Din 11 decembrie, nu mai vinde licențe perpetue cu produsele VMware. VMware, a cărei achiziție de 61 de miliarde de dolari de către Broadcom s-a încheiat în noiembrie, a anunțat, de asemenea, luni că nu va mai vinde suport și abonament (SnS) pentru produsele VMware cu licențe perpetue. În continuare, VMware va oferi doar licențe sau abonamente pe termen, conform postării sale pe blogul VMware.

Clienții VMware cu licențe perpetue și contracte de asistență active le pot folosi în continuare. VMware „va continua să ofere asistență așa cum este definit în angajamentele contractuale”, a scris Krish Prasad, vicepreședinte senior și director general al Diviziei Cloud Foundation a VMware. Dar când termenii SnS ai clienților se termină, aceștia nu vor avea niciun fel de asistență.

Broadcom speră că acest lucru îi va obliga pe clienți să se aboneze și oferă „stimulente de preț pentru upgrade” care nu au fost detaliate în blog pentru clienții care trec de la licențierea perpetuă la un abonament.

Lista de produse afectate cuprinde:

  • VMware Aria Automation
  • VMware Aria Suite
  • VMware Aria Operations
  • VMware Aria Operations for Logs
  • VMware Aria Operations for Networks
  • VMware Aria Universal
  • VMware Cloud Foundation
  • VMware HCX
  • VMware NSX
  • VMware Site Recovery Manager
  • VMware vCloud Suite
  • VMware vSAN
  • VMware vSphere

Servicii pe bază de abonament

Broadcom urmărește să crească EBITDA (câștigurile înainte de dobânzi, impozite, depreciere și amortizare) VMware de la aproximativ 4,7 miliarde de dolari la aproximativ 8,5 miliarde de dolari în trei ani, în mare parte prin schimbarea modelului de afaceri al companiei către abonamente, Tom Krause, președintele Broadcom Software Group , a declarat în timpul unui apel pentru câștiguri din 7 decembrie, potrivit Forbes.

„Această schimbare este următorul pas firesc în strategia noastră pe mai mulți ani pentru a facilita consumul clienților atât de ofertele noastre existente, cât și de noile inovații. VMware consideră că un model de abonament sprijină clienții noștri cu inovația și flexibilitatea de care au nevoie atunci când își desfășoară activitatea. transformări digitale”, a spus blogul VMware.

Îngrijorările clienților și ale partenerilor

Pe blogul VMware scrie că „industria a adoptat deja abonamentul ca standard pentru consumul de cloud”. De ani de zile, furnizorii și investitorii de software și chiar hardware au împins partenerii furnizorilor de soluții IT și clienții către modele de venituri recurente. Cu toate acestea, VMware și-a construit o mare parte a afacerii pe modelul de licență perpetuă. După cum a menționat The Stack, VMware a remarcat în februarie că licențierea perpetuă a fost „cel mai renumit model” al companiei.

„Investiții previzibile” sunt, de asemenea menționate, dar este greu de imaginat o cheltuială mai previzibilă decât să plătești pentru ceva o dată și să ai acces la acesta pe termen nelimitat (presupunând că vei continua să plătești orice costuri de asistență). Acum, VMware și partenerii săi vor trebui să convingă clienții că finanțele lor își pot permite o nouă cheltuială lunară pentru ceva pentru care credeau că a fost plătit.

Reamintesc faptul că la începutul lunii decembrie, Broadcom a concediat circa 2800 de angajați VMWare.

De Madalin

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *