Astăzi, Microsoft a anunțat lansarea open-source a subsistemului Windows pentru Linux. Acesta este rezultatul unui efort de mai mulți ani de pregătire pentru acest lucru și o încheiere excelentă a primei probleme ridicate vreodată în pachetele Microsoft/WSL: Va fi acesta open source? · microsoft/WSL.
Asta înseamnă că codul care stă la baza WSL este acum disponibil pe GitHub la Microsoft/WSL și open source pentru comunitate! Puteți descărca WSL și îl puteți compila din sursă, puteți adăuga noi corecții și funcții și puteți participa la dezvoltarea activă a WSL.
WSL a fost anunțat pentru prima dată la BUILD în 2016 și a fost livrat inițial odată cu actualizarea aniversară Windows 10.
La acea vreme, WSL se baza pe un furnizor de picoprocese, lxcore.sys, care permitea Windows să ruleze nativ executabile ELF și să implementeze apeluri de sistem Linux în interiorul kernelului Windows. Aceasta a devenit în cele din urmă ceea ce cunoaștem astăzi sub numele de „WSL 1”, pe care WSL încă îl suportă.
De-a lungul timpului, a devenit clar că cea mai bună modalitate de a oferi compatibilitate optimă cu Linux-ul nativ era să se bazeze pe kernelul Linux în sine. WSL 2 s-a născut și a fost anunțat pentru prima dată în 2019.
Pe măsură ce comunitatea din spatele WSL a crescut, WSL a câștigat mai multe caracteristici, cum ar fi suportul GPU, suportul pentru aplicații grafice (prin wslg) și suportul pentru systemd.
Lasă un răspuns