Zilele trecute ascultam în mașină în drum spre casă o dezbatere pe DIGI FM legată de recuperarea banilor pe biletele de avion și pe cazările anulate în această perioadă.
Cum industria turismului a paralizat de 2 luni, toate zborurile comerciale și cazările din această perioadă au fost anulate.
Cu toții suntem tentați să ne cerem banii înapoi. Dar este bine să facem asta?
Este o întreagă discuție pe tema recuperării banilor cheltuiți pe vacanțele anulate.
Pe de o parte, este o presiune financiară enormă atât pe lanțurile hoteliere, cât și pe agențiile de turism dar mai ales pe liniile aeriene să returneze banii pe milioane de bilete.
Pe de altă parte, turiștii au plătit bani pe niște servicii pe care nu le-au mai primit și astfel ar fi legal și moral să își recupereze banii.
Numai că acest caz este unul cu totul special, deoarece anularea călătoriilor nu este nici din vina turiștilor și nici companiilor prestatuare de astfel de servicii, ci este din cauza unui factor extern.
Impactul asupra prestatorilor de servicii de turism
Industria turismului este cea mai afectată de această criză.
Nemaiexistând încăsări de 2 luni companiile trebuie să se descurce cu rezervele de bani de care dispun.
Presiunea financiară este și mai mare din cauza faptului că acum sunt asaltate de solicitări din partea turiștilor pentru a își recupera banii pe bilete.
Multe agenții de turism se în află imposibilitate de a își despăgubii clienții sau sunt în pragul de a pune lacătul pe ușă.
În ceea ce privesc companiile aeriene, acestea fie oferă vouchere valabile 1 an pentru ca clienții să își cumpere un alt bilet, fie oferă schimbarea datei de zbor gratuit, fie oferă banii înapoi după un termen lung de așteptare, detalii aici.
Impactul asupra turiștilor
Dacă în cazul companiilor din domeniu, acestea mai sunt ajutate într-o oarecare măsură de guverne și de Uniunea Europeană, turiștii nu mai au acest beneficiu…
Unii vor spune că banii rezervați pentru vacanțe sunt oricum bani pierduți, vorbind la modul general, nu neapărat în situația creată anul acesta.
Însă turistul român este unul dintre cei mai afectați turiști în cazul în care nu își mai recuperează banii pe cazare și bilete de avion.
Motivul este unul foarte simplu venitul. Spre deosebire de alte țări din UE, românii au unul dintre cele mai mici venituri.
Vă invit să faceți un calcul. Nu cu salariul minim pe economie, că este prea trist, cu un salariu mai mare de măcar 3000 lei de exemplu.
Calculați pentru diverse destinații din UE, doar biletele de avion și cazarea pentru 1 persoană. Excludeți din calcul și banii pe care i-ați fi cheltuit acolo și vedeți cât % din salariu reprezintă prețul biletelor de avion și al cazării.
Apoi ca să fie mai realist, din salariul acela scădeți cheltuielile lunare ( facturi, intreținere, mancare, rate, etc).
De aceea, personal consider că este important să își recupereze banii pe cazări și biletele de avion, în măsura în care se poate.
La numărul de telefon 0318210120 nu Răspunde nimeni ci doar robotul care îți spune povestea și apoi se Închide . Cum putem sa aflam ce se întâmpla cu banii dați pe bilete ?
Buna,
Momentan nu se mai poate contacta serviciul de relații cu clienții.
Nu putem decât să așteptăm să finalizeze ei rambursările.