You are currently viewing Istoria companiei Yahoo!
yahoo logo

Istoria companiei Yahoo!

Fondat de inginerii de la Universitatea Stanford, Jerry Yang și David Filo, în ianuarie 1994, sub numele”Jerry and David’s Guide to the World Wide Web” a fost redenumit ”Yahoo!” în martie 1994, iar pe 18 ianuarie 1995 au lansat site-ul yahoo.com.

Compania a crescut rapid în anii 90.

La fel ca multe alte motoare de căutare, Yahoo! a creat un portal web.

2000 – 2004

Au făcut achiziții importante, acțiunile Yahoo! ajungând la un maxim istoric pe 3 ianuarie 2000, când au atins valoarea de 118,75 $ pe acțiune,  minimul istoric de 8,11 $ pe acțiune fiind atins pe 26 septembrie 2001.

În perioada 2000 – 2004 , Yahoo! folosește motorul de căutare al celor de la Google.  Tot în 2004, Yahoo! începe dezvoltarea propriului său motor de căutare, iar în 2007, ca răspuns la serviciul de email Gmail (al celor de la Google), Yahoo! a început să ofere stocare nelimitată pentru serviciul său Yahoo! Mail.

2008

Pe parcursul anului 2008, compania a avut mari probleme financiară și a fost nevoită să facă multe restructurări.

În februarie  2008, compania Microsoft a înaintat o ofertă de achiziționare către Yahoo!. Suma pe care o oferea Microsoft era de 44,6 miliarde $, ofertă pe care Yahoo! o refuză, afirmând că oferta făcută subevaluează compania și că vânzarea acesteia nu este în interesul acționarilor, 3 ani mai târziu fac o capitalizare cu 22,24 miliarde $.

2009

În ianuarie 2009, fondatorul și CEO-ul Jerry Yang este înlocuit de Carol Bartz (ce în perioada 1992-2006 fusese CEO AutoDesk). Aceasta a stat în funcție până în septembrie 2011, când președintele companiei, Roy Bostock, a înlocuit-o cu CFO-ul Tim Morse.

2012

Tim Morse a stat în funcție până la începutul lui 2012, când i-a luat locul Scott Thompson. Imediat după punerea sa în funcție, oameni cheie precum Blake Irving au părăsit firma. Pe 4 aprilie 2012, Yahoo! a anunțat concedierea a 2000 de angajați, ce reprezentau circa 14% din totalul de 14.100 de angajați. Compania calculase că aceste concedieri vor aduce economii de 375 de milioane $ anual. Într-un email trimis angajaților, Scott Thompson, afirma că la Yahoo! clienții sunt pe primul loc.

Pe 13 mai 2012, Yahoo! a dat un comunicat de presă în care anunța că Thompson a fost demis din funcția de CEO și a fost înlocuit cu Ross Levinsohn. Pentru mandatul său de 130 de zile, Thompson a primit salarii compensatori în valoare totală de peste 7.3 milioane $.

Pe 16 iulie 2012, Marissa Mayer a fost desemnată Președinte și CEO al companiei, mandatul ei intrând în vigoare de a doua zi.

2013 -2015

Pe 19 mai 2013, acționariatul Yahoo! aprobă achiziția site-ului de blogging Tumblr pentru suma de 1.1 miliarde $. CEO-ul și fondatorul Tumblr, David Karp, a rămas totuși acționar majoritar al companiei sale. Această mișcare a reprezentat o modificare semnificativă de trend în domeniul IT. Companii mari ca Yahoo!, Facebook și Google au cumpărat start-up-uri pentru a ajunge într-un mod mai rapid și mai eficient la comunități online ce deveneau pe zi ce trece tot mai mari.

Pe 2 august 2013, Yahoo! a achiziționat Rockmelt, un browser web pentru social media dezvoltat de Tim Howes și Eric Vishria, bazat pe proiectul Google Chromium, doar pentru ca 29 de zile mai târziu, pe 31 august, să îl închidă. Yahoo! a plătit pentru acesta o sumă între 60 și 70 milioane $. Deși toate serviciile Rockmelt au fost rapid închise, tehnologia folosită de aceștia a fost implementată în alte produse și servicii Yahoo!.

Conform datelor de la comScore, în iulie 2013, site-ul Yahoo! a avut mai mulți vizitatori din Statele Unite decât Google, fiind prima oară, după 2 ani, când Yahoo! a depășit Google la numărul de accesări. Datele colectate nu cuprindeau accesările de pe mobil sau ale site-ului Tumblr.

În noiembrie 2014, Yahoo! a mai făcut două achiziții: firma de publicitate BrightRoll (pentru care a plătit suma de 640 milioane $) și dezvoltatorul de software Cooliris.

La sfârșitul lui 2013, valoarea acțiunilor companiei s-a dublat de când Marissa Mayer a preluat funcția de Președinte în iulie 2012, ajungând la 35 $ / acțiune în noiembrie 2013 și a atins 36.04 $ / acțiune în după-amiaza zilei de 2 decembrie 2015, probabil datorită informației că într-o ședință, directorii companiei urmau să ia o decizie în ceea ce privește mandatul de președinte al Merissei Mayer și al viitorului companiei ce se confrunta cu mari probleme, fie de a vinde afacerea ce abia mai supraviețuia,  sau să închidă site-ul chinezesc de comerț Alibaba.

Nu totul a mers bine în timpul mandatului lui Mayer, inclusiv achiziția Tumblr pentru suma de 1,1 miliarde de $ ce nu s-a dovedit profitabilă.

Profesorul Sydney Finkelstein, del la colegiul Dartmouth Tuck School of Business, a spus  în cadrul unui interviu pentru The Washington Post că uneori, „cel mai bun lucru de făcut…este să vinzi compania.”

Pe 7 decembrie 2015  prețul acțiunilor Yahoo! la închiderea bursei era de 34.68 $.

2016

Douglas MacMillan de la The Wall Street Journal a spus într-un articol  de pe 2 februarie 2016 că CEO-ul Marissa Mayer ar urma să concedieze 15% din angajați.

Pe 25 iulie 2016, Verizon a anunțat că  a cumpărat Yahoo pentru 4.83 miliarde $ (de 10 ori mai puțin decât oferiseră Microsoft în urmă cu 8 ani).

Tranzacția nu a inclus pachetul de 15% din acțiunile deținute de Yahoo la grupul Alibaba și cele 35.5%  din acțiunile deținute la Yahoo! Japonia.

Pe 22 Septembrie 2016, Yahoo a dezvăluit informații cu privire la o breșă de securitate ce a avut loc la sfârțitul lui 2014 și  care a afectat cel puțin 500 millioane de conturi ale utilizatorilor, fiind una din cele mai mari breșe de securitate raportate vreodată.

Autoritățile din Statele  Unite au identificat 4 oameni implicați în atac, doi dintre aceștia erau agenți FSB.

Pe 14 decembrie 2016, compania a dezvăluit informații cu privire la o altă breșă de securtate ce a avut loc tot în 2014. Hackerii au reușit de această dată să obțină informații confidențiale, inclusiv întrebările de securitate de la cel puțin 1 miliard de utilizatori.

Ca urmare a acestor breșe, cei de la Bloomberg News au anunțat că Verizon a încercat să renegocieze contractul de vânzare în încercarea de a reduce cu 250 milioane $, ceea ce a condus la o creștere cu 2% a prețului acțiunilor Yahoo.

2017

Pe 21 februarie 2017, Verizon a fost de acord să reducă prețul de cumpărare al Yahoo! cu 350 millioane $ si să împartă răspunderea pentru ancheta privind breșa de securitate.

Pe 8 iunie 2017, acționarii Yahoo au aprobat vânzarea companiei către Verizon pentru 4.48 miliarde $. Tranzacția s-a încheiat oficial pe 13 iunie 2017.

Într-un comunicat de presă de pe 3 octombrie 2017, Oath, o filială a Verizon,  a afirmat că toate conturile utilizatorilor Yahoo, aproximativ 3 miliarde  au fost afectate de furtul de date din august 2013.

2018

Pe 17 iulie 2018, Yahoo închide oficial serviciul Yahoo! Messenger, fără a plănui să îl înlocuiască cu un alt serviciu asemănător.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.