Acesta nu e tocmai articolul pe care mi l-aș fi dorit să îl scriu…vreodată.
Nu au trecut multe luni de când mi-am luat noua mașină și… inevitabilul s-a produs…
Astăzi, când am ieșit de la muncă mi-am zis să fac un mic ocol, așa că am venit pe podul de la vest de lângă West Mall. Aproape de minunatul sens giratoriu s-a facut coadă și… cineva a uitat să pună frână și POC!
Primul lucru pe care l-am întrebat pe nene a fost:
La cine ai asigurare?
Ce alt răspuns putea să îmi dea decât…
City Insurance
Moment în care mi-am pus mâinile în cap
Ce opțiuni ai când cel care te avariază are asigurare la o un asigurator aflat în insolvență?
Repararea mașinii pe RCA-ul celui care a provocat accidentul
Varianta clasică este să îți repari mașina pe RCA-ul celui care a provocat accidentul, însă cum City Insurance se află în insolvență și colac peste pupăză RCA-urile emise de ei mai sunt valabile până la înceăputul lunii mai, nu este suficient să faci doar constatarea amiabilă.
Fondul de garantare al asiguraților
Așadar, ar trebui să deschid un dosar de daună nu la City, ci la Fondul de garantare al asiguraților (FGA) prin completarea următoarelor formulare:
1. Anexa nr. 7 – CERERE deschidere dosar daună (model prevăzut în Norma 24/2019) sau prin completarea online Formularul de deschidere dosar de daună;
2. Anexa nr. 8 – DECLARAȚIE privind evenimentul (model prevăzut în Norma 24/2019).
Formularele completate vor fi transmise la adresa [email protected] .
Repararea mașinii pe CASCO
Partea bună la o asigurare tip CASCO este că poți nu doar să îți repari mașina pe asigurare atunci când tu produci accidentul, ci și poți repara mașina atunci când (cum e cazul de față) îți poți repara mașina pe CASCO atunci când cel care te-a lovit are asigurare la un asigurator aflat în insolvență sau rău platnic.
Se numește acțiune în regres.
Cum funcționează despăgubirea CASCO cu acțiune în regres?
În situația în care dețin o poliță Casco, conducatorii auto prejudiciați în accidente provocate de alți șoferi preferă să repare autovehiculele în baza acesteia. Astfel, asiguratorul Casco platește despăgubirile cuvenite, iar ulterior solicită de la asiguratorul RCA al vinovatului contravaloarea acestor despăgubiri, fie pe cale amiabilă, fie în instanță, dacă există neînțelegeri cu privire la cuantumul datorat sau la condițiile de producere a accidentului. În plus, asiguratorul Casco se poate îndrepta cu acțiune în regres, pentru a-și recupera despăgubirile plătite, și direct împotriva persoanei vinovate de producerea accidentelor.
Pașii de urmat pentru acțiunea în regres
În primul rând este nevoie de următoarele acte:
- completarea constatării amiabile a accidentului
- copii după următoarele acte ale celui care a provocat accidentul:
- buletin
- permis
- talon
- RCA
Se deschide un dosar de daune CASCO, in cazul meu la Alianz, aici.
Dacă aveți ”norocul” meu să…nu meargă trebuie sunat la asigurator și deschis dosar telefonic
Din fericire mi s-a răspuns repede la telefon și după solicitarea câtorva informații de bază cum ar fi: seria șasiului , numărul poliței, culoare mașină, când și unde a avut loc accidentul și ce pagube au fost produse, mi s-a alocat un număr de dosar și urmează ca în două zile lucrătoare să mă contacteze un inspector pentru a furniza documentele necesare.
Completarea dosarului de daună
Următoarea zi, în jurul orei 13, am fost contactat de către un Inspector pentru confirmare și mi-a spus că îmi va trimite în scurt timp un link pentru a încărca documentele necesare.
La scurt timp am primit un SMS cu un link către platformă unde a încărca următoarele poze / documente:
- Exterior Vehicul
- Elemente Avariate
- Serie Șasiu (VIN)
- Kilometraj
- Talon Vehicul (Certificat Inmatriculare Auto) fata-verso
- Permis de Conducere fata-verso
- Carte de Identitate
- Declaratie Dauna (Descriere + Schita Eveniment)
- Constatare Amiabila
Nota de constatare CASCO
La nici 2 ore după completarea dosarului de daună primesc pe mail un link cu nota de constatre CASCO.
A doua zi, m-am dus la Serus, cu nota de constatare CASCO printată și semnată. Le-am dat actele necesare și am fost programat miercuri pe 13 aprilie, la exact 4 luni de când am intrat în posesia mașinii, pentru a se face o constatare mai detaliată și a se da către Alianz nota de plată pentru piese și manoperă.
Reconstatarea și reparația
Pe 13 aprilie, când m-am dus la reconstatare, mi-au dat jos bara și au descoperit avarii suplimentare.
Mi s-a spus că voi fi sunat când vor fi comandate toate piesele și vom stabili data în care voi băga masina în service și că reparațiile vor dura maxim 2 săptămâni.
Am fost sunat abia luni pe 9 mai să mi se spună că, în sfârșit, a sosit bara și că o pot aduce miercuri dimineață, totuși am preferat să las mașina de marți după-amiază.
După ce am lăsat mașina în service de pe 10 mai până pe 23 mai , am ridicat-o, dar nu înainte să cer in mod expres devizul de reparații.
E un lucru bine știut faptul că service-urile umflă enorm nota de plată când vine vorba de reparații pe asigurare, dar totuși… nota de plată a fost: 7604,36 lei mai bine de 10% din valoarea mașinii.