ParcariParcari

Pe modelul un nou an, o nouă taxă, Consiliul Local al municipiului Ploiești, ne-a pregătit, în baza hotărârii nr. 521 din 19 decembrie o nouă taxă.

Sub pretextul de a curăța toate terenurile (aparținând domeniului public sau privat al statului sau al unităților administrativ teritoriale) de autoturismele fără stăpân sau abandonate, Cosiliul Local a hotărât taxarea anuală a locurlor de parcare.

Care sunt parcările vizate de această hotărâre?

Locurile de parcare situate la mai puțin de 30 m de frontul imobilelor utilizate de locatari, ce vor fi amenajate de Primăria Municipiului Ploiești.

Ce parcări sunt exceptate de această hotărâre?

Fac excepție parcările cu plată, trotuarele, căile de circulație și spațiile verzi.

Cum se vor atribui locurile de parcare?

Se va atribui câte un loc de parcare pentru fiecare apartament sau spațiu cu altă destinație decât cea de locuință.

Cine este exceptat de la atribuirea locurilor de parcare?

Singurele persoane exceptate de la atribuirea locurilor de parcare sunt sunt cele care dețin garaje pe domeniul public sau privat.

Când vor fi atribuite locurile de parcare?

Locurile de parcare vor fi atribuite sau licitate numai după amenajarea, semnalizarea verticală și orizontală și numerotarea acestora de către Societatea Servicii de Gospodărire Urbană Ploiești S.R.L.

Cât vor costa abonamentele anuale?

Tarifele de parcare pentru reședință sunt:
Zona A – 150 lei/an
Zona B – 140 lei/an
Zona C – 130 lei/an
Zona D – 120 lei/an

Ce se întâmplă dacă există mai puține locuri de parcare decât solicitanți?

În cazul în care sunt mai mulți locatari care solicită loc de parcare decât parcările disponibile, aceștia vor licita locurile de parcare.

În ce situație se poate evita licitarea locului de parcare?

În cazul în care numărul de solicitanți este mai mic decât numărul de locuri de parcare amenajate, se pot atribui locuri de parcare și pentru locatari persoane fizice sau juridice din imobilele apropiate care nu au primit locuri de parcare în reședința aferentă acestora.

Ce acte sunt necesare pentru atribuirea unui loc de parcare?

În vederea participării la procedura de atribuire/licitație, solicitanții vor depune la Asociația de Proprietari următoarele documente:

Pentru persoane fizice:
1) Cerere;
2) Documente privind domiciliul/reședința:
a) copie B.I./C.I.
b) act de proprietate / contract de închiriere în imobilul aparținând Asociației de proprietari / contract de donație sau certificat de moștenitor
3) Copie după certificatul de înmatriculare al autovehiclului/autovehiculelor deținute în proprietate sau în folosință
4) Documente privind dreptul de proprietate/folosință (utilizare) a autovehiculului:
a) contract de leasing
b) contract de donație
c) certificat de moștenitor
d) contract de comodat în formă autentică, cu excepția rudelor de gradul I
5) Certificat de încadrare într-o grupă de handicap (dacă e cazul)
6) Dovada că este veteran de război, membru A.F.D.P.R. sau beneficiar al prevederilor Legii nr. 189/2000 sau orice alte documente care dovedesc încadrarea în prevederile unor alte acte normative și Hotărâri ale Consiliului Local Ploiești (dacă este cazul)
7) Cuponul de pensii (soț + soție) pentru acordarea reducerii în cazul pensionarilor (dacă e cazul)
8) Declarație pe propria răspundere că nu deține garaj amplasat pe domeniul public
9) Dovada achitării taxelor și impozitelor locale

Pentru persoane juridice:
1) Cerere
2) Act de proprietate, contract de închiriere în imobil
3) Certificat emis de Registrul Comerțului care să ateste că societatea nu este radiată din evidențele Registrului Comerțului, nu mai vechi de 30 de zile la data licitației.
4) Copie după certificatul de înmatriculare al autovehiclului/autovehiculelor deținute în proprietate sau în folosință
5) Copiile după documentele doveditoare vor fi semnate pentru conformitate pe proprie răspundere de către reprezentantul legal al persoanei juridice
6) Dovadă ANAF și SPFL că nu are restanțe la bugetul de stat și local.

Cine va solicita înființarea parcărilor de reședință?

Președinții Asociațiilor de Proprietari vor solicita societății Servicii de Gospodărire Urbană Ploiești S.R.L. înființarea unor parcări de reședință și vor depune documentele la societatea Servicii de Gospodărire Urbană Ploiești S.R.L.

Când și unde se va face plata abonamentului?

Plata abonamentului se va face până la data de 31 ianuarie a fiecărui an pentru anul în curs la caseria Servicii de Gospodărire Urbană Ploiești S.R.L.

Cine va duce la îndeplinire prevederile acestei hotărâri?

Societatea Servicii de Gospodărire Urbană Ploiești S.R.L.
Direcția Tehnic-Investiții
Direcția Generală de Dezvoltare Urbană
Direcția Gestiune Patrimoniu
Poliția Locală Ploiești
Direcția Economică
Direcția Administrație Publică, Juridic-Contencios, Achiziții Publice, Contracte

Cine va informa publicul despre pevederile acestei hotărâri?

Direcția Administrație Publică, Juridic-Contencios, Achiziții Publice, Contracte

Ce vom găsi în articol?

Concluzii

Deși în teorie această hotărâre are ”intenții bune”, ceva îmi spune că va aduce mai multe dezavantaje decât avantaje.

Avantaje

Să începem cu partea plină a paharului…

Principalul și cam singurul avantaj ar fi că parcările din jurul blocurilor vor fi mult mai aerisite și că (în teorie) fiecare ar avea locul lui de parcare.

Nu de puține ori parcărie blocurilor sunt supraaglomerate și după anumite ore este aproape imposibil să găsești loc de parcare în apropiere.

Dezavantaje

Lista dezavantajelor este mult mai mare din păcate:

  1. Prețul parcărilor va crește de la an la an…
  2. În cazul unei licitații, prețul poate urca la orice sumă, iar mulți proprietari nu iși vor permite participarea la licitație
  3. Impozitele vor trebui plătite obligatoriu până pe 31 ianuarie pentru a putea depune actele necesare participării la atribuirea locurilor de parcare
  4. în cazul în care te va vizita cineva din alt oraș (și nu numai) nu va avea loc unde să parcheze
  5. Dacă îți va ocupa altcineva locul de parcare….

Iar lista poate continua…

Documentul integral poate fi consultat aici.

De Madalin

15 comentarii la „Cât vor costa parcările din fața blocurilor din Ploiești?”
  1. Salut, dacă am o locuință în Ploiesti dar autovehiculul este înmatriculat în afara Ploieștiului , pot sa depun cererea pentru atribuirea locului de parcare?

    1. Salut, la cum e formulată legea acum, nu.
      Trebuie că mașina să fie înmatriculată pe aceeași adresă la care se face cererea pentru locul de parcare, lucru firesc de altfel.
      În caz contrar, s-ar crea haos.

  2. Buna ziua! Mi-e foarte greu sa cred ca se va aplica aceasta hotarare, dar…până atunci, cum facem cu samsarii care si-au mutat mașinile din parcarile supermarketurilor in parcarile blocurilor si ocupa 5 spatii dintr-un foc, iar daca pleaca cu una dintre masini sau mai multe, pun pe diagonala altele astfel incat sa blocheze locurile, de parcă mamele lor le-au fatat acele locuri de parcare…exista vreo cale de acțiune legală împotriva lor?

    1. Buna ziua!

      În momentul în care se va face licitația pentru locurile de parcare, cei care au mai multe mașini vor trebui să liciteze câte un loc de parcare pentru fiecare mașină în parte.
      Ceea ce nu știu dacă o să le convină având în vedere că nu le vor ține prea mult.
      Părerea mea este că dacă se va aplica această lege, numărul samsarilor va scădea.
      De asemenea, vor dispărea mașinile abandonate.
      Astea fiind cam singurele beneficii ale acestei legi.

      1. Multumesc! Eu una sper sa se aplice si sa-i calce pe cap pe acești nesimțiți care nici macar întreținerea nu si-o plătesc, dar înșiră mașinile în fața blocului. Totusi, poliția locală poate face ceva daca i se aduce la cunostinta acest aspect?

          1. E o procedura mai grea pentru ridicarea masinii. Trebuie intai anuntat SGU, apoi notificat proprietarul, cam toate acestea dureaza 6-7 luni, apoi se ridica masina.

      2. Inițial se va atribui câte un loc de parcare pentru fiecare proprietar. Dacă mai raman locuri vor primi si al doilea loc. Ma îndoiesc că cei care cumpără și vând mașini le au pe numele lor.

        1. Contract de vânzare cumpărare se face între toți cei care la un moment dat dețin acea mașină.
          Altfel, cel care se ocupă de vânzarea de mașini nu va putea revinde…
          În funcție de timpul scurs între cumpărarea mașinii de la vechiul proprietar și revinderea acesteia către noul proprietar, cel care vinde va trebui să mai schimbe talonul și numărul de înmatriculare.

  3. Salut. Ceva vesti noi despre licitatia pentru locurile de parcare? Momentan au aparut locuri „cumparate” pentru persoane cu handicap.

      1. Buna ziua,
        Aveti idee daca se „dezgheata” in viitorul apropiat proiecttul?
        Nu am reusit sa gasesc alte informatii noi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *