Un profil de utilizator este o colecție de setări care permit fiecărui utilizator al unui calculator să își personalizeze interfața sistemului de operare după bunul plac. Toate aceste setări, ce includ, wallpapere, screen savere, cursori, sunete pentru diverse notificări și multe altele precum și diverse personale sunt salvate în directorul C:\Users\<user name>.
Uneori se întâmplă ca atunci când un utilizator încearcă să se logheze să primească mesajul We can’t sign into your account și notificarea You’ve been signed in with a temporary profile, după care utilizatorul se loghează într-un profil temporar (ex: C:\Users\TEMP), în loc să se logheze pe profilul său din directorul C:\Users\<user name>.
We can’t sign into your account
This problem can often be fixed by signing out of your account and then signing back in. If you don’t sign out now, any files you create or changes you make will be lost.
You’ve been signed in with a temporary profile.
You can’t access your files, and files created in this profile will be deleted when you sign out. To fix this, sign out and try signing in later. Please see the event log for more details or contact your system administrator.
Atât timp cât utilizatorul va fi logat pe profilul temporar, acesta nu va avea acces la setările și fișierele personale asociate profilului său de utilizator și orice modificare făcută pe acest profil nu va fi salvată la delogare sau restartarea calculatorului.
Cum rezolvăm problema profilului temporar?
Odată ce un utilizator s-a logat pe un profil temporar, e foarte posibil ca de fiecare dată când mai încearcă să se logheze, sistemul de operare să îl logheze automat în profilul temporar.
Pentru a putea reaccesa profilul său utilizatorul trebuie să parcurgă următorii pași:
Cum să citești logurile pentru erorile User Profile Service
- Deschide Event Viewer (folosind comanda eventvwr.msc din Run…), și din meniul din stânga deschideți Windows Logs și Application.
- Click dreapta pe Application și selectați din meniu opțiunea Find tastați 1511 și click pe butonul Find Next.
- Închideți fereastra Find și analizează detaliile Event ID-ului. Repetă căutarea dacă este cazul.
Atenție! Înainte de a continua, ca măsură de siguranță suplimentară, faceți o copie de rezervă a conținutului directorului profilului de utilizator C:\Users\<user name>.
Ce trebuie să faceți?
- Restartează calculatorul de 4 ori – de fiecare dată lăsând calculatorul să intre în Desktop până dați restart. În unele cazuri funcționează.
- Din profilul temproar în care sunteți logat deschideți Command Prompt.
- Introduceți următoarea comandă și apăsați tasta Enter.
- whoami /user
- Notați undeva ake SID (Security Identifier) al acestui cont. Acesta este de forma S-1-5-21-….-1001 și veți avea nevoie de el la pașii următori.
- Dacă acest profil de utilizator este unul standard, va trebui să vă delogați și să vă conectați cu un profil de administrator.
- Apăsați tastele Win + R pentru a deschide aplicația Run…, scrieți regedit și apăsați tasta Enter.
- Dacă apare o fereastră a User Account Control (UAC) dați click pe butonul Yes.
- Navigați până la dosarul ProfileList aflat în locația de mai jos din Registry Editor.
- HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList
- HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList
- În partea din stânga deschideți dosarul ProfileList și verificați dacă SID-ul de la pasul 4 apare (și) cu extensia .bak
- În cazul în care:
- SID-ul apare fără extensia .bak urmați instrucțiunile de la pasul 11
- SID-ul apare doar cu extensia .bak urmați instrucțiunile de la pasul 12
- SID-ul apare și cu extensia .bak urmați instrucțiunile de la pasul 13
- SID-ul apare fără extensia .bak
- Click pe SID-ul profilului dumneavoastră, apoi în partea dreaptă dați dublu click pe ProfileImagePath Pentru a modifica adresa
- Introduceți adresa corectă (ex: C:\Users\vasil) și dați click pe OK.
- Puteți vedea numele dosarului profilului în directorul C:\Users. De obicei numele dosarului profilului este același cu numele contului
- În cazul în care directorul profilului nu mai există (ex: a fost șters), atunci puteți șterge și SID-ul în loc să recreați directorul profilului și duceți-vă la pasul 14. În această situație este ca și cum ați recrea profilul de la zero.
- Tot în SID-ul profilului dumneavoastră, verificați dacă valoarea DWORD a parametrului State este 0. Dacă aceasta nu este 0, dublu click pe State și setați valoarea 0.
- SID-ul apare doar cu extensia .bak
- Click dreapta pe SID-ul profilului dumneavoastră, apoi click pe Rename și ștergeți extensia .bak
- Apoi în partea dreaptă dați dublu click pe ProfileImagePath Pentru a modifica adresa
- Introduceți adresa corectă (ex: C:\Users\vasil) și dați click pe OK.
- Puteți vedea numele dosarului profilului în directorul C:\Users. De obicei numele dosarului profilului este același cu numele contului
- În cazul în care directorul profilului nu mai există (ex: a fost șters), atunci puteți șterge și SID-ul în loc să recreați directorul profilului și duceți-vă la pasul 14. În această situație este ca și cum ați recrea profilul de la zero.
- Tot în SID-ul profilului dumneavoastră, verificați dacă valoarea DWORD a parametrului State este 0. Dacă aceasta nu este 0, dublu click pe State și setați valoarea 0.
- SID-ul apare și cu extensia .bak
- Click dreapta pe SID-ul profilului dumneavoastră fără extensia .bak și click pe Delete, apoi pe Yes pentru confirmare
- Click pe SID-ul profilului dumneavoastră cu extensia .bak apoi click pe Rename și ștergeți extensia .bak
- apoi în partea dreaptă dați dublu click pe ProfileImagePath Pentru a modifica adresa
- Introduceți adresa corectă (ex: C:\Users\vasil) și dați click pe OK.
- Puteți vedea numele dosarului profilului în directorul C:\Users. De obicei numele dosarului profilului este același cu numele contului
- În cazul în care directorul profilului nu mai există (ex: a fost șters), atunci puteți șterge și SID-ul în loc să recreați directorul profilului și duceți-vă la pasul 14. În această situație este ca și cum ați recrea profilul de la zero.
- Tot în SID-ul profilului dumneavoastră, verificați dacă valoarea DWORD a parametrului State este 0. Dacă aceasta nu este 0, dublu click pe State și setați valoarea 0.
- Închideți Registry Editor
- Restartați calculatorul și logați-vă în contul pentru care se crease profilul temporar.