După o lungă așteptare, în sfârșit, luni 13 decembrie, mi-a sosit mașina. Cine a zis că ziua de 13 aduce ghinion?
În prima zi am făcut aproape 100 de KM și, tot atunci, am început demersurile pentru înmatricularea noii mașini
Fiind vorba de o mașină nouă primești din prima zi toate actele necesare demarării procedurii de înmatriculare și nu numai. Acestea sunt:
– Cartea de Identitate a Vehiculului (CIV)
– Factura fiscală
– Certificatul de conformitate
– Manualul de utilizare
– Carnetul de garanție – în care se trec reviziile și toate intervențiile ce au avut loc în service-urile autorizate
– Procesul verbal de predare-primire
– Autorizația provizorie de circulație împreună cu numere roșii valabilă 90 de zile, timp în care nu e nevoie de rovinietă și nu poți ieși cu mașina din țară până nu ai numerele permanente
– Asigurarea RCA și opțional CASCO – valabile din momentul achiziției (nu de a doua zi ca în cazul celor cumpărate ulterior pe persoană fizică sau juridică)
– Opțional contractul de prestări servicii pentru extra-garanție sau alte servicii opționale achiziționate
Având deja RAR-ul și ITP-ul făcut din fabrică, al doilea fiind valabil 3 ani, nu rămâne de făcut decât 3 lucruri:
1. transcrierea datelor proprietarului în Cartea de Identitate a Vehiculului
2. declararea mașinii la Fisc
3. depunerea actelor la Poliție în vederea înmatriculării
Nimic mai simplu, trebuie să te prezinți cu Cartea de Identitate a Vehiculului și cu buletinul în orice Birou de copiat acte. Prețul acestei operații este de 10 lei.
Cu Cartea de Identitate a Vehiculului completată, Factura fiscală, Procesul verbal de predare-primire și buletin, toate copiate în triplu exemplar, se completează declarația Model 2016 ITL-005 pe care îl găsiți la Administrația Fiscală.
Chiar dacă Factura Fiscală a fost emisă mai devreme ( în cazul meu pe 26 noiembrie), pe declarație se completează data în care efectiv s-a intrat în posesia autoturismului (în cazul meu 13 decembrie).
De aceea este nevoie și de procesul verbal de predare-primire, pentru a nu plăti impozit de la o dată anterioară intrării în posesie a bunului.
Odată completată și depusă declarația la Fisc vi se dă un bilet cu un număr de dosar și cu un termen de soluționare de 3 zile lucrătoare.
Chiar dacă actele sunt gata în 3 zile lucrătoare de la depunerea acestora, este recomandată ridicarea lor cât mai aproape de data la care sunteți programat pentru înmatriculare la Poliție.
Programarea la ghișeu se face pe site-ul DRPCIV, aici. După selectarea Județului, se alege opțiunea Înmatriculare vehicul (neînmatriculat în România).
După completarea numelui, a prenumelui, adresei de email și a seriei de șasiu, se alege o dată și o oră pentru prezentarea dosarului la ghișeu
Momentan încă nu m-am programat la Poliție pentru înmatriculare, pentru că încă nu am toate actele necesare înmatriculării.
Toate actele de care am nevoie sunt:
– Dovada de plată a taxei de rezervare a numărului vechi de înmatriculare, detalii aici
– Plăcuțele de înmatriculare pentru care s-a plătit taxa de rezervare – acestea se vor restitui pe loc solicitantului dacă acestea îndeplinesc cerințele impuse de standardele în vigoare, iar combinația numărului de înmatriculare nu a fost restricționată conform legii
– Dovada de plată a taxei de eliberare a certificatului de înmatriculare, ce poate fi plătită atât la Fisc, cât și pe Ghișeul.ro
– Asigurarea RCA
– Factura Fiscală
– Dovada înscrierii la Fisc
– O cerere de înmatriculare
– Buletin (copie + original)
– Cartea de Identitate a Vehiculului (copie + original)