Mașinile Tesla vor include grafică din lumea reală în aplicațiile lor cu Unreal Engine – Tesla se pregătește să ofere o actualizare vizuală revoluționară experienței sale în mașină.
Conform descoperirilor recente din firmware-ul 2025.20 pentru Tesla Model S și Model X echipate cu cipuri AMD, producătorul auto intenționează să înlocuiască vizualizările existente bazate pe Godot cu Unreal Engine de la Epic Games. Această mișcare va crește semnificativ realismul și imersiunea funcțiilor Autopilot și Full Self-Driving (FSD) de la Tesla, aducând grafică de calitate reală pe tablourile de bord ale șoferilor.
Ani de zile, Tesla s-a bazat pe motorul Godot pentru a alimenta vizualizările sale în mașină. În timp ce Godot a oferit performanțe fluide și un stil artistic unic, Unreal Engine oferă o suită mult mai avansată de instrumente pentru crearea de medii fotorealiste. Cu capacitățile sale de randare în timp real, șoferii Tesla se pot aștepta la o vedere realistă a împrejurimilor, efecte de iluminare îmbunătățite și reprezentări mai detaliate ale vehiculelor.
Tranziția la Unreal Engine poziționează Tesla alături de alți producători auto avangardisți, cum ar fi Rivian, Ford, GMC, Volvo și Lotus, care au integrat tehnologia Epic în sistemele lor de infotainment și vizualizare.
Epic Games intră în sectorul Auto
În timp ce Unreal Engine este cel mai cunoscut pentru dezvoltarea jocurilor blockbuster, Epic Games s-a mutat strategic în sectorul auto. Aceasta include cockpit-uri digitale, vizualizări HUD și sisteme de infotainment imersive.
Prin integrarea Unreal Engine, Tesla ar putea oferi mai mult decât simple încântări vizuale – șoferii ar putea beneficia în curând de cartografiere 3D avansată, simulare meteorologică îmbunătățită și modelare realistă a traficului. Acest lucru ar face vizualizarea Autopilot a Tesla nu doar mai frumoasă, ci și mai informativă.
Noul firmware indică o actualizare majoră
Informațiile provin de la respectatul hacker Tesla, greentheonly, care a găsit referințe la Unreal Engine în viitoarea lansare de software a Tesla. Deși Tesla nu a confirmat oficial tranziția, prezența acestor referințe în firmware sugerează cu tărie că testele sunt deja în curs de desfășurare.
Având în vedere istoricul Tesla în implementarea de actualizări bazate pe software, am putea vedea vizualizări bazate pe Unreal Engine în vehiculele de serie până la sfârșitul anului 2025.
Impactul asupra experienței Autopilot și Full Self-Driving
Autopilot și FSD Beta de la Tesla oferă deja șoferilor o randare live a mașinilor, pietonilor, semafoarelor și marcajelor rutiere din apropiere.
Cu toate acestea, trecerea la Unreal Engine ar putea îmbunătăți drastic percepția adâncimii, randarea materialelor și realismul iluminării, creând un mediu care reflectă îndeaproape ceea ce ochiul uman ar vedea în lumea reală.
De exemplu:
- Efectele meteorologice dinamice, cum ar fi ploaia, ceața sau zăpada, ar putea apărea cu un realism uimitor.
- Tranzițiile de zi și noapte ar putea fi redate cu umbre și reflexii precise.
- Modelarea 3D detaliată a clădirilor, terenului și obstacolelor ar putea ajuta navigarea.
Acesta nu este doar un deliciu vizual – vizualizări mai clare și mai realiste ar putea ajuta șoferii să aibă încredere și să înțeleagă deciziile pilotului automat mai intuitiv.
Hardware-ul AMD permite grafică de înaltă performanță
Hardware-ul de infotainment Tesla bazat pe procesoare AMD Ryzen este mai mult decât capabil să ruleze Unreal Engine la performanțe ridicate.
Cu un GPU puternic, mașinile Tesla pot reda scene 3D complexe fără a compromite viteza de răspuns a sistemului.
Acest salt hardware înseamnă că Tesla poate integra randare de calitate pentru jocuri fără a afecta sistemele de control ale vehiculului.
Tesla a demonstrat deja potențialul de gaming al hardware-ului său, rulând jocuri video AAA precum Cyberpunk 2077 direct de pe ecranul de infotainment.
Lasă un răspuns