Cei de la BlueAir au început să întârzie returnarea banilor clienților încă de la începutul pandemiei. Eu am reușit să recuperez banii la mai bine de un an jumătate de la solicitarea de restituire a banilor.
Ce este drept, din cauza pandemiei numărul solicitărilor de restituire a banilor a crescut enorm, punând astfel o presiune pe toate companiile (în special pe cele din domeniul turistic).
„Blue Air de mult lua în calcul ieșirea de pe piață. Conform deciziei ANPC, ei trebuie să dea banii înapoi consumatorilor și să le plătească despăgubiri în termen de 10 zile de la primirea procesului verbal, însă trag de timp. Nu au venit să îl ridice, așa cum era normal. Noi am trimis procesul verbal prin poștă, cu confirmare de primire, iar acum așteptăm să se întoarcă refuzul de primire.
Următorul pas este să afișăm pe geam decizia de amendă. În mod normal, dacă știi că ești nevinovat, vii să ridici procesul verbal și îl contești în instanță, dar dacă nici măcar nu vii să-l ridici, aceasta arată că vrei să tragi de timp. Că poate între timp mai anunți niște curse pe care le anulezi în ultimul moment”
a spus președintele ANPC Horia Constantinescu.
Se pare că nici angajații BlueAir nu își primesc salariile.
„Am primit mailuri de la angajaţi ai Blue Air care ne spun că nu şi-au mai primit banii de trei luni şi ne spun «de unde să dea banii clienţilor dacă nici nouă nu ne dau»”
a susţinut preşedintele ANPC
„Între întocmirea procesului verbal şi stabilirea sancţiunii am avut o întâlnire cu un reprezentant al Blue Air, domnul Năstase, împreună cu comisarii ANPC care au întocmit documentul de control. Ne scotea puţin la tablă şi ne spunea că ar fi greşit să fie sancţionat Blue Air pentru că situaţia financiară este discutabilă. Am discutat punctual situaţia la noi la birou, inclusiv ce s-a întâmplat cu banii consumatorilor.
Au fost 73.000 de consumatori vătămaţi, consumatori vulnerabili, cărora nu li s-au rambursat banii, nici măcar portofelul electronic nu era funcţional. El a admis că acesta este numărul consumatorilor vătămaţi”
a arătat Constantinescu.
BlueAir a primit o amendă de 2 milioane de euro pentru anularea zborurilor
În perioada 30.04.2021-30.04.2022, operatorul economic a anulat 11.289 de zboruri, acestora corespunzându-le 178.405 rezervări, pentru care s-au efectuat plăți în valoare toatală de 66.585.967,68 lei, către consumatori din 20 de state membre ale Uniunii Europene.