Netflix a anunțat în urmă cu circa 2 luni că va introduce abonamente mai ieftine, cu reclame. Totodată aceștia au anunțat că limitează account sharingul.
La scurt timp după aceste anunțuri, Netflix a încheiat un parteneriat cu Microsoft pentru a introduce reclame pe platforma sa de streming.
Conform celor de la Bloomberg, Netflix nu va introduce reclame pe întreg conținutul său.
Astfel, filmele abia lansate vor fi exceptate de la mesajele publicitare, aestea apărând la ceva timp după momentul lansării. Deocamdată nu este clar despre ce interval de timp este vorba, însă măsura pare să fie pentru liniștirea cineaștilor care se temeau că Netflix va deveni precum televiziunea prin cablu tradițională, pauzele de reclame ciuntind experiența pe care aceștia ar dori să o transmită spectatorilor.
Nu vor fi introduse reclame nici în cazul conținutului pentru copii, de această dată liniștind temerile părinților cum că platforma se va transforma într-un fel de „teleshopping” cu mesaje publicitare irezistibile publicului de vârstă fragedă, cum s-a întâmplat deja cu canalele pentru desene animate disponibile prin serviciile de televiziune prin cablu.
Un alt impediment pentru Netflix ar fi chiar contractele de licențiere, mare parte din conținutul aflat pe platformă neputând fi căptușit cu reclame fără a risca acțiuni legale din partea deținătorilor drepturilor de autor.