You are currently viewing A devenit un dezavantaj pentru DIGI să fie pe piața energiei electrice
digi energy

A devenit un dezavantaj pentru DIGI să fie pe piața energiei electrice

Încă din 2017, DIGI a intrat pe piața de furnizare de energie electrică, și tot de atunci am trecut și eu la ei.

La vremea respectivă procesul de migrare / contractare a serviciului de energie electrică de la DIGI era anevoios (fiind necesare foarte multe acte), însă prețul a fost și atunci și a rămas și acum foarte atractiv, puteți găsi o evoluție a prețurilor Digi.Energy aici.

De asemenea, la DIGI nu au fost niciodată probleme de facturare, cum ar fi întârzieri ale facturii, sau index facturat de mai multe ori la prețuri diferite, cum au început să facă alți furnizori, precum Electrica.

Cu toate astea, instabilitatea din piața de energie electrică a făcut să nu mai fie avantajos pentru DIGI să fie prezent pe această piață.

“Acum nu mai este un avantaj. Este un dezavantaj să fii pe această piață. Dar acest lucru este valabil în toată lumea și de aceea încercăm să investim în alte segmente, cum ar fi producția pentru propriul consum din perspectiva rețelei, nu a consumatorilor”

a declarat Valentin Popoviciu, vicepreședintele grupului de comunicații RCS&RDS

Digi Energy este în continuare un jucător semnificativ pe piața de energie electrică, cu circa 100.000 de clienți casnici în portofoliu.

“Sperăm, ne dorim ca Guvernul să sprijine populația, să sprijine businessul, pentru că este foarte dificil să reziști unor creșteri de preț de trei, patru, chiar cinci ori (…).Este o criză care nu poate fi rezolvată de operatori privați. Într-adevăr, e nevoie de cooperare cu statul sau suportul statului. Strict legat de întrebarea dumneavoastră cu privire la număr sau numere, sectorul energetic sau energia este probabil unul din cele mai mici segmente ale noastre. Nici nu apare cumva menționat la cifre.

Avem sub 100.000 de utilizatori. Însă nu vedem o dinamică în acest sector în perioada ce urmează, pentru că oamenii sunt mai degrabă temători față de schimbare, pe de-o parte. Pe de altă parte, prin schema de sprijin al statului, majoritatea furnizorilor oferă același preț populației. Deci, nu prea există cumva, din dinamica comercială sau direct comercială de a schimba furnizorul. Și de aici nu ne așteptăm la schimbări semnificative sau poate că de nici un fel pentru perioada ce urmează”

a explicat Bulgac

“Am început cu energia în 2014. Și la acel moment cum nu aveai volatilitate pe piața angro, poate aveai o anumită perspectivă de sustenabilitate, de preț, să spunem avantajos pe o anumită perioadă, dacă cumpărai în avans la un moment dat. Deci, puteai să optimizezi atât pentru tine, cât și pentru clienți. În momentul în care piața este complet nepredictibilă, nu mai poți să faci niciun fel de sinergie sau nu mai poți să ai o predictibilitate din achiziția de energie pe termen lung pe care ți-ai fi permis să o faci în momentul în care ai piață, față de cazul în care nu ai fi fost prezent pe acea piață”

a spus Popoviciu

“De fapt, noi, Digi, suntem un dezvoltator de infrastructură. Ăsta este atuul, asta este experiența noastră principală. Si cumva se vede și în realizări. Si, scuzati-mi lipsa de modestie, dar, aș putea să o tot repet, am ajuns să cablăm cu fibră optică peste 90% din gospodăriile din țara aceasta. E o realizare foarte mare și pentru țară, dar și mai mare pentru noi ca și companie. Pornind de la această idee sau cumva chiar rămânând în zona aceasta (…) intenția noastră, acum nu mai știu, opt-nouă ani, a fost nu să fim neapărat un furnizor de energie. Am vrut, am intrat în sectorul acesta ca să îl învățăm, ca să studiem, ca să îl înțelegem, dar și să contribuim și la dezvoltarea infrastructurii energetice din această țară și la tot ce ține de distribuție.

Pentru că, din păcate, în continuare, adeseori utilizăm rețele vechi, rețele care au fost puse la punct acum 30, 40, 50 de ani. Știți, mulți dintre voi ați urmărit acele procese, acele păreri conflictuale între noi, ANRE si restul pieței de distribuție. A fost un proces pe care l-am pierdut. Nu am putut sau nu am reușit să intrăm în acest domeniu”

a mai spus Bulgac

This Post Has 2 Comments

  1. Dan

    Deci, merita sa trec la digi energy sau nu?

    Multumesc frumos.

    1. Madalin

      Salut,

      Da, pentru client se merită. Este furnizorul de energie ce oferă cea mai mare stabilitate și ca preț și nici nu întârzie facturile ca la alți operatori.

      Faptul că pentru DIGI, acest business nu mai are aceeași predictibilitate ca la început, nu afectează clienți pe termen scurt și mediu.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.