După ce Huawei a lansat primul telefon tri-fold din lume, Samsung se pare că lucrează la primul telefon cu ecran rulabil din lume.
În loc să lanseze noi telefoane pliabile, care costă până la 3.000 de dolari, cum ar fi Huawei cu telefonul său pliabil Mate XT, Samsung se concentrează pe reducerea costurilor și a prețului telefoanelor sale.
Mândria lui Samsung Electronics a fost pătată. A pierdut titlul de primul producător de telefoane cu 3 ecrane pliabile din lume în favoarea celor de la Huawei, iar vânzările seriei Galaxy Z6, care a fost lansată în august, sunt sub așteptări. Unii subliniază că divizia Mobile Experience (MX) a Samsung Electronics este prea concentrată pe creșterea profitabilității prin reducerea costurilor, mai degrabă decât pe inovație.
Pe data de 10, Huawei a anunțat primul smartphone pliabil triplu din lume, „Mate XT”, care se pliază de două ori în formă de Z. Samsung Electronics a condus piața smartphone-urilor cu tehnologie intensivă și piața telefoanelor pliabile. Cu toate acestea, a pierdut conducerea pe piața de telefoane triple pliabile în fața Huawei din China.
Samsung Electronics nu a renunțat complet. În 2021, a solicitat un brevet legat de un telefon triplu pliabil la autoritățile coreene și americane de brevetare. Samsung Electronics a pregătit un telefon triplu pliabil care se pliază în interior de două ori, mai degrabă decât în formă de Z atunci când este pliat, dar nu a ieșit ca produs.
În schimb, se știe că Samsung Electronics și-a schimbat direcția produsului către un telefon rulabil cu un afișaj mare care poate fi rulat. Se zvonește că telefonul rulabil al Samsung este echipat cu tehnologie de cameră sub panou care ascunde camera încorporată sub afișaj și va avea o dimensiune mare a ecranului de 12,4 inci. Unii prevăd că va fi lansat în a doua jumătate a anului 2025.
Cu toate acestea, există o viziune critică cu privire la predarea titlului de prim telefon triplu pliabil din lume către Huawei. Având în vedere atmosfera recentă din Samsung Electronics, acesta este considerat a fi un rezultat așteptat.
Pe de altă parte, Huawei are o influență considerabilă în electronicele de larg consum, cum ar fi smartphone-urile, dincolo de piața echipamentelor de telecomunicații. Și-a asigurat o poziție de operator de afaceri principal pe piața chineză, cu o populație de 1,4 miliarde de locuitori, precum și în Europa, Asia de Sud-Est și Africa. Eforturile sale în inovarea tehnologică sunt la nivelul companiilor globale de top.
„Am auzit că Divizia Mobile Experience, care se ocupă de dispozitive precum smartphone-urile, se concentrează recent pe reducerea costurilor pentru a crește profitabilitatea” – a spus un insider familiarizat cu afacerile interne ale Samsung Electronics