YouTube renunță la pagina Trending după 10 ani

YouTube Premium

YouTube își retrage pagina Trending, veche de un deceniu, pe 21 iulie 2025, din cauza unei schimbări în comportamentul utilizatorilor către descoperirea de conținut personalizat. Platforma o va înlocui cu topuri YouTube extinse, concentrate pe categorii specifice precum muzica și jocurile, și cu filele Explore și Inspirație îmbunătățite.

YouTube a anunțat că va închide pagina sa Trending, veche de un deceniu, începând cu 21 iulie 2025. Considerată cândva spațiul de referință pentru a descoperi ce este la modă pe platformă, fila Trending va fi înlocuită cu instrumente mai dinamice, care reflectă modul în care oamenii găsesc și vizionează conținut astăzi.

De-a lungul anilor, pagina „Trending” de pe YouTube a devenit mai puțin relevantă. Spectatorii nu mai dau clic activ pe o listă atent selecționată de videoclipuri populare. În schimb, cea mai mare parte a descoperirii de conținut se face acum pasiv – prin feed-ul principal al YouTube, Shorts, sugestii personalizate și chiar recomandări bazate pe inteligență artificială.

Compania însăși a declarat că comportamentul utilizatorilor s-a schimbat către o vizionare mai personalizată și bazată pe interese. Cu peste 2 miliarde de utilizatori lunar, nu mai este eficient să ai o listă universală de videoclipuri „în tendințe”. Momentul viral al unui spectator ar putea fi total irelevant pentru altul.

Cu ce este înlocuită pagina de Trending?

În locul filei Trending, YouTube își dublează activitatea pe „YouTube Charts”. Aceste topuri vor oferi clasamente în timp real în anumite categorii precum muzică, filme, jocuri și multe altele. Deja un succes în rândul fanilor muzicii, topurile se vor extinde acum pentru a acoperi o gamă mai largă de conținut video.

YouTube a subliniat, de asemenea, rolul filei Explore, care deja selectează cele mai bune videoclipuri pe categorii, precum și al filei „Inspirație” pentru creatori. Compania consideră că aceste instrumente oferă o experiență mai utilă și personalizată decât ar fi putut vreodată vechiul model Trending.

O nouă eră pentru Creatorii de conținut

Pentru creatorii de conținut, această schimbare ar putea fi o binecuvântare deghizată. Vechiul sistem Trending a fost adesea criticat pentru că era dominat de creatori mari sau de conținut igienizat. Noile instrumente – precum Charts, analizele Shorts și chiar ideile de conținut generate de inteligența artificială din Creator Studio – oferă creatorilor mai mici mai multe modalități de a se impune și de a fi descoperiți.

YouTube experimentează, de asemenea, cu o funcție numită „Hype”, care va scoate în evidență vedetele în ascensiune din diferite regiuni – facilitând astfel strălucirea noilor talente.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.