În decembrie anul trecut, Consiliul Concurenței a început procesul de analiză a tranzacției prin care Telekom Romania Mobile ar urma să se împartă între Vodafone și DIGI, iar la jumătatea lunii aprilie au fost publicate 8 îngrijorări ale Consiliului cu privire la această tranzacție.
Consiliul Concurenței a publicat anexele documentelor trimise de către cei doi operatori ce urmează să împartă Telekom.
În cazul celor de la DIGI, am scris aici un articol pe larg cu ce angajamente își iau și cu ce preiau concret de la Telekom.
În ceea ce privește Vodafone, nu este clar ce va prelua concret de la Telekom, în afară de abonații acestora (și probabil cei 5 Mhz în banda B20 de 800 Mhz, pe care aparent DIGI.Mobil nu o dorește), însă din anexa trimisă către autorități, ce poate fi consultată aici, iată ce angajamente își ia Vodafone pentru preluarea Telekom:
ANGAJAMENTUL NR. 1 – UTILIZAREA POST-TRANZACȚIE A SPECTRULUI DEȚINUT
După Data Implementării, întregul portofoliu de resurse de spectru deținut de către Vodafone România și TKRM, luate împreună, pentru operarea rețelelor mobile celulare de comunicații
electronice ale acestora, astfel cum acest portofoliu rezultă conform termenilor Tranzacției Propuse, va fi utilizat pentru furnizarea de servicii de comunicații mobile de către Vodafone
România și/sau TKRM, pe durata Angajamentului nr. 1.
Angajamentul nr. 1 nu vizează drepturile de utilizare a frecvențelor radio care sunt transferate sau închiriate către Digi în conformitate cu termenii Tranzacției Propuse. Angajamentul nr. 1 vizează însă situația în care TKRM va utiliza temporar frecvențele radio transferate către Digi pentru perioada tranzitorie necesară implementării Tranzacției Propuse, și anume până la momentele la care, conform termenilor Tranzacției Propuse, Digi preia utilizarea acestora.
Angajamentul nr. 1 este aplicabil de la Data Implementării până la data de 5 aprilie 2029.
ANGAJAMENTUL NR. 2 – COLOCAREA ORANGE ROMÂNIA PE SITE-URILE TKRM
Pe durata Angajamentului nr. 2, TKRM va continua să ofere, în beneficiul Orange România, servicii de colocare pe Site-urile Colocate Orange în aceleași condiții contractuale aplicabile la Data Implementării. Cu titlu de excepție, în cazul unor dezechilibre. Orice
cerere de modificare a configurației unui Site Colocat Orange de la Data Implementării va continua să facă obiectul unor mecanisme specifice descrise în contractul de colocare privind Site-urile Colocate Orange.
În cazul în care, cu titlu de excepție, pe durata Angajamentului nr. 2, s-ar lua în considerare desființarea anumitor Site-uri Colocate Orange, TKRM va oferi Orange România opțiunea de:
- a achiziționa respectivele Site-uri Colocate Orange
- a închiria Site-urile Colocate Orange
Pentru claritate, nici TKRM, nici Vodafone România nu își pot asuma niciun angajament în legătură cu orice site-uri deținute în prezent de către TKRM care sunt transferate către Digi în contextul Tranzacției Propuse.
Angajamentul nr. 2 este aplicabil pe o durată de 3 (trei) ani de la Data Implementării.
ANGAJAMENTUL NR. 3 – CALITATEA SERVICIILOR MOBILE DE DATE
Pentru a se asigura că, după implementarea Tranzacției Notificate, calitatea serviciului mobil, inclusiv dar fără a se limita la serviciile de date mobile, este îmbunătățită, Vodafone România intenționează să creeze o rețea modernizată de comunicații electronice, printr-un proces complex de integrare a celor două rețele, respectiv rețeaua Vodafone România și rețeaua TKRM, cu o capacitate și acoperire sporite, prin punerea în aplicare a unui set de măsuri
specifice.
ANGAJAMENTUL NR. 4 – TERMENI ȘI CONDIȚII TARIFARE APLICABILE CLIENȚILOR
CONSUMATORI TKRM DUPĂ TRANZACȚIE
Angajamentul nr. 4 se referă la clienții TKRM care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:
- au calitatea de consumatori cu care TKRM a încheiat și are în derulare la Data Implementării contracte de servicii de comunicații mobile pe bază de abonament;
- se află în perioada minimă contractuală (de până la 24 de luni).
Pentru clienții TKRM identificați mai sus, în cazul în care, după Data
Implementării, TKRM ar intenționa, prin modificarea prevederilor contractuale existente, să majoreze condițiile contractuale referitoare la tarife exprimate în EURO, fără TVA, aplicate respectivilor clienți ai TKRM, atunci TKRM va notifica clienții respectivi prin orice mijloace de contact disponibile, inclusiv prin SMS, cu privire la opțiunea lor de a înceta contractul de furnizare de servicii de comunicații electronice pe bază de abonament fără
penalități sau despăgubiri aferente serviciilor, pe baza unui preaviz de 30 de zile. Cu toate acestea, în cazul clienților ale căror abonamente au atașată achiziția unui echipament (cu plata
prețului în rate și/sau al cărui preț a făcut obiectul unei subvenții), TKRM își rezervă dreptul de a recupera proporțional sumele aferente contravalorii echipamentului și/sau subvenției.
Angajamentul nr. 4 este aplicabil pe o perioadă de 2 (doi) ani de la Data Implementării.
ANGAJAMENTUL NR. 5 – TERMENI ȘI CONDIȚII TARIFARE APLICABILE CLIENȚILOR M2M DUPĂ TRANZACȚIE
TKRM nu va proceda la majorarea condițiilor tarifare aplicabile clienților actuali beneficiari ai serviciilor M2M oferite de TKRM, pentru perioada contractuală curentă în derulare sau pentru o perioadă de 3 (trei) ani, oricare dintre acestea expiră prima, în condițiile în care clienții nu solicită modificarea condițiilor aplicabile la Data Implementării.
Cu titlu de excepție, TKRM ar putea să procedeze la majorarea condițiilor tarifare aplicabile clienților actuali ai serviciilor M2M oferite de TKRM în cazul apariției unor circumstanțe obiective excepționale, după cum urmează:
- modificări ale legislației aplicabile
- cerințe tehnice privind înlocuirea cartelelor SIM
- inflația anuală conform Indicelui Prețurilor de Consum (IPC) din România este mai mare de x %
- intervenția unor evenimente calificate drept forță majoră și/sau caz fortuit conform prevederilor Codului Civil.
În cazul în care survin astfel de circumstanțe excepționale detaliate la punctul de mai sus, TKRM va notifica actualii clienți ai serviciilor M2M ai TKRM cu privire la intenția de a majora condițiile tarifare pentru serviciul M2M, iar acestor clienți li se va oferi posibilitatea de a denunța unilateral contractul de servicii M2M existent pe baza unui preaviz, ca o măsură excepțională, pentru a acomoda din punct de vedere logistic înlocuirea acestor servicii. În perioada de preaviz, clientul va beneficia de aceleași condiții precum cele existente în contractul în curs cu TKRM.
Angajamentul nr. 5 este aplicabil pe o perioadă de 3 (trei) ani de la Data Implementării.
ANGAJAMENTUL NR. 6 – ACCES MVNO LA NIVEL DE GROS
Conform Licenței ANCOM, TKRM are obligația de a oferi acces entităților cu activitate de tip MVNO pe baza condițiilor stipulate în licență.
În consecință, Vodafone România se angajează că:
- După Data Implementării, TKRM va continua să își mențină oferta de referință privind accesul MVNO, cel puțin în forma disponibilă public la momentul actual
- Vodafone România va elabora o ofertă de referință pentru acces MVNO care va fi pusă la dispoziția publicului. Termenii unei astfel de oferte nu vor fi mai puțin favorabili pentru potențialele entități cu activitate de tip MVNO decât termenii prevăzuți în oferta actuală a TKRM.
Termenii ofertei de referință pentru acces MVNO elaborate de Vodafone România vor respecta pe deplin cerințele Licenței ANCOM și vor avea în vedere/vor include următoarele elemente
cheie:
- Oferta va fi disponibilă publicului pe pagina de internet a Vodafone România (în limba română și engleză);
- Condițiile oferite vor fi echitabile și nediscriminatorii prin raportare la specificațiile tehnice detaliate în ofertă, care nu ar trebui să limiteze în mod nejustificat capacitatea unui MVNO de acces la rețea;
- Obligația Vodafone România de a intra în negocieri comerciale de bună-credință cu părțile interesate și durata estimată a negocierilor în cadrul unui proiect standard de acces MVNO;
- Numărul de MVNO care pot fi găzduiți în rețea, care urmează să fie actualizat în funcție de acordurile de acces MVNO în vigoare;
- Criteriile de eligibilitate și condițiile tehnice vor fi clar detaliate în funcție de tipul de MVNO (MVNO complet (full MVNO) sau MVNO parțial (light MVNO));
- Cerințele tehnice și de informare și durata estimată pentru punerea în aplicare a soluțiilor tehnice necesare pentru a permite accesul MVNO;
- Descrierea serviciilor, principiile de plată și cele privind tarifele aplicabile, precum și condițiile pentru garanțiile financiare;
- Mecanismele de soluționare a disputelor;
- Orice alte principii, termeni și condiții considerate relevante de către Vodafone România.
TKRM sau Vodafone România pot modifica termenii și condițiile ofertei, dar acestea vor avea în vedere, în orice moment, cerințele din Licența ANCOM și principiile detaliate mai sus.
Lasă un răspuns