După cum am mai spus, mi-am dorit de câțiva ani să fac un Europe Trip cu mașina. Cu o lună înainte de plecare am făcut și planificarea călătoriei. Acum că excursia s-a încheiat, a venit momentul să trag și concluziile.
Vreau să subliniez de la bun început faptul că în costurile ce le voi prezenta mai jos am inclus doar pe cele de transport cu mașina, excluzând cazări, mâncare și alte cheltuieli ce nu au legătură cu alegerea acestui mijloc de transport.
Drumul din România până în Belgia
Traseul complet din România până în Belgia poate fi consultat aici. Mai jos voi oferi detalii defalcat (cheltuieli combustibil, parcări și taxe de drum) pentru fiecare oprire.
România – Ungaria
Am făcut plinul cu 3 zile înainte de plecare, plin la care am beneficiat, pentru prima oară de reducerea de 50 de bani pe litru, plătind astfel 377,28 de lei în loc de 400. Mai exact, am alimentar 46.34 de litri cu 8.64 lei din care s-au redus 50 de bani pe litru (23.17 lei mai exact)
În drumul către Belgia, am făcut prima oprire în Ungaria, în orașul Seghedin, despre care am scris aici. Înainte să trec granița în Ungaria am vrut să mai alimentez o dată, însă căutând cea mai apropiată benzinărie de graniță m-am trezit la vamă…
Am ajuns la cazare cu o autonomie de 220 Km.
Parcarea în Ungaria
Parcarea de aici era una publică și după ora 8 dimineața trebuia plătită. Însă dat fiind faptul că am ajuns după-amiază în jurul orei 16 și am plecat la 8:09 de la cazare, nu am mai avut cheltuieli cu parcarea.
Dacă plănuiți să stați mai multe zile, trebuie să căutați un hotel cu parcare privată pentru a vă eficientiza costurile.
Ungaria – Austria
Am mai alimentat o dată când am plecat de la cazarea din Ungaria, cu 38.67 litri la prețul de 769.9 forinți, plătind astfel 29.772 forinți (362.32 lei) sau 84.34 euro
Am plecat la 8:09 din Seghedin și am ajuns la 17:30 în Linz.
Parcarea în Austria
În Austria, Hotelul Sovea la care m-am cazat avea parcare privată pentru care trebuia plătit 5 euro / zi.
Austria – Belgia
Știind că mă așteaptă un drum de mai bine de 10 ore până în Belgia, am plecat devreme de la cazare, pe la 06:10 (ora locală), am alimentat înainte să ies din Linz, la un OMV 33.56 litri la prețul de 2.109 euro, plătind astfel suma de 70.78 euro.
Din punct de vedere tehnic această alimentare mi-ar fi ajuns până la cazarea din Antwerp și mi-ar fi rămas o autonomie de 14 Km, dar cum era și normal am mai alimentat o dată în Belgia 44,78 de litri la prețul de 1.985 euro pe litru, plătind astfel 88.89 euro (439.47 lei).
De menționat că în Belgia, nu mai trebuie să interacționezi cu oamenii din benzinărie pentru a alimenta. Lângă pompe există un automat unde trebuie să bagi cardul apoi să selectezi pompa și tipul de combustibil cu care vrei să alimentezi (ca aceasta să se activeze).
Parcarea în Belgia
Având în vedere faptul că hostelul nu avea propria parcare, am ajuns într-o parcare subterană la metrou aproape de cazare, a celor de la Indigo, pe 13 iulie la ora 18:12 și am lăsat acolo mașina până pe 16 iulie la ora 8:30. Pentru această parcare am plătit circa 23 de euro pe zi (un total de 70.8 euro mai exact).
Drumul de întoarcere
Belgia – Germania
Aici voi include cele 2 orașe din Germania în care m-am oprit: Düsseldorf și München.
Prima oprire am făcut-o în Düsseldorf, am plecat la 8:30 din Antwerp și am ajuns pe la 12:20 la cazarea din Düsseldorf, după ce am făcut un ocol pentru a obține sticker-ul verde de acces în oraș.
Am plecat din Düsseldorf la ora locală 8:15 și am parcurs cei 624 Km, în puțin peste 8 ore (cu tot cu opriri), ajungând astfel la hotel la ora locală 16:38.
La intrare în München am mai alimentat odată, 47.45 litri la prețul de 1.899 euro pe litru (în valoare totală de 90.11 euro).
Parcarea din Düsseldorf
Hotelul din Düsseldorf avea parcare proprie, care costa 16 euro pe zi, deci 2 nopți de cazare = 32 euro parcarea.
Parcarea din München
Și hotelul din München (care de fapt era o pensiune) avea parcare proprie, care…surpriză! era GRATIS.
Germania – Austria
Am plecat din München la 8:48 (ora locală) și după doar 2 ore de condus și o distanță de 156 de Km, m-am oprit în Salzburg (ce este la circa 20 Km de granița cu Germania).
Parcarea din Salzburg
La 10:56 am parcat la hotel, unde și aici era GRATIS.
Austria -România
Fiind vorba de un drum de circa 16 ore din Salzburg până în Ploiești, cu o zi înainte de a pleca din Salzburg mi-am mai luat o cazare în Timișoara.
Am plecat din Salzburg, dimineață la 7:37. Aveam de parcurs un drum de 870 de Km în vreo 9:16 ore, drum pe care l-am făcut în 12 ore și 2 minute cu tot cu opriri.
Iar a doua zi am pornit spre casă
Legat de combustibil, am vrut să fac ultima alimentare pentru această vacanță în România, numai că la 9 Km de granița cu România am oprit de urgență într-un Mol de la unguri și am făcut plinul. Am alimentat 48.73 litri la prețul de 740.9 forinți / litru, plătind un total de 36104 forinți (sau 103.75 euro sau 449.81 lei).
Nu are rost să mai vorbesc de parcare, e România…
Taxe de drum
În ceea ce privesc taxele de drum, au fost nevoie de vignete în Ungaria și Austria. Acestea se pot cumpăra și online cu mențiunea că trebuie să vă asigurați că sunt procesate instant pentru a evita amenzi.
Vigneta pentru Ungaria am luat-o de aici. Vigneta pe o lună a costat 106,89 lei. Iar vigneta pentru Austria am luat-o de aici, la prețul de 19.8 euro (97.97 lei) pentru 10 zile.
Alte taxe
Pe lângă vignetele de Ungaria și Austria mai trebuie accesul în zonele cu nivel scăzut de poluare ale orașelor vizitate, în cazul meu Antwerp, Düsseldorf și München.
Dacă în cazul orașului Antwerp, accesul în zona LEZ se poate obține gratuit din timp, detalii aici
Pentru Germania a fost o întreagă aventură obținerea accesului pentru cele 2 orașe menționate mai sus.
Când am plecat de acasă aveam în bord 7091.3 Km, iar la destinație aveam 9252.3 Km, deci 2139 Km, din care aproape jumătate i-am făcut într-o singură zi.
Când am ajuns acasă aveam în bord 11605.1 Km, deci în total am făcut 4513.8 Km
În România de la Rompetrolul din Ploiești
În Ungaria de la Molul din Seghedin și Molul de lângă granița cu România
În Austria la OMV-ul din Linz, înainte de intrarea pe autostradă
În Germania la benzinăria Aral din München
În Belgia la benzinăria TotalEnergies aproape de intrarea în Antwerp
E un lucru bine cunoscut faptul că în afară există autostrăzi, așa că am mers în mare parte pe autostradă.
Deși nu pot spune că nu a fost obositor să conduc atâtea ore, însă este o experiență cu totul specială, pe care nu exclud să o mai repet cândva într-o formă…mai mică.
Se spune că nu vezi mare lucru de pe autostradă. Pot spune că am descoperit multe locuri frumoase, pe care nu le-aș fi descoperit cu orice alt mijloc de transport.
Chiar dacă au existat multe zone cu lucrări pe drum s-a circulat foarte bine.