RCA și CASCO direct de pe cloud-ul guvernamental

rabla

Viitorul cloud guvernamental, portalul care va conecta toate serviciile publice din România punându-le la dispoziția cetățenilor, va avea și o componentă comercială ce va permite inclusiv achiziția directă de asigurări RCA, CASCO sau de locuință.

“Inteligența artificială este deja într-un stadiu ridicat de dezvoltare. Putem folosi acest instrument dacă avem hardware-ul pe care să îl rulăm. România îl are. Sunt doar șapte state în lume care au o asemenea platformă”

“Noi am implementat până acum infrastructura necesară. Am lansat licitația pentru migrarea serviciilor publice în cloud-ul guvernamental și acum lucrăm la o aplicație în care antreprenorii să nu mai trebuiască să vină de mai multe ori cu aceleași documente. E un început. Trebuie să vorbim de standardizare și de crearea unor instrumente clare. Ceea ce am făcut până acum a fost luăm modele din alte state și să le adaptăm. Punctual pe segmentul asigurărilor pot să vă spun că în cloud-ul guvernamental o să avem și o aplicație unică, o interfață pentru interacțiunea întregului sistem public cu cetățenii. Atunci când plătește impozitele pe casă sau mașină, cetățeanul va avea posibilitatea să încheie și o asigurare pentru aceste bunuri. Va fi o pagină dedicată care va cuprinde ofertele asigurătorilor”, a declarat Bogdan Ivan, ministrul economiei, digitalizării, antreprenoriatului și turismului, prezent la cea de-a șaptea ediție a conferințelor Quo Vadis, organizate de Institutul de Studii Financiare (ISF).

Președintele ISF, Valentin Ionescu a remarcat beneficiile certe pe care le aduce utilizarea AI în asigurări, subliniind, însă, că riscurile sunt pe măsură.

” Inteligența Artificială nu mai este un concept futurist, ci este o realitate, se întâmplă în jurul nostru. Transformă fundamental industria asigurărilor, de la automatizarea proceselor și personalizarea polițelor, până la detectarea fraudelor și evaluarea avansată a riscurilor. Inteligența Artificială oferă oportunități imense, pentru eficiență, acuratețe și inovație, însă odată cu aceste beneficii apar și provocări esențiale legate de protecția datelor, transparența deciziilor algoritmice și echitatea accesului la asigurări … Inteligența Artificială aduce beneficii semnificative industriei asigurărilor, prin eficiență, personalizare, dar trebuie gestionată cu atenție pentru a evita riscurile legate de confidențialitate, diseminare și potențiale erori algoritmice care pot apărea” – a conchis președintele ISF.

“ În ce ne privește, avem în desfășurare un proiect care încorporeză într-o anumită măsură și acest instrument, numit Inteligența Artificială, într- viitoare platformă, într-un viitor sistem de gestiune a activității ASF pentru tosate cele trei sectoare. Practic, avem un proiect în care au fost depuse documentele necesare în a accesa fondurile pentru achiziția și realizarea unui sistem integrat, proiect realizat prin intermediul ADR. Cu alte cuvinte și noi încercăm să ținem pasul cu aceste evoluții.”, a declarat oficialul ASF

“ Dacă încercați să aflați ce aveți de făcut pentru avizarea unui dosar de daună, folosiți ChatGPT. În 30 de secunde, aveți toate informațiile necesare. Este un exemplu cum un agent AI este de folos…Este, într-un fel, și o lecție pe care ar trebui să o învețe asiguratorii, unde vor trebui să ajungă atunci când se va asigura o servisare corespunzătoare a asiguraților” – a subliniat vicepreședintele ASF.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.