Din cauze numeroaselor sancțiuni impuse Huawei, compania a înregistrat o scădere masivă a activității sale principale de smartphone-uri. Acum, un executiv Xiaomi a dezvăluit ce mărci au profitat de această situație.
Lu Weibing, președintele grupului Xiaomi, a dezvăluit că gigantul tehnologic chinez și-a pierdut aproximativ 80 de milioane de clienți din cauza sancțiunilor. Pentru cei care nu știu, Huawei a fost separat de furnizorul său principal de cipuri TSMC, care i-a fabricat SoC-urile Kirin brevetate, pierzând totodată accesul la furnizorii săi de la care și-a aprovizionat tehnologia din SUA. Cu alte cuvinte, operațiunile de smartphone ale companiei au fost practic paralizate, ceea ce a dus la scăderea drastică a cotei de piață.
Brandul a fost odată al 2-lea ca mărime producător pentru smartphone-uri din lume, dar a înregistrat o scădere rapidă în urma acestor sancțiuni din SUA. Înalt oficial Xiaomi a dezvăluit că din cei 80 de milioane de utilizatori pe care Huawei i-a pierdut, 50 de milioane au mers la Xiaomi. Pe de altă parte, compania pierduse 20 de milioane din baza de clienți în fața producătorului de iPhone, Apple, iar restul de 10 milioane au fost achiziționate de fosta sa subsidiară, Honor.
Acest lucru indică din nou ce succes a avut Huawei pe piața chineză, deoarece absența sa a lăsat un gol masiv pe care alte mărci s-au grăbit să-l umple. Cota de piață a fost rapid preluată de companiile rivale, majoritatea dintre ele înregistrând o creștere notabilă în ultimii ani. . Deși, în urma diverselor probleme din lanțul de aprovizionare și factori economici, piața smartphone-urilor în general este încă în declin.