ˇÎncepând din luna august 2011, platforma de Internet Exchange a Romtelecom, Balcan-IX, devine prima din România care oferă servicii de interconectare prin protocolul IPv6.
În urma procesului de selecție organizat de Romtelecom și a aprobării rezultatului de către Adunarea Generală a Acționarilor companiei, banca de investiții aleasă pentru evaluarea beneficiilor procesului propus de fuziune Romtelecom – Cosmote și listarea la bursă fată de celelalte opțiuni posibile este Morgan Stanley.
Începând cu 27 septembrie 2011, clienții de internet ai Romtelecom pot alege să beneficieze gratuit de noul serviciu MyClicknet.
Pe 30 septembrie 2011, Romtelecom inaugurează un call center pentru servicii externalizate în Bacău.
Pe 6 octombrie 2011, Asociația Telefonul Copilului și Romtelecom aniversează 10 ani de parteneriat.
Pe 11 octombrie 2011, Romtelecom prezintă o statistică a celor 10 ani de parteneriat cu Asociația Telefonul Copilului.
Începând din octombrie 2011, Romtelecom le oferă clienților existenți posibilitatea de a trece la o tehnologie superioară, de tip VDSL sau fibră optică (FTTB).
Începând de pe 14 noiembrie 2011, Romtelecom lansează pentru clienții noi persoane fizice o promoție cu pachete de trei servicii începând de la 59 RON.
2012
Pe 17 februarie 2012, Romtelecom și COSMOTE România sprijină victimele zăpezii din Vrancea și Buzău.
Pe 20 februarie 2012, Romtelecom și COSMOTE România anunță peste 1500 de locuitori din Ialomița sunt susținuți de cele 2 companii.
Pe 1 martie 2012, Romtelecom anunță că începând cu 8 martie expiră protecția pentru DNSChanger.
Pe 6 martie 2012, Romtelecom anunță comunicare cu zero costuri pentru companii prin Rețeaua de Colaborare Video.
Pe 2 aprilie 2012, Romtelecom introduce în ofertă abonamentul HBO GO.
Pe 9 aprilie 2012, Romtelecom anunță că ia măsuri împotriva spammerilor.
Pe 11 aprilie 2012, Romtelecom anunță oferta comercială de primăvară.
Pe 17 aprilie 2012, Romtelecom anunță că UEFA Champions League se vede la Dolce Sport.
Pe 24 aprilie 2012, Clickshop.ro vă invită la concertul interactiv Jukebox, în direct e Facebook.
Pe 22 mai 2012, Romtelecom Business Solutions a lansat serviciul Taxi Management.
Începând cu 1 iunie 2012, canalul de sport al Romtelecom, Dolce Sport primește o nouă identitate vizuală.
Pe 15 iunie 2012, Romtelecom anunță că TVR nu are dreptul legal de a îi interzice să difuzeze meciurile de la Euro 2012.
Pe 20 iunie 2012, Romtelecom revine cu clarificări referitoare la parteneriatul dintre Dolce Sport și TVR.
Pe 21 iunie 2012, Dolce Sport continuă campania ”Mișcarea face bine”.
Pe 16 iulie 2012, Romtelecom anunță pentru următoarele 3 luni, 40 de studenți din peste 2000 de candidați vor lucra ca interni în cadrul companiei.
Pe 18 iulie 2012, Dolce Sport organizează o călătorie pe bicicletă până la Londra.
Pe 23 iulie 2012, Romtelecom anunță că în prima jumătate a anului 2012, mai mult de 1000 persoane au absolvit cursurile Online Business School.
Pe 13 august 2012, Dolce Sport împlinește 2 ani.
Pe 29 septembrie 2012, Clickshop este premiat pentru campania Matrimoniale.
Pe 1 octombrie 2012, campania Dolce Sport – Vezi dincolo de limite a obținut 2 premii în cadrul Internetics 2012.
Pe 29 octombrie 2012, Romtelecom lansează o ofertă care include, pe toată perioada contractuală, aplicațiile HBO GO și dolcetv.ro în diverse pachete de internet din portofoliu.
Pe 7 noiembrie 2012, Romtelecom Business Solutions lansează o ofertă pentru clienții săi cu investiție inițială zero.
Pe 20 noiembrie 2012, Romtelecom lansează campania despre consecințele violenței verbale ”Cuvintele dor, nu-i așa?”.
Pe 27 noiembrie 2012, Romtelecom anunță că în perioada 3 – 5 decembrie 2012 Cabral Ibacka și Vlad Petreanu se mută împreună ca parte a unui experiment inedit marca Romtelecom – Casa 3 Play.
Pe 10 decembrie 2012, Romtelecom lansează o carte electronică gratuită pentru gestionarea violenței verbale.
Pe 13 decembrie 2012, Romtelecom anunță că în urma unui experiment, aproape 95% dintre români consideră că internetul e important în rezolvarea problemelor zilnice.
Pe 17 decembrie 2012, este lansată aplicația clickshop.ro pentru iPad.
Pe 20 decembrie 2012, Romtelecom lansează roli.ro, un portal de divertisment inteligent pentru copii.
Pe 27 decembrie 2012, Romtelecom anunță continuarea negocierilor cu ProTV S.A.
2013
Canalul ProTV rămâne disponibil din 3 ianuarie 2013 doar pe platformele IPTV și cablu TV ale Romtelecom.
De pe 08 ianuarie 2013, canalele HBO și HBO Comedy incluse în grila TV Romtelecom până la 31.03.2013.
Pe 08 ianuarie 2013, Romtelecom anunță că posturile ProTV revin în grila Dolce din 9 ianuarie 2013.
Pe 11 februarie 2013, are loc simplificarea brandului Romtelecom și o nouă identitate vizuală.
Începând din 1 martie 2013, Romtelecom introduce în grila TV, în premieră postul AXN Spin.
Pe 12 martie 2013, Nikolai Beckers devine noul CEO al Romtelecom.
Pe 24 martie 2013, Zapp își închide rețeaua CDMA, Clicknet Mobile devenind astfel singura rețea CDMA din țară.
Pe 18 aprilie 2013, Clickshop.ro împlinește 2 ani.
Pe 23 aprilie 2013, Romtelecom simplifică online-ul pentru clienții business cu afacereataonline.ro.
Pe 24 aprilie 2013, Romtelecom începe procedura de vânzare la nivelul întregii țări pentru proprietățile imobiliare selectate.
Pe 30 aprilie 2013, Romtelecom lansează o ofertă cu minute nelimitate.
Pe 21 mai 2013, Dolce Sport transmite pentru prima dată live 3D o finală UEFA Champions League.
Pe 4 iunie 2013, Romtelecom inițiază un parteneriat strategic cu Google.
Pe 10 iunie 2013, Romtelecom le oferă noilor săi clienți, pachete de televiziune, internet și voce care includ și o tabletă Samsung Galaxy Tab fără niciun cost suplimentar.
Pe 02 iulie 2013, Romtelecom și COSMOTE România anunță numiri comune în funcțiile de conducere.
Pe 4 iulie 2013, Romtelecom anunță 3 zile de mișcare la ”Cea mai mare oră de sport”.
Pe 3 septembrie 2013, Romtelecom lansează o ofertă de televiziune cu canale HD cu prețuri începând de la 39 lei/lună.
Pe 24 septembrie 2013, au loc alte numiri comune în cadrul Romtelecom și COSMOTE România.
Pe 10 octombrie 2013, Romtelecom și BCR își consolidează parteneriatul strategic prin externalizarea serviciilor IT ale băncii către Romtelecom.
Pe 15 octombrie 2013, Romtelecom este nominalizat ”Cel mai bun operator wholesale din Centrul și Estul Europei”.
Pe 23 octombrie 2013, Romtelecom și COSMOTE România anunță că oferă în exclusivitate servicii telecom celor de la Bancpost.
Pe 20 noiembrie 2013, Romtelecom și COSMOTE România anunță 9000 de copaci plantați de voluntarii din cadrul celor 2 companii.
Pe 22 noiembrie 2013, Romtelecom anunță săptămâna Black Friday pe Clickshop.ro.
Pe 27 noiembrie 2013, Romtelecom anunță o ofertă prin care clienții care achiziționează pachete de servicii de la Romtelecom primesc o tabletă Samsung 3G cu date mobile de la COSMOTE.
Pe 11 decembrie 2013, un Start-up românesc este selectat pentru o investiție hub:raum de 80.000 euro.
2014
Pe 16 ianuarie 2014, 7 noi canale HD intră în oferta de televiziune de la Romtelecom
Pe 22 ianuarie 2014, Romtelecom devine primul operator din regiunea de Sud-Est a Europei care a primit certificarea CE 2.0 MEF
Pe 26 februarie 2012, încep înscrierile pentru a doua ediție a academiei internaționale de antreprenoriat pentru start-up-uri.
Pe 14 martie 2014, Romtelecom oferă exclusivitățile Dolce Sport și online pe DolceTV.ro
Din 31 martie 2014, clienții noi de internet ai Romtelecom pot obține Norton Antivirus la un preț special.
Pe 15 aprilie 2014, Clickshop.ro aniversează 3 ani cu 33 de ore de reduceri
Pe 28 aprilie 2014, Romtelecom anunță concursul internațional ”Business Wall of Fame”.
Pe 21 mai 2014, este lansată oferta de vară de la Romtelecom, cu cea mai cuprinzătoare grilă de canale Discovery Networks, inclusiv, în exclusivitate, noul ID Xtra.
Pe 22 mai 2014, începe votarea pentru concursul internațional ”Business Wall of Fame”.
De pe 30 mai 2014, se pregătește procesul de rebanding Telekom.
Pe 3 iunie 2014, Romtelecom și COSMOTE România te cheamă să te implici pentru binele comunității.
Începând de pe 3 iunie 2014, clienții Romtelecom își pot reîncărca SIM-ul preplătit COSMOTE de la telefonul fix.
Pe 5 iunie 2014, cu ocazia Zilei Mediului, angajații Romtelecom și COSMOTE România contribuie la menținerea unui spațiu de muncă sustenabil.
Pe 30 iunie 2014, educația este în topul priorităților pe platforma de responsabilitate socială a Romtelecom și COSMOTE România.
Pe 13 septembrie 2014, Telekom se lansează oficial pe piața din România.
Cer un ajutor specialistilor in vechea telefonie fixa. Locuiesc intr-un bloc construit in anii 70-75. La subsolul blocului exista boxe. Avem misterul unui tub,poate contine vreun cablu, care porneste ascuns dintr-un zid si iese printr-o gaura dintr-o boxa, in pamantul de sub trotuar. Totul perfect in 50 de ani ai blocului, nu a deranjat pe nimeni, nu stim ce rol are. Acum cateva luni insa, a lucrat Apanova in strada pentru o inundatie a strazii si am gasit boxa abia zugravita si higienizata plina de noroiul intrat prin acea gaura si tubul, destul de flexibil de altfel e intrat de circa 2 metri din strada in boxa cu tot noroiul respectiv. Acum nu se mai misca nici inainte nici inapoi. Am vrea sa-l taiem sa reparam boxa. Electricianul cu detectorul spune ca nu este niciun curent prin el, detectorul a semnalizat metal, instalatorul a constatat ca nu este de apa dar se presupune ca este de la vechile telefoane . Cablul sau teava, subtire de vreo 1,5cm diametru, se pierde apoi intr-un zid al scarilor care duc de la subsol in sus. Toti au spus ca lucrand in canalul din strada vreun muncitor l-a extirpat de undeva si l-a impins prin gaura din boxa de unde el iesea. Exista posibilitatea sa vina vreun specialist sa vada si sa dea o parere asociatiei blocului? Vrem sa rezolvam problema acelui for ca sa nu se mai intample.Blocul are noua etaje si este in centru. Multumesc.
Bună ziua,
Recomand un apel la cei de la Orange (divizia de servicii fixe) să verifice dacă nu e vechea infrastructurã a Romtelecom