You are currently viewing Cum migrezi corect baza de date Revisal pe un calculator nou?

Cum migrezi corect baza de date Revisal pe un calculator nou?

Recent am ajutat pe cineva să migreze aplicații de contabilitate precum Saga C și Revisal pe un calculator nou.

În acest tutorial, vă voi prezenta ce probleme am întâmpinat în procesul de migrare a aplicației Revisal de pe calculatorul vechi pe cel nou.

Datele problemei

Așadar, am avut de migrat ultima versiune de Revisal (v 6.0.9) de pe un calculator cu Windows 10 și cont local User, pe un calculator cu Windows 11 și cont local ”numele persoanei respective”.

Motivul pentru care specific aceste detalii, este că, deși fiind vorba de acceași versiune de Revisal, pot apărea probleme din simplul fapt că nu mai este același nume de utilizator pe contul Windows.

Pentru rezolvarea acestei probleme mai trebuie urmați niște pași suplimentari față de cei prezentați în ghidul oficial de instalare a aplicației.

Pașii compleți de migrare a aplicației Revisal

Așadar, vă voi prezenta mai jos, toți pașii parcurși pentru a migra corect aplicația Revisal în situația prezentată mai sus:

Pe calculatorul vechi

  • Am deschis aplicația Revisal pe vechiul calculator
  • Din meniul Instrumente am dat click pe butonul Salvare bază de date și am salvat astfel toate firmele introduse în aplicație pe un folder al unui SSD extern.
  • Suplimentar: m-am dus în folderul de mai jos și am copiat întreg conținutul acestuia:
C:\Users\User\AppData\Roaming\Teamnet\Teamnet.Revisal.UI.exe_StrongName_t5jwfwrnkuqzzgqjohkr22pjz1cmn5yd\6.0.9.0

ATENȚIE!

Combinația de caractere a folderului Teamnet.Revisal.UI.exe_StrongName_ poate varia de la un calculator la altul.

Pe calculatorul nou

Am instalat aplicația Revisal de pe site-ul oficial, iar când am deschis-o, am observat că doar meniul Registru era activ, restul meniului era dezactivat (gri) și astfel nu puteam să restaurez baza de date conform ghidului oficial de instalare.

Pentru a rezolva această problemă am intrat pe SSD-ul extern folosit anterior, în folder-ul copiat de pe PC vechi:

C:\Users\User\AppData\Roaming\Teamnet\Teamnet.Revisal.UI.exe_StrongName_t5jwfwrnkuqzzgqjohkr22pjz1cmn5yd\6.0.9.0

În acest folder, se află un fișier numit user.config. Am deschis fișierul în aplicația Notepad, și am copiat întreg codul sursă al fișierului.

Apoi, m-am dus în folder-ul:

C:\Users\<nume utilizator nou>\AppData\Roaming\Teamnet\Teamnet.Revisal.UI.exe_StrongName_t5jwfwrnkuqzzgqjohkr22pjz1cmn5yd\6.0.9.0

Aici am deschis fișierul user.config și am înlocuit codul sursă cu cel copiat din fișierul de pe PC-ul vechi.

Înainte de a salva fișierul, am căutat în codul sursă la începutul acestuia următoarele linii de cod:

<configuration>
<userSettings>
<Teamnet.Revisal.UI.Properties.Settings>
<setting name="Folder" serializeAs="String">
<value>a783ce18-2115-4543-9a7c-2e359da0778f</value>
</setting>
<setting name="UpgradeRequired" serializeAs="String">
<value>False</value>
</setting>
<setting name="RootFolder" serializeAs="String">
<value>C:\Users\User\AppData\Roaming\Teamnet\Revisal</value>

În ultima linie a codului prezentat mai sus, am înlocuit:

<value>C:\Users\User\AppData\Roaming\Teamnet\Revisal</value>

cu:

<value>C:\Users\<nume utilizator nou>\AppData\Roaming\Teamnet\Revisal</value>

Am redeschis aplicația și deși acum dădea ceva erori ca nu găsea baza de date pentru firmele respective, măcar aveam întreg meniul aplicației funcțional.

Acum, am putut să mă duc în meniul Instrumente pe butonul Restaurare baza de date și să restaurez baza de date salvată anterior pe SSD-ul extern.

Am închis aplicația Revisal și am intrat în folder-ul C:\Users, unde acum pe lângă numele de utilizator curent, mai exista și folder-ul User creat în urma restaurării bazei de date de pe calculatorul vechi.

Am accesat folder-ul:

C:\Users\User\AppData\Roaming\Teamnet\

Am mutat întreg conținutul acestui folder în:

C:\Users\<nume utilizator nou>\AppData\Roaming\Teamnet\

Iar ulterior, am șters folder-ul User creat în urma restaurării bazei de date de pe calculatorul vechi.

Acum totul era restaurat și complet funcțional la următoarea deschidere a aplicației Revisal.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.