În primele zile ale iPhone, utilizatorii și-au schimbat dispozitivul des. Dar, pe măsură ce produsul s-a maturizat și ofertele operatorilor s-au schimbat, „ciclul de upgrade” a început să se prelungească. Acum, se pare, această tendință începe să se inverseze.
Cel mai recent raport al CIRP evidențiază o schimbare a modelelor de upgrade pentru iPhone observată în cel mai recent trimestru, încheiat în decembrie 2024.
”Au existat mai mulți cumpărători de iPhone care au retras telefoanele „mai tinere”, comparativ cu trimestrele anterioare. Mai exact, 36% dintre cumpărătorii de iPhone din trimestrul decembrie 2024 au raportat că au avut telefonul anterior de doi ani sau mai puțin, comparativ cu 31% în trimestrul decembrie 2023.
În schimb, puțin mai puțini cumpărători au avut un telefon timp de trei ani sau mai mult (33%) sau timp de doi până la trei ani (30%) față de 2023. Trecerea de la 2023 la 2024 a fost împărțită în mod egal între aceste două categorii.” – au scris Michael Levin și Josh Lowitz
De ani de zile, investitorii și analiștii au subliniat întrebarea: „Cât de des fac utilizatorii upgrade la un nou iPhone?”
Este o întrebare importantă.
Dacă mulți oameni cumpără un iPhone nou la fiecare doi ani, asta va avea un impact uriaș asupra vânzărilor. Dar dacă utilizatorii își păstrează iPhone-ul timp de 3, 4, 5+ ani, există un impact similar în direcția greșită.
Lasă un răspuns