De câțiva ani îmi doream să schimb mașina și pentru că am ajuns la concluzia că (în cazul meu cel puțin) nu se mai rentează să iau mașină la mâna a doua, am decis să iau o mașină nouă.
După cum spuneam. nu cu mult timp în urmă, aștept să îmi sosească o mașină nouă. Este vorba de o Dacia Sandero (nu Stepway) cu cutie automată.
Înainte să dau comandă, am fost la test-drive la Serus Ploiești, pentru că era în drumul meu spre muncă.
Inițial voiam varianta Stepway (în special pentru garda la sol de 20 cm), așa că am programat un test-drive, pe un Sandero Stepway cu cutie manuală (asta aveau disponibil).
După ce am testat mașina, am realizat că nu mă simt atât de confortabil (în siguranță) în Stepway. Din cauză gărzii la sol mare combinată cu greutatea mașinii, aceasta nu se ”așeza pe șosea” atât de bine pe cât mi-aș fi dorit.
La circa o săptămână după acest test-drive, s-a ivit ocazia să testez și varianta clasică Sandero cu cutie automată CVT.
Comandarea mașinii
La câteva zile după cel de-al doilea test-drive, pe 7 iulie, am dat comandă de mașină: Dacia Sandero Comfort TCE 90 CVT , cu toate dotările posibile (mai puțin volan îmbrăcat în piele):
- Geamuri electrice spate
- Pachet Confort 1
- Frâna de parcare asistata electric
- Card mâini libere
- Consola înaltă (cu cotieră centrală si spațiu depozitare)
- Scaun șofer reglabil pe înălțime
- Bușon rezervor fără cheie
- Pachet Parking 2
- Senzori față & spate
- Camera video marșarier pentru asistenta la parcare
- Senzor unghi mort
- Pachet scaune încălzite
- Aer condiționat cu reglaj automat
- Scaune față încălzite
- Afișaj de bord TFT
Am fost informat că mașina este produsă în fabrica din Maroc și că va dura 3 luni până va fi gata și voi intra în posesia ei pe la sfârșitul lunii septembrie. Aveam dată de ieșire din fabrică 9 septembrie plus încă vreo 2 săptămâni pentru transport.
Am zis ok, oricum nu aveam toți banii strânși la momentul acela.
Am plătit un avans de 5%, prin ordin de plată la BRD, pentru ca mașina să fie fabricată.
Înscrierea în programul Rabla
La momentul comenzii mai erau circa 8000 de tichete Rabla disponibile.
Pentru înscrierea în program am avut nevoie de un Certificat Fiscal pentru a confirma că nu am datorii la impozit. Găsiți detalii privind modul de obținere al acestui certificat aici.
Pentru că am dus altă mașină la Rabla, a mai fost nevoie de certificat fiscal din partea proprietarului acelei mașini precum și copii după talon și buletin.
Actele acelea le-am dus 2 săptămâni mai târziu, când mai rămăseseră circa 1300 tichete Rabla disponibile.
Pe 21.07 s-a făcut rezervarea tichetului Rabla de către agenta de la Serus, moment din care aveam circa o lună jumătate timp să casez mașina înscrisă pentru Rabla (lucru de care se ocupă tot cea de la Serus).
Timpul de așteptare
La sfârșitul lunii august, știind că îmi vine mașina în vreo 3 săptămâni și că în prima săptămână plec în Italia, am vândut mașina mea și am scos-o de la impozit.
De asemenea, înainte de a pleca în concediu, am achitat și diferența pentru mașina nouă.
Dacă până aici totul a decurs bine, de aici au început problemele.
Se apropia termenul de ieșire din fabrică al mașinii, iar mașina veche era în curtea dealerului necasată. După mai multe insistențe și întrebări mașina aceea a fost casată tocmai în septembrie.
Din fericire, nu am pierdut voucherul Rabla.
Am fost sunat chiar pe 9 septembrie, de către agenta de la Serus să îmi confirme casarea mașinii, cu ocazia asta am întrebat-o care este este statusul mașinii mele?
După ce a verificat în sistem, mi-a spus că:
Astăzi iese mașina din fabrică și este pusă pe transport.
Zic perfect.
Amânarea
Mă întorc din concediu și marți pe 14 septembrie îi dau mesaj pe WhatsApp șă o întreb cam cât durează până ajunge mașina în țară?
După vreo oră, primesc următorul mesaj:
Datorită situației actuale existența in toate uzinele Dacia, cauzată de lipsa de piese și componente, toate mașinile suferă modificări ale termenelor de fabricație. Mașina Dvs a fost afectată și ea de acest lucru, astfel încât , termenul maxim de sosire in țara este săptămâna 49. In măsura in care depozitul va fi alimentat, se va reveni asupra acestui termen. Momentan urmărim evoluția lor zilnică . Va țin la curent . Mulțumesc
Vineri, pe 17 septembrie m-am dus la Serus și am luat la întrebări agenta:
Unde e mașina care a ieșit din fabrică pe 9 septembrie?
A zis că așa îi apărea în sistem, că nu avea de unde să știe că întârzie, că o fi că o pății…
Am cerut despăgubiri / mașină pe perioada de întârziere. A zis că nu se poate, că să sun la Vocea Clientului Dacia…
Tot vineri am sunat la Dacia și le-am povestit situația, Mi-au zis că mă va contacta cineva telefonic de la ei și :
”să vadă dacă e cazul de despăgubiri”
Reclamația la OPC
Duminică, pe 19 septembrie, am făcut reclamație la Protecția Consumatorului.
Pe 28 septembrie am revenit cu apel la Vocea Clientului Dacia, pentru că nu mă sunase nimeni. Am spus că am făcut o sesizare.
A găsit repede sesizarea și a zis ceva de genul:
Dar nu v-a contactat nimeni?
Nu ați intrat în posesia mașinii?
Că în sistem arată termen estimativ de ieșire din fabrică 21 septembrie.
”Mi-a picat fața”, și am zis că a doua zi o sun pe agenta de la Serus.
Pe 29 septembrie, până să apuc să sun la Serus, m-au sunat cei de la Dacia, să îmi spună că:
noul termen de ieșire din fabrică este 4 octombrie si că de data asta nu ar mai trebui să se amâne termenul pentru că fabrica s-ar fi aprovizionat cu toate piesele necesare.
Bineînțeles că zilele trecute am văzut o știre cu Uzina de la Mioveni (de această dată), care se închide fix pe 4 și pe 5. Da, nu este aceeași fabrică, dar ceva mă face să cred că dacă se închide una se (cam) închid toate.
Luni, pe 4 octombrie am sunat agenta de la Serus, care mi-a respins apelul, ca apoi sa îmi aducă la cunoștință … o nouă amânare
Pe 11 octombrie am sunat din nou la Dacia și mi s-a spus că mașina va ajunge la Serus la sfârșitul lunii noiembrie, că uzina lucrează 2 zile pe săptămână, că nu e vina lor, că alte mașini au termen de livrare ianuarie, februarie, că poate dura până la 1 an…
Pe 18 octombrie am revenit cu telefon și din ”fericire” nu se mai decalase termenul de livrare (încă).
Mailul de mulțumire
Pe 20 octombrie pe la 6 dimineața am primit 2 mailuri de la Dacia de mulțumire pentru comanda făcută (de parcă de asta aveam nevoie)
Pe 22 octombrie, am sunat iar la Dacia și bineînțeles că termenul de livrare s-a amânat din nou pentru decembrie.
Livrarea mașinii
Sătul de amânările și scuzele reprezentaților Dacia, o bună bucată de vreme nu am mai sunat (în special pentru a nu mă enerva și mai tare).
Sâmbătă, 27 noiembrie, mi-am făcut curaj și am dat telefon la Dacia, însă pentru că era sâmbătă și nu era nimeni care să poată verifica stadiul comenzii, astfel a trebuit să revin luni.
Luni, pe 29 noiembrie, când am revenit cu telefon, am primit fericita veste că… mașina este pusă pe transport și că urmează să ajungă în showroom pe 10 decembrie.
O săptămână mai târziu, pe 6 decembrie, am sunat-o direct pe agenta de la Serus. După 3 apeluri respinse, am primit un SMS că ”nu e la birou și că revine cu telefon în 30 de minute”.
Bineînțeles că nu a mai sunat. După ce am sunat și am dat în sfârșit de ea, mi-a confirmat că mașina se află în Portul din Constanța și că e programat transport pentru ea direct în Showroom pentru zilele următoare. Pe vapor se mai află un Sandero din Maroc, care are cutie manuală. Sper să nu stea în vamă cât mi-au stat produsele comandate din Marea Britanie, detalii aici.
Ziua de vineri 10 decembrie, a fost…într-un mare fel:
- Pe la 10 dimineața am sunat agenta de la Serus. De data aceasta a răspuns din prima. Mi-a zis că sunt ceva mașini în curte și că revine în 15 minute. Nu a mai revenit.
- Pe la 12 sun iar. Îmi închide apelul, apoi îmi scrie pe WhatsApp…
După lungi discuții pe care nu mai are sens să le expun aici, luni 13 decembrie am ridicat mașina.
Livrarea anvelopelor
Pentru că mașina vine cu anvelope de vară, i-am cerut și confirmarea dimensiunilor acestora pentru a mă interesa de anvelope de sezon.
După mai multe calcule și întrebări în stânga și dreapta, pe 7 decembrie, pe modelul ”îmi iau potcoavele și calul e în târg..”, am comandat aceste anvelope All season. Sper să am norocul ca cele 2 livrări să se sincronizeze cumva.
Livrarea anvelopelor a fost o adevărată aventură în sine, cu atât mai mult cu cât a fost făcută prin Sameday.
”Normal” că nu am primit niciun apel / SMS / mail pe 10 decembrie, iar de sunat in Call Center nu avea rost:
- se stătea minim 30 de minute în așteptare
- erai mereu al 20+ apelant
- iar la sfârșit după ce se auzea o voce șoptită la volum -5, se închide apelul
Pe 11 decembrie dimineață, când să plec de acasă, primesc un telefon… de la Sameday să mă întrebe dacă găsește pe cineva acasă.
După câteva ore, când în sfârșit au venit cu anvelopele, mă întrebau dacă am primit SMS.
Buna ziua. Sunt cam in aceeasi situație ca dumneavoastra, si chiar ma gandeam daca putem sa facem ceva. Termenul inițial pentru ieșirea din fabrica la mine era 28 Septembrie, apoi 12 Octombrie, cei de la Vocea clientului mi-au spus ca se amâna pana pe 27 Octombrie. Astept un raspuns, daca puteti. Multumesc!
Bună ziua.
La mine a ajuns termenul estimativ de livrare la sfârșitul lunii noiembrie. Și am zis că dacă mai îmi decalează termenul cer banii înapoi.
Am vorbit și cu un avocat și spunea că dacă nu e nimic stipulat în contract nu voi avea sorți de izbândă
Prietene, sa-ti spun ceva: am dat comanda cu plata 5% avans, pe 13 aprilie 2021 la un Stepway CVT. Masina am ridicat-o pe 18 noiembrie 2021. 6 luni de asteptare!!!Din start mi-a spus dealerul ca cel putin 3 luni dureaza toata chestia. S-au facut 6 luni din cauza lipsei de semiconductori de pe plan mondial, in fapt, criza fiind cauzata de marii producatori care si-au mutat productia de componente semiconductoare in China…Se pare ca va fi mai rau.Ar trebui sa te consideri norocos!!!
Ai bagat batul prin gard, cum se spune si ai primit reversul :)). Am avut si eu corespondenta cu directorul de vanzari de la dealerul din Bucuresti dar cand mi-a zis ca a iesit din fabricatie, iesise din fabricatie. Cand mi-a zis ca vine in doua zile a venit in doua zile.
Totul este relativ si in nebunia asta de lume ninic nu este batut in cuie, totul “curge” si se schimba de la un minut la altul!!
S-o stapanesti sanatos masina si sa te bucuri de ea!!!
La mine problema a fost că nu mi-a spus de la început că poate întârzia să știu ce am de făcut, plus că m-a presat să îi aduc mașina pentru rabla, rămânând astfel fără mașină
Acelasi lucru am patit si eu , 16aug.2021 am dat comanda de un sandero stepway, dupa 6 luni de “nimic” din partea reprezentantei am inceput sa sun sa fiu lamurit ce se intampla, mi s-a confirmat ca masina e fabricata si ca ajunge in Bucuresti pe 18feb.2022, cu 2 zile inainte am primit avizul platii finale si am facut si plata, sunt in 7mar.2022 si inca nu am o data de livrare, reprezentanta si vocea clientului nu ma ajuta cu nimic dau vina din stanga in dreapta. 😦