Startup-ul AI Perplexity vrea să cumpere browser-ul Chrome de la Google

Steam on Chrome OS

Compania de căutare bazată pe inteligență artificială Perplexity a făcut o ofertă nesolicitată de 34,5 miliarde de dolari pentru a cumpăra browserul Chrome al Google, o mișcare surpriză din partea unui competitor al Google Search care dorește să schimbe modul în care oamenii găsesc informații online.

Oferta vine în timp ce Google așteaptă o decizie a instanței, după ce o hotărâre istorică de anul trecut a constatat că gigantul internetului a încălcat legea antitrust din SUA cu divizia sa de căutare. Departamentul de Justiție al SUA a propus ca remediu ca Google să vândă browserul său Chrome.

Google a promis că va face apel la hotărâre și a numit ideea de a separa Chrome de Google o „propunere fără precedent” despre care spune că ar dăuna consumatorilor și securității.

Oferta Perplexity – deși probabil puțin probabilă, având în vedere rezistența Google la o vânzare forțată a Chrome – marchează cel mai recent exemplu al modului în care noile firme se confruntă cu cei mai mari jucători din tehnologie pentru a remodela internetul în era inteligenței artificiale.

Perplexity este un startup cu o vechime de aproape trei ani, al cărui instrument de căutare folosește modele de inteligență artificială pentru a analiza conținutul web și a selecta răspunsuri. Răspunsurile sunt de obicei postate ca un rezumat, deși Perplexity oferă link-uri către sursele sale. Compania a lansat un motor de căutare bazat pe inteligență artificială care concurează cu oferta dominantă a Google în decembrie 2022.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.