Nenumărte scandaluri au apărut în presă în ultima perioadă din cauza numărului tot mai mare de știri false distribuite pe celebra platformă de socializare.
Cei de la Facebook au început să le ofere utilizatorilor un scor de credibilitate, pentru a combate acest fenomen.
Tessa Lyons, una dintre managerii care se ocupă de acest proiect, a declarat marți în cadrul unui interviu pentru The Washington Post că acest rating de încredere al utilizatorilor va ajuta Facebook să determine dacă persoana respectivă distribuie știri false.
”Nu este neobișnuit ca o persoană să mintă doar pentru faptul că nu este de acord cu o poveste sau pentru a viza o anumită publicație.” – a mai spus Lyons
Facebook va oferi un scor de credibilitate între 0 și 1 pentru utilizatorii săi.
Lyons a spus că acestă mișcare îi va ajuta să promoveze surse de știri credibile.
”Unul din indicii este modul în care oamenii interacționează cu articolele. De exemplu: dacă cineva ne-a oferit feedback cu privire la un articol fals și acest lucru a fost verificat de o persoană abilitată, vom avea mai multă încredere în viitoarele feedback-uri oferite de acea persoană, decât într-o persoană care raportează o mulțime de articole ca fiind false, dar multe dintre acestea se dovedesc a fi adevărate”
”Îmi place să glumesc spunând că, dacă lumea ar raporta numai știri false, acest job ar fi mult prea ușor! Lumea raportează lucruri doar pentru că nu sunt de acord cu ele.”
a spus Lyons