Pentru că la începutul acestei primăveri am avut ghinionul să mi se spargă ecranul telefonului în buzunar și în scurt timp urma să plec în vacanță, am fost nevoit să iau un alt telefon.
Dacă tot au dat drumul la rețeaua 5G și în Ploiești, am zis să iau un telefon 5G pentru a le testa rețeaua.
Alegerea telefonului
Cum m-am hotărât să nu mai cumpăr telefoane Samsung, sau telefoane cu camera de selfie decupată în ecran, iar telefoanele cu ecran pliabil au probleme, nu mi-a mai rămas decât telefoanele de la Xiaomi.
Telefoanele Xiaomi Mi Mix 3 5G cu 64 GB, respectiv 128GB memorie internă sunt momentan singurele telefoane compatibile VoLTE, VoWiFi și 5G din oferta DIGI.Mobil.
În acest moment, cele 2 telefoane costă 2300, respectiv 2500 lei.
Am avut însă norocul să le găsesc și la PCgarage, la 1500 și 1800 lei, de unde pot să le cumpăr în rate.
Am ales varianta cu 128 GB. Era ultimul telefon în stoc. Așa că l-am luat în 6 rate fără dobândă.
Activarea serviciilor 5G
După ce l-am primit și am introdus SIM-ul DIGI.Mobil, am observat că serviciul VoLTE nu mai era funcțional (sărea pe 3G când primeam sau efectuam apeluri).
Nu m-am ”panicat”, pentru că era disponibilă o actualizare de soft.
Mi-am zis că asta va rezolva problema, dat fiind faptul că și în alte cazuri, setările VoLTE vin incluse în actualizările de soft.
După ce am făcut actualizarea, serviciul VoLTE era în continuare nefuncțional.
Începusem să mă întreb dacă nu cumva cei de la PCgarage comercializează o altă variantă de telefon (soft / model pentru altă regiune) decât cea comercializată de DIGI.Mobil.
Am căutat pe site-ul Xiaomi și pe GSMarena să văd dacă și ce alte variante ale acestui telefon mai exista și dacă sunt variante și cu alte frecvențe pentru 5G.
Am văzut că este o singură variantă Global a telefonului.
Totuși, după actualizarea de soft a apărut și 5G-ul la tipul de rețea.
Acoperirea 5G
În Ploiești, conform hărții de acoperire este semnal doar în centru.
Chiar în acea seară am fost invitat la niște prieteni care stau în centru.
Însă surpriză! Nici acolo nu aveam semnal 5G.
Am sunat la DIGI și am deschis 2 sesizări: una pentru VoLTE și VoWiFi și alta pentru 5G.
A doua zi de dimineață, am primit SMS de confirmare a activării serviciului 5G.
De asemenea, ca prin minune, serviciile VoLTE și VoWiFi deveniseră funcționale.
Atunci m-am liniștit, crezând că toate problemele s-au rezolvat, așa că m-am dus în centru să testez rețeaua 5G a DIGI.Mobil.
Cu toate că am parcurs întreg Bulevardul Republicii de la un capăt la altul, nici măcar o secundă telefonul nu s-a înregistrat în 5G (și nici la căutare manuală nu apărea).
Așa că am deschis o nouă sesizare legată de lipsa semnalului 5G, sesizare ce este în lucru de câteva zile…
Bonusul de 30 GB
Ulterior am observat în DIGI.Care și activarea extraopțiunii Date Extra 30 GB.
Știam că este acel bonus pentru 80 GB trafic în 5G și nu mi-am făcut probleme.
Dar după ce m-am uitat în meniul *111# am văzut că această extraopțiune, ce era activă pe contul meu costă 2,38 euro.
În urma unui alt apel la Relații cu clienții mi s-a spus că beneficiez de discount 100% la această extraopțiune pentru că am serviciul 5G activat.