Serviciul de plăți Google Pay se lansează în România la jumătatea lunii viitoare.
Serviciul Google Pay oferă utilizatorilor cu telefoane Android posibilitatea de a folosi mai multe carduri într-un singur loc, fără a avea o aplicație dedicată din partea băncii.
Pentru a configura aplicația Google Pay:
- asigurați-vă că telefonul are Android Lollipop (5.0) sau o versiune ulterioară;
- descărcați Google Pay;
- deschideți aplicația Google Pay și urmați instrucțiunile de configurare.
- Atunci când vi se solicită, adăugați un card.
- Vi se poate solicita să configurați blocarea ecranului pe dispozitivul Android. Google Pay funcționează cu o blocare a ecranului prin PIN, model, parolă, amprentă sau scanare a retinei. Nu va funcționa cu blocări ale ecranului de tipul recunoaștere facială sau Smart Unlock sau Knock to Unlock.
- pentru achiziții în magazine: asigurați-vă că dispozitivul îndeplinește standardele software, că are NFC și că acesta este activat. Telefonul trebuie să aibă și HCE.
- Utilizatorii de fonduri electronice în Japonia: dispozitivul trebuie să fie compatibil cu Osaifu-Keitai. Utilizatorii QUICPay/iD trebuie să aibă Osaifu-Keitai 6.1.5 sau o versiune ulterioară. Utilizatorii iD trebuie să aibă și aplicația Google Pay 2.89 sau o versiune ulterioară.
- dacă aveți altă aplicație pentru plata contactless pe telefon: în aplicația Setări a telefonului, setați Google Pay ca aplicație prestabilită de plată.
Dacă aplicația Google Pay a dispărut după ce ați deschis-o pentru prima dată, poate fi din cauză că aplicația nu este pe ecranul principal. Pentru a o afișa din nou, în setările dispozitivului, schimbați setarea Ecran principal la Panou sau Afișați toate aplicațiile.